00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Сукоб у Украјини после напада западним ракетама на Русију
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

У Србији се годишње произведе 30 милиона литара вина

© Sputnik / Лола Ђорђевић Винска визија Отворени Балкан
 Винска визија Отворени Балкан - Sputnik Србија, 1920, 04.12.2023
Пратите нас
Србија има близу 20.000 хектара под виновом лозом, годишње се произведе око 30 милиона литара вина, а винари сматрају да би могло да се произведе и 70 милиона литара.
Подаци из пољопривредног пописа показују да се производњом грожђа бави 80.000 пољопривредних газдинстава, од чега је 47.120 уписано у Регистар пољопривредних газдинстава Министарства пољопривреде, а лане је у Србији било више од 450 произвођача регистрованих за производњу вина која се стављају у промет.
Све веће интересовање потрошача за вино као и добра ситуација са извозом овог пића, довели су и до раста броја винара и уласка многих нових малих винарија на ово тржиште.
Један од њих винар Ференц Бринџа из Бачке Тополе каже да је недавни сајам вина у Београду - Винска визија, био добра прилика да се винари представе.
Према његовим речима, много је заинтересованих да пробају вино и сајам Винска визија даје снагу винарима да изложе и презентују и знање и занат.
Винари указују да иако Србија извози вина у вредности од 21 милион евра, увоз је већи и износи 36,8 милиона евра, конкуренција је изузетно оштра и зато винарије све већу пажњу поклањају паковању и укупном брендингу.
Резултат тога су домаћа вина модерног минималистичког дизајна, као и она која на етикете стављају Кип слободе, Криви торањ у Пизи, Биг Бен и слично.
Произвођачи кажу да би то требало да помогне да се настави даљи раст производње и извоза који је у прошлој години порастао 25 одсто у односу на 2021. годину.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала