https://sputnikportal.rs/20231205/objavljeni-rezultati-pisa-testiranja-sta-su-uradili-ucenici-iz-srbije-1164648411.html
Објављени резултати ПИСА тестирања: Шта су урадили ученици из Србије
Објављени резултати ПИСА тестирања: Шта су урадили ученици из Србије
Sputnik Србија
Ученици из Србије налазе се испод просека ОЕЦД у математичкој, читалачкој и научној писмености, показали су најновији подаци ПИСА истраживања у области... 05.12.2023, Sputnik Србија
2023-12-05T14:28+0100
2023-12-05T14:28+0100
2023-12-05T14:28+0100
друштво
друштво
србија – друштво
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111123/95/1111239597_0:0:1280:720_1920x0_80_0_0_84b390947e3a200d35fb75bf95469483.jpg
Из Србије учествовало је 6.413 петнаестогодишњих ученика из 183 школа и решавало тестове читалачке, математичке и научне писмености и креативног мишљења, а сада су доступни резултати за когнитивне домене, док ће резултати из креативног мишљења бити познати на пролеће 2024. године.Просечно постигнуће наших ђака из математике и читања је 440, а из науке 447, наводи се у званичном документу ПИСА истраживања за 2022. годину.Просечно постигнуће српских ђака у математичким перформансама износи 440, што је према истраживању ОЕЦД испод просека.Када је реч о полној структури, резултат дечака у математичким перформансама износи 445, а девојчица 434.Просек српских ђака за перформансе у читању је такође 440, а када је реч о полној структури, дечаци су остварили резултат 428, док је резултат девојчица 453.За перформансе из науке, просек српских ђака износи 447, а постигнути резултати између дечака и девојчица се не разликују много, те је за дечаке тај резултат 446, док је за девојчице 449.Просек ОЕЦД је 472 из математике, 476 из читања и 485 поена из науке.Србија се у читању и науци налази на 40. месту, а у математици на 42. месту, што представља напредак у односу на 2018. годину када се нашла на 45. месту у читању, а на 46. месту у науци и математици.Током 2022. године док су се земље још суочавале са дуготрајним последицама пандемије ковида-19, скоро 700.000 ученика из 81 земље чланице ОЕЦД и партнерских економија, представљајући 29 милиона широм света, преузеле су ПИСА тест, наводи се у документу.ПИСА је највеће међународно тестирање у области образовања, на којем је ове године учествовало 690.000 петнаестогодишњака из целог света.Од 2000. године, када је ОЕЦД покренуо програм, у ПИСА истраживању је учествовало више од 80 земаља и регија.ПИСА истражује да ли ученици знају у стварном животу да примене оно што су научили у школи. Тестирају се читање, математика и наука, али и иновативне области, као што је тимско решавање проблема.Број земаља које учествују у ПИСА тестирању је у порасту. У 2000. години учествовале су 32 земље, а 2018. године 79 земаља и регија.Наводи се и да је циљ истраживања ојачавање улоге образовања у оснаживању младих људи за успех и обезбеђивању једнакости засноване на заслугама.Ови најновији резултати ПИСА показују да образовни системи могу да обезбеде и висококвалитетне и праведне инструкције као и могуц́ности учења за све, али и да могу да подрже академску изврсност не на рачун добробити ученика, вец́ кроз добробит ученика, наводи се у документу ОЕЦД-а.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111123/95/1111239597_160:0:1120:720_1920x0_80_0_0_3d0237523893ed7cf3ed1fc34fae8a25.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
друштво, србија – друштво
друштво, србија – друштво
Објављени резултати ПИСА тестирања: Шта су урадили ученици из Србије
Ученици из Србије налазе се испод просека ОЕЦД у математичкој, читалачкој и научној писмености, показали су најновији подаци ПИСА истраживања у области образовања за 2022, годину, објављени на званичном сајту ОЕЦД-а.
Из Србије учествовало је 6.413 петнаестогодишњих ученика из 183 школа и решавало тестове читалачке, математичке и научне писмености и креативног мишљења, а сада су доступни резултати за когнитивне домене, док ће резултати из креативног мишљења бити познати на пролеће 2024. године.
Просечно постигнуће наших ђака из математике и читања је 440, а из науке 447, наводи се у званичном документу ПИСА истраживања за 2022. годину.
Просечно постигнуће српских ђака у математичким перформансама износи 440, што је према истраживању ОЕЦД испод просека.
Када је реч о полној структури, резултат дечака у математичким перформансама износи 445, а девојчица 434.
Просек српских ђака за перформансе у читању је такође 440, а када је реч о полној структури, дечаци су остварили резултат 428, док је резултат девојчица 453.
За перформансе из науке, просек српских ђака износи 447, а постигнути резултати између дечака и девојчица се не разликују много, те је за дечаке тај резултат 446, док је за девојчице 449.
Просек ОЕЦД је 472 из математике, 476 из читања и 485 поена из науке.
Србија се у читању и науци налази на 40. месту, а у математици на 42. месту, што представља напредак у односу на 2018. годину када се нашла на 45. месту у читању, а на 46. месту у науци и математици.
Током 2022. године док су се земље још суочавале са дуготрајним последицама пандемије ковида-19, скоро 700.000 ученика из 81 земље чланице ОЕЦД и партнерских економија, представљајући 29 милиона широм света, преузеле су ПИСА тест, наводи се у документу.
ПИСА је највеће међународно тестирање у области образовања, на којем је ове године учествовало 690.000 петнаестогодишњака из целог света.
Од 2000. године, када је ОЕЦД покренуо програм, у ПИСА истраживању је учествовало више од 80 земаља и регија.
ПИСА истражује да ли ученици знају у стварном животу да примене оно што су научили у школи. Тестирају се читање, математика и наука, али и иновативне области, као што је тимско решавање проблема.
Број земаља које учествују у ПИСА тестирању је у порасту. У 2000. години учествовале су 32 земље, а 2018. године 79 земаља и регија.
Наводи се и да је циљ истраживања ојачавање улоге образовања у оснаживању младих људи за успех и обезбеђивању једнакости засноване на заслугама.
Ови најновији резултати ПИСА показују да образовни системи могу да обезбеде и висококвалитетне и праведне инструкције као и могуц́ности учења за све, али и да могу да подрже академску изврсност не на рачун добробити ученика, вец́ кроз добробит ученика, наводи се у документу ОЕЦД-а.