https://sputnikportal.rs/20231213/radonic-sam-izbor-crteza-novaka-radonica-u-narodnom-muzeju-1164955282.html
Избор цртежа Новака Радонића у Народном музеју
Избор цртежа Новака Радонића у Народном музеју
Sputnik Србија
Цртежи Новака Радонића, једног од најважнијих уметника 19. века, биће изложени први пут као засебна целина на изложби „Радонић сам. Избор цртежа Новака... 13.12.2023, Sputnik Србија
2023-12-13T11:47+0100
2023-12-13T11:47+0100
2023-12-13T11:56+0100
култура
култура
цртеж
изложба
народни музеј
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/0c/1164954691_0:0:2000:1125_1920x0_80_0_0_af8a8b4187920cef865907e6ee408399.jpg
Заоставштину цртежа Новака Радонића чини преко 130 цртежа и пет скицен-блокова, те је ауторка изложбе, кустоскиња Народног музеја Србије Милица Цицмил, из тог богатог опуса издвојила она дела која најбоље сведоче о месту цртежа у Радонићевој уметности и његовом развоју у временима бројних актуелних уметничких праваца попут класицизма, назаренске уметности, бидермајера, романтизма и реализма.По различитости његовог рукописа, могу се издвојити два приступа цртежу - школски приступ који за циљ има савладавање одређеног цртачког проблема и онај други у којем се види усавршавање моделације и његова иновативност.Тематика његових цртежа обухвата студије античких скулптура, студије по живом моделу, античке и традиционалне костиме који су га уводили у сликање историјских композиција у тренутку буђења националне идеје.Међу најбољим цртежима истичу се портрети и пејзажи којима приступа цртежом као четкицом.Посебну групу чине романтичарски аутопортрети којих има неколико.Најчешће је себе престављао из полупрофила са карактеристичним дугим и кукастим носом.Посебно место у његовом опусу заузимају цртежи настали током његовог боравка у Италији, који се могу поделити у две групе - ведуте италијанских градова, на којима су приказани значајни споменици, и копије портрета старих мајстора из Галерије Уфици. Већина ових дела га представља као педантног и прецизног цртача и мајстора детаља. Квалитет италијанских цртежа огледа се у томе што настају у покрету, у брзини, без комфора, па зато често имају „импресионистичку“ недовршеност.Након повратка у домовину промене у доживљају уметности, али и реалистичке идеје које је све више усвајао, довеле су до постепеног одустајања од сликарства, у корист књижевности којом се бавио остатак живота.Изложба Радонићевих цртежа, која пружа до сада невиђени поглед на његово дело, биће отворена до 13. октобра 2024. године.
https://sputnikportal.rs/20230607/crtacki-opus-rodonacelnice-srpske-moderne-umetnosti-nadezda-petrovic-bez-boje-marija-jakovljevic-1156872957.html
https://sputnikportal.rs/20231124/zbog-velikog-interesovanja-produzena-izlozba-ermitaza-u-beogradu-marija-jakovljevic-1164209114.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/0c/1164954691_156:0:1852:1272_1920x0_80_0_0_20958174d02fe29e34528b6a95d47d85.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
култура, цртеж, изложба, народни музеј
култура, цртеж, изложба, народни музеј
Избор цртежа Новака Радонића у Народном музеју
11:47 13.12.2023 (Освежено: 11:56 13.12.2023) Цртежи Новака Радонића, једног од најважнијих уметника 19. века, биће изложени први пут као засебна целина на изложби „Радонић сам. Избор цртежа Новака Радонића“, која ћебити отворена 14. децембра у Кабинету графике Народног музеја Србије.
Заоставштину цртежа Новака Радонића чини преко 130 цртежа и пет скицен-блокова, те је ауторка изложбе, кустоскиња Народног музеја Србије Милица Цицмил, из тог богатог опуса издвојила она дела која најбоље сведоче о месту цртежа у Радонићевој уметности и његовом развоју у временима бројних актуелних уметничких праваца попут класицизма, назаренске уметности, бидермајера, романтизма и реализма.
По различитости његовог рукописа, могу се издвојити два приступа цртежу - школски приступ који за циљ има савладавање одређеног цртачког проблема и онај други у којем се види усавршавање моделације и његова иновативност.
Тематика његових цртежа обухвата студије античких скулптура, студије по живом моделу, античке и традиционалне костиме који су га уводили у сликање историјских композиција у тренутку буђења националне идеје.
Међу најбољим цртежима истичу се портрети и пејзажи којима приступа цртежом као четкицом.
Посебну групу чине романтичарски аутопортрети којих има неколико.
Најчешће је себе престављао из полупрофила са карактеристичним дугим и кукастим носом.
Посебно место у његовом опусу заузимају цртежи настали током његовог боравка у Италији, који се могу поделити у две групе - ведуте италијанских градова, на којима су приказани значајни споменици, и копије портрета старих мајстора из Галерије Уфици. Већина ових дела га представља као педантног и прецизног цртача и мајстора детаља. Квалитет италијанских цртежа огледа се у томе што настају у покрету, у брзини, без комфора, па зато често имају „импресионистичку“ недовршеност.
Након повратка у домовину промене у доживљају уметности, али и реалистичке идеје које је све више усвајао, довеле су до постепеног одустајања од сликарства, у корист књижевности којом се бавио остатак живота.
Изложба Радонићевих цртежа, која пружа до сада невиђени поглед на његово дело, биће отворена до 13. октобра 2024. године.