- Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Министарка просвете: Нема разлога да се зимски распуст продужи

© AP Photo / Darko VojinovicУчионица
Учионица - Sputnik Србија, 1920, 18.01.2024
Пратите нас
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић изјавила је данас да нема разлога да се продужи зимски распуст, на ком су тренутно ученици из централне Србије.
Ђукић Дејановић је објаснила да одлука о продужењу школског распуста зависи од података Института за јавно здравље „Батут“ о епидемиолошкој ситуацији и да уколико би дошло до евентуалног одлагања почетка другог полугодишта морао би се направити програм надокнаде.
Она је током гостовања на ТВ Прва рекла да тренутна ситуација не указује на то да ће одлагање наставе бити потребно, али да су извештаји показали да вируси јесу фреквентнији него што је уобичајено, те да ће министарство наставити да прати епидемиолошку ситуацију.
„Рекли бисмо - и време им је, временски климатски фактори су такви да олакшавају њихов утицај, нажалост негативан на организам, најчешће наших најмлађих суграђана, и ми ћемо наравно пратити епидемиолошку ситуацију и даље и не могу тврдити да неће бити можда неког прекида ако буде разлога“, рекла је она.
Министарка се осврнула и на стање у основној школи „Владислав Рибникар“ и навела да се након именовања Љубомира Пјевовића за трећег в.д. директора, очекују и разговори о кандидатима за директора школе.
„Бити у руководству школе која је доживела такву трагедију, морамо разумети, јесте тешко и ми смо дуго тражили ко би можда из колектива могао да преузме ту врло важну, значајну функцију директора, без обзира што и министарство и све друге институције врло помажу. Нажалост, ми смо до сада имали две особе које су вршиле дужност директора, једна и друга су поднеле оставку, мислим да је прва то учинила зато што је просто сама оценила да се није најадекватније снашла, а друга је имала личне разлоге због којих је поднела оставку, тако да сада имамо вршиоца дужности трећег чија је обавеза наравно да примени строго закон, јер је он пред законом одговоран за организацију рада, за законитост рада у тој школи и наравно за оно што се зове морална питања везана и за ученике и за наставнике и за функционисање школе“, рекла је она.
Ђукић Дејановић је истакла да се тренутно размишља о томе како ће изгледати меморијални центар у Рибникару, које ће поруке послати и на који начин ће родитељи и деца заједно са стручњацима који учествују у том сложеном и врло деликатном послу учинити оно што је најбоље за постојећу ситуацију.
„Да се пре свега пошаље порука да је то огромна трагедија која се никад ником више не сме догодити, односно ми се морамо сви трудити да то буде тако. Како ће изгледати зависи не само од предлога стручњака већ и од мишљења психолога, правника и пре свега родитеља који су изгубили своју децу“, рекла је она.
Када је реч о настави у овој школи, министарка је рекла да она протиче нормално и да се сама школа полако опоравља.
„Број ученика који је уписан у ову школску годину је идентичан оном броју који је био и очекиван. Настава иде, у скромнијим просторним условима. Доста се муче и деца и наставници, али су они проценили да Рибникар као школа треба да функционише и поред тога што су била нуђена и нека друга решења да ова школска година буде у неком другом простору“, објаснила је Ђукић Дејановић.
Она је додала и да је Министарство донело читав низ промена и допуна закона који регулишу и средње и високо образовање, посебно у основним школама.
„Закон о изменама и допунама основног образовања је изискивао и одређене пратеће акте. То су заправо упутства - шта ради установа, шта ради школа за случај насиља, за случај занемаривања детета, за случај трагедије као што је била ова. Шта ради сваки појединац да просто препозна опасност од евентуалне трагедије. На који начин се едукује и наставни кадар и стручњаци, али и како да деца препознају опасност и шта треба прво да уради“, рекла је она.
Министарка је истакла да је у ту сврху донета и промена по којој оцена из владања утиче на просек и улази у просечну оцену.
„Два пута годишње се добија та оцена и било је јако важно схватити да лоша оцена из владања не сме да буде само санкција, него треба да буде мера која ће дете стимулисати да се врати на добру оцену из владања. Дакле, тај механизам просто је требало разрадити - не санкција, него превенција“, рекла је министарка.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала