00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
20:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Научници окрили шта је кључно за учење језика код беба

CC0 / Unsplash/Lucy Wolski / Храна за бебе
Храна за бебе - Sputnik Србија, 1920, 01.12.2023
Пратите нас
Научници са Универзитета у Кембриџу открили су да је певање бебама кључно за учење језика.
Студија је закључила да бебе уче језике из ритмичких информација - раста и пада тонова, као у дечијим песмама, песмици о абецеди и другим песмама, пренео је Гардијан.
Тим са Кембриџа је, такође, открио да бебе не почињу да обрађују фонетске информације све док не напуне око седам месеци.
Истраживачи су навели да налази, који су објављени у часопису „Нејчер комјуникејшенс“, доводе у питање став да су фонетске информације, које су обично представљене азбуком, кључ за учење језика.
Рекли су да то, такође, сугерише да дислексија и развојни језички поремећај могу бити повезани са перцепцијом ритма, а не са потешкоћама са обрадом фонетских информација.
Професорка Уша Госвами, неуролог са Универзитета у Кембриџу, која је ауторка студије, рекла је да истраживање показује да се појединачни звуци говора не обрађују поуздано до око седам месеци, иако већина беба може да препозна познате речи попут „флашица“ до тог тренутка.
„Од тада се појединачни гласови говора и даље додају веома споро, преспоро да би били основа језика. Верујемо да су информације о ритму говора скривени лепак који подупире развој језичког система који добро функционише“, истакла је она.
Према њеним речима, родитељи би требало да разговарају и певају својим бебама што више или да користе говор усмерен на бебе, попут песама за децу, јер ће то утицати на исход у домену учења језика.
Раније се сматрало да бебе уче мале звучне елементе и сабирају их како би направиле речи.
Да би разумели да ли је то случај, истраживачи су снимили мождану активност 50 беба старих четири, седам и 11 месеци док су гледали видео на којем учитељица у основној школи пева 18 дечијих песама.
Тим је користио посебне алгоритме да протумачи како бебе кодирају ове информације у мозгу.
Научници су открили да се фонетско кодирање код беба појавило постепено током прве године живота, почевши од назалних звукова када је реч о слову „м“ за реч „мама“.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала