„Мостови светлости“ подсетник трагедије и геноцида који су заувек обележили наш народ
„Мостови светлости“ подсетник трагедије и геноцида који су заувек обележили наш народ
Sputnik Србија
Изложба „Мостови светлости – Избор из Збирке уметничких дела Музеја жртава геноцида“ у галерији Војног музеја, није само поставка, први пут презентованих... 23.12.2023, Sputnik Србија
Изложба „Мостови светлости – Избор из Збирке уметничких дела Музеја жртава геноцида“ у галерији Војног музеја, није само поставка, први пут презентованих јавности уметничких дела из збирке Музеја жртава геноцида, већ споменик људских судбина и подсетник великих трагедија и страдања српског народа.
Изложбу аутора Николе Радосављевића, кустоса у Музеју жртава геноцида, чини избор од око стотину уметничких дела која се, први пут од оснивања Музеја 1992. године, представљају јавности.
Изложбу аутора Николе Радосављевића, кустоса у Музеју жртава геноцида, чини избор од око стотину уметничких дела која се, први пут од оснивања Музеја 1992. године, представљају јавности.
Материјал Збирке прикупљан је још од оснивања Музеја, који је фактички почео да ради тек 1995.године. Грађа је током читавог тог раздобља па све до данас набављана путем поклона, аквизација и откупа.
Материјал Збирке прикупљан је још од оснивања Музеја, који је фактички почео да ради тек 1995.године. Грађа је током читавог тог раздобља па све до данас набављана путем поклона, аквизација и откупа.
Први лист из мапе цртежа Ђорђа Андрејевића–Куна носи име „Партизани“ приказује групу од три борца, братски сродних ликова, који с пушком на леђима иду ка победи.
Први лист из мапе цртежа Ђорђа Андрејевића–Куна носи име „Партизани“ приказује групу од три борца, братски сродних ликова, који с пушком на леђима иду ка победи.
На двадесет листова Кун је опцртао живот и борбу партизана. Видимо борце на положају и при одмору, у нападу и на напорном маршу, при савлађивању река и других препрека, при ношењу рањеника,на градњи импровизованих мостова...
Детаљ слике Пеђе Ђаковића "Логор Старо сајмиште". Поглед на измучена тела и очај који се огледа на лицима затвореника Логора посетиоцима изложбе "говори" о страхотама Сајмишта и других логора у којима је једино смрт била извесна.
Детаљ слике Пеђе Ђаковића "Логор Старо сајмиште". Поглед на измучена тела и очај који се огледа на лицима затвореника Логора посетиоцима изложбе "говори" о страхотама Сајмишта и других логора у којима је једино смрт била извесна.
Вајар Нандор Глид кроз своје скулптуре универзалним језиком исказује најједноставнију истину - човеку највише зла може да начини други човек.
14/18
Вајар Нандор Глид кроз своје скулптуре универзалним језиком исказује најједноставнију истину - човеку највише зла може да начини други човек.
Нандор Глид је током Другог светског рата изгубио готово све чланове своје породице у немачким логорима. Спасио се придруживши се Народноослободилачком покрету. ( Нандор Глид, Мала колица)
Поставка је формирана кроз четири засебне целине на релацији цртеж – сликарство – графика – скулптура и представља разнородност формата, техника и технолошких достигнућа у савременој визуелној уметности
Реализовање изложбе су омогућили Министарство културе, Министарство одбране и Фондација Музеја жртава геноцида, а прати је илустрована двојезична српско-енглеска монографска публикација с кустоским текстом и пратећом визуелном документацијом
Приступ ћаскању је блокиран због нарушавања правила.
Поново можете да учествујете за:∞.
Ако се не слажете са блокирањем, користите формулар за повратне информације
Разговор је завршен. У дискусији можете учествовати 24 сата од објављивања чланка.