00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
10:00
120 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ОРБИТА КУЛТУРЕ
У којој књижевној епохи живимо
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Живот је као бокс: Научите да примате ударце, али задате победнички
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Пречник страним речима и изразима“
20:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Неко лаже: Трамп или Зеленски
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

У Хрватској повучен уџбеник из историје: Спорни делови о стварању Хрватске и Домовинском рату

CC0 / Unsplash/Mikołaj / Књига
Књига - Sputnik Србија, 1920, 18.12.2023
Пратите нас
Хрватско Министарство науке и образовања повукло је из Каталога одобрених уџбеника издање "Зашто је историја важна? 4" за ученике четвртих разреда гимназије, јер, како тврде, у појединим деловима садржи нетачне чињенице и погрешна тумачења која се односе на стварање модерне Хрватске, вишестраначја и последњег рата који Хрвати називају "Домовински".
Реч је о уџбенику чији су аутори Миљенко Хајдаровић, Ведран Ристић и Никица Торбица, у издању "Профил Клет", што је један од струковних портала, хисториографија.хр, оценио "противним историјској науци и демократском друштву”.
Из Министарства науке и образовања објашњавају да је уџбеник повучен на основу тражене анализе Агенције за уџбеника, која је закључила да он, како наводе, „не следи у потпуности прописани курикулум историје“.
„Поучавање о интерпретацијама које уводе аутори у свој уџбеник, то јест проучавање и пропитивање дела и ставова појединих историчара (секундарних историјских извора) о појединим историјским догађањима и процесима нису прописани службеним курикулумом за наставу историје у гимназијама“, пише у одговору хрватског министарства.
Додаје се да поједине историјске карте садрже погрешне приказе, да поједини примарни историјски извори нису адекватно објашњени, а питања уз њих нису добро обликована.
„Сугестивна питања нису прихватљива у уџбеницима, а он их садржи у већем броју. У деловима уџбеника налазе се сугестивна питања и фотографије које ученика упућују на погрешне закључке те се не развија критичко мишљење и активно учење, посебно у поглављу уџбеника који се односи на стварање модерне Републике Хрватске, вишестраначје у Републици Хрватској и Домовински рат“, тврде из хрватског министарства за загребачку Н1 тв.
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала