https://sputnikportal.rs/20231218/rastu-troskovi-brodovi-plove-oko-afrike-napadi-u-crvenom-moru-prave-haos-u-pomorskoj-trgovini-1165244518.html
Расту трошкови, бродови плове око Африке: Напади у Црвеном мору праве хаос у поморској трговини
Расту трошкови, бродови плове око Африке: Напади у Црвеном мору праве хаос у поморској трговини
Sputnik Србија
Све чешћи напади јеменских Хута у Црвеном мору ометају поморску трговину због чега водеће светске компаније за превоз терета преусмеравају своје бродове на... 18.12.2023, Sputnik Србија
2023-12-18T18:19+0100
2023-12-18T18:19+0100
2023-12-18T18:19+0100
економија
економија
свет – економија
туризам и трговина
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/04/1164616822_0:85:1620:996_1920x0_80_0_0_c010cdf567e84ac06933ffd02b7e9d8c.jpg
Јеменски Хути преузели су данас одговорност за нападе на два теретна брода у Црвеном мору, норвешки „Свон Атлантик“ и „МСЦ Клару“ која плови под заставом Панаме, као одговор на нападе Израела у Појасу Газе.Избегавање Суецког каналаНеколико компанија за транспорт терета, укључујући „Медитеренијан шипинг компани“ (МСЦ), почело је да плови око Африке, а очекује се да ће њихови трошкови и кашњења порасти наредних недеља, наводе индустријски аналитичари.Око 15 одсто светског бродског саобраћаја пролази преко Суецког канала, најкраћег поморског пута између Европе и Азије.Компаније које су преусмериле бродове, заједно, контролишу око половине глобалног тржишта контејнерског транспорта, рекао је за Ројтерс аналитичар Алберт Јан Сверт из немачке банке „АБН Амро“.Британски нафтни гигант „Бритиш петролеум“ (БП) такође је привремено обуставио сав бродски транзит преко Црвеног мора, што је знак да би криза, која је до сада погађала само бродове за транспорт робе, могла да се прошири на енергетске пошиљке. Услед те забринутости данас су порасле цене нафте.Најважнија траса за испоруку нафте и гориваНапади Хута приморавају компаније да размисле о својим односима са Израелом, а тајванска фирма „Евергрин Марин“ саопштила је данас да ће привремено престати да прихвата израелски терет.Црвено море је једна од најважнијих светских траса за испоруке нафте и горива, као и за транзит робе широке потрошње. Побуњеници из редова Хута које подржава Иран гађају бродове који путују кроз мореуз Баб ел Мандеб, познат и као Капија суза, канал широк 32 километра који је иначе опасан за пловидбу.Хутски побуњеници подржавају припаднике покрета Хамас и дроновима и ракетама гађају пловила која су у страном власништву. Није јасно да ли су сви нападнути бродови заправо пловили ка Израелу.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/04/1164616822_90:0:1530:1080_1920x0_80_0_0_6ab6222eee257b8f2879d91adf10a3df.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, туризам и трговина
економија, свет – економија, туризам и трговина
Расту трошкови, бродови плове око Африке: Напади у Црвеном мору праве хаос у поморској трговини
Све чешћи напади јеменских Хута у Црвеном мору ометају поморску трговину због чега водеће светске компаније за превоз терета преусмеравају своје бродове на трасу око Рта добре наде како би избегли Суецки канал.
Јеменски Хути преузели су данас одговорност за нападе на два теретна брода у Црвеном мору, норвешки „Свон Атлантик“ и „МСЦ Клару“ која плови под заставом Панаме, као одговор на нападе Израела у Појасу Газе.
Избегавање Суецког канала
Неколико компанија за транспорт терета, укључујући „Медитеренијан шипинг компани“ (МСЦ), почело је да плови око Африке, а очекује се да ће њихови трошкови и кашњења порасти наредних недеља, наводе индустријски аналитичари.
Око 15 одсто светског бродског саобраћаја пролази преко Суецког канала, најкраћег поморског пута између Европе и Азије.
Компаније које су преусмериле бродове, заједно, контролишу око половине глобалног тржишта контејнерског транспорта, рекао је за Ројтерс аналитичар Алберт Јан Сверт из немачке банке „АБН Амро“.
„Избегавање Црвеног мора довешће до већих трошкова због дужег путовања“, навео је Сварт.
Британски нафтни гигант „Бритиш петролеум“ (БП) такође је привремено обуставио сав бродски транзит преко Црвеног мора, што је знак да би криза, која је до сада погађала само бродове за транспорт робе, могла да се прошири на енергетске пошиљке. Услед те забринутости данас су порасле цене нафте.
Најважнија траса за испоруку нафте и горива
Напади Хута приморавају компаније да размисле о својим односима са Израелом, а тајванска фирма „Евергрин Марин“ саопштила је данас да ће привремено престати да прихвата израелски терет.
„Ради безбедности бродова и посаде „Евергрин лајн“ је одлучио да привремено прекине прихватање израелског терета, што одмах ступа на снагу, и наложио својим контејнерским бродовима да до даљег обуставе пловидбу кроз Црвено море“, наводи се у саопштењу компаније.
Црвено море је једна од најважнијих светских траса за испоруке нафте и горива, као и за транзит робе широке потрошње. Побуњеници из редова Хута које подржава Иран гађају бродове који путују кроз мореуз Баб ел Мандеб, познат и као Капија суза, канал широк 32 километра који је иначе опасан за пловидбу.
Хутски побуњеници подржавају припаднике покрета Хамас и дроновима и ракетама гађају пловила која су у страном власништву. Није јасно да ли су сви нападнути бродови заправо пловили ка Израелу.