Научници открили више од 30 досад непознатих врста бактерија у узорцима пацијената

CC0 / Unsplash/Adrian Lange / Бактерије
Бактерије - Sputnik Србија, 1920, 08.01.2024
Револуционарно истраживање швaјцарских научника открило је више од 30 досад непознатих бактеријских врста, што нуди увиде у делотворно лечење иначе тешко излечивих инфекција.
Преваленција непознатих бактерија представља упоран изазов у болницама. Током неколико година, научници са швајцарског Универзитета у Базелу неуморно су скупљали и проучавали микроорганизме у болничком окружењу, откривајући бројне нове бактерије, од којих су неке од велике клиничке важности.

Потпуно непознато 35 врста

Бактеријске инфекције захтевају брзу и тачну идентификацију да би лечење могло да буде делотворно. Ипак, конвенционалне методе често не успевају, нарочито када се суоче с некласификованим врстама бактерија или врстама које је тешко узгојити. Од 2014. године, заједнички напор између Универзитета у Базелу и Универзитетске болнице у Базелу усмерен је на узорке који садрже загонетне клице, што на крају открива више од тридесет нових бактеријских врста повезаних с клинички значајним инфекцијама. Резултати истраживања објављени су у часопису „BMC Microbiology“, пренео је „ЕурекАлерт“.
Предводећи истраживање, тим доктора Данијела Голденбергера применио је напредне технике, укључујући комплетну генетску анализу, како би открио мистерије 61 бактеријског патогена издвојеног из различитих узорака пацијената.
Традиционалне лабораторијске методе биле су посрнуле, што је подстакло усвајање недавно доступног свеобухватног приступа секвенцирања. Од њих укупно 61, 35 откривених бактерија је било потпуно непознато, док се 26 показало изазовним због тек недавних додавања бази података или ограничених таксономских описа.
CC0 / rawpixel.com / U.S. Department of Energy (Source) / Истраживачки тим је применио напредне технике, укључујући комплетну генетску анализу
оптички микроскоп - Sputnik Србија, 1920, 08.01.2024

Бољи изгледи за борбу с бактеријама у будућности

Најважније је да је седам нових бактеријских сојева идентификовано као клинички релевантно, способно да изазове инфекције код људи, што је значајна веза о којој се ретко извештава. Већина тих новооткривених врста припада родовима Corynebacterium и Schaalia, односно грам-позитивним бактеријама које се обично налазе у микробиому и слузници људске коже.
Један интригантан случај укључивао је бактерију откривену у упаљеном палцу после уједа пса, коју је раније случајно изоловала канадска истраживачка група из сличних рана. Та бактерија, названа Vandammella animalimorsus 2022. године је изазвала забринутост као потенцијални патоген у настајању.
Како научници напредују, именовање ових нових врста остаје приоритет, а две су већ добиле своје име. Pseudoclavibacter triregionum, која означава географску близину Базела Швајцарској, Француској и Немачкој, један је пример именовања нове бактерије.
Пројекат који је у току и који је покренуо тим др Голденбергера наставља да се одвија с више од двадесет додатних идентификованих нових врста. Технолошки напредак у бактериологији отворио је динамично раздобље, подстичући богатство знања о претходно непознатим бактеријама.
Напредак швајцарских научника обећава у будућности побољшане дијагнозе и делотворније стратегије лечења против инфекција изазваних ретким патогенима.
Погледајте и: