- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

„Мерцедес“ повлачи 100.000 дизелаша

© Фото : Pexels/Photo by Mike Bird Аутомобил произведен у компанији "Мерцедес-Бенз"
Аутомобил произведен у компанији Мерцедес-Бенз - Sputnik Србија, 1920, 21.12.2023
Пратите нас
Немачки произвођач аутомобила „Мерцедес-Бенз“ мора да повуче више од 100.000 дизел возила у Немачкој због поновних оптужби за неправилности у контроли емисија издувних гасова. Компанија је потврдила за дпа да је немачка управа за саобраћај (КБА) издала обавештење о опозиву, за који се очекује да ће утицати на око 100.000 возила.
Опозив се односи на различите Еуро 5 и Еуро 6б дизел моделе, саопштио је „Мерцедес-Бенз“. Возила сада чекају ажурирање софтвера. Купци ће бити обавештени у писаној форми ако је њихово возило укључено у одредбе КБА и ако је потребно ажурирање софтвера, саопштила је компанија.
Разлог за повлачење је употреба такозваних термо прозора који су били у стандардној употреби и код других произвођача. Обично се део издувних гасова враћа назад директно у мотор и сагорева како би се емитовало мање отровних азотових оксида. Али у зависности од спољашње температуре, овај механизам може аутоматски да их врати назад. Произвођачи су објавили да употреба термо прозора штити мотор.

„Мерцедес“ се годинама суочава са оптужбама

Али Европски суд правде (ЕЦЈ) пресудио је 2022. да су термо прозори легални само ако није доступно друго решење. Судском одлуком утврђено је да је софтвер који омогућава веће емисије загађујућих материја „већи део године“ суштински нелегалан.
Регулатори немачког КБА сада су, према пресуди, тражили од „Мерцедес-Бенза“ да промени калибрације у контролним јединицама мотора одређених возила, рекла је портпарол „Мерцедес-Бенза“ за дпа.
„До пресуде Европског суда правде, европске власти су генерално сматрале да су такве контроле температуре за рециркулацију издувних гасова дозвољене“, рекао је портпарол.
„Мерцедес-Бенз“ се годинама суочава са оптужбама због емисије издувних гасова дизелаша. Од 2018. године КБА је издала неколико налога за повлачење возила немачких произвођача због нелегалне издувне технологије, што је само у Немачкој утицало на стотине хиљада возила.
Откако је проблем изашао на видело, произвођач аутомобила са седиштем у Штутгарту је неколико пута извођен на суд. У Немачкој је до данас више од 30.000 потрошача поднело тужбе. Инвеститори су се такође обратили суду у Немачкој, тражећи стотине милиона евра одштете за губитке, пренео је „Индекс“.
Погледајте и:
„Енергија Спутњика“: Како да „отпад“ из термоелектрана постаје материјал који штеди новац
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала