- Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Желим да људима донесем радост: Руски пијаниста Сергеј Давидченко 4. фебруара у Коларчевој задужбини

© Фото : Спутњику уступила Коларчева задужбинаРуски пијаниста Сергеј Давидченко
Руски пијаниста Сергеј Давидченко  - Sputnik Србија, 1920, 26.01.2024
Пратите нас
Есклузивним наступом младог руског пијанисте Сергеја Давидченка са Београдским камерним оркестром, 4. фебруара, биће обележен 92. рођендан Велике дворане Коларчеве задужбине.
Концерт ће бити прилика да београдска публика премијерно чује прошлогодишњег лауреата такмичења „Чајковски“ Сергеја Давидченка, као и нашег виртуоза на труби Александра Солунца који ће наступити са Коларчевим резидентним оркестром Београдским камерним оркестром под диригентском палицом маестра Александра Којића.
Млади Давидченко, чије наступе прате стајаће овације, истиче да му је циљ да „људима донесе радост“, али и да „дешифрује композиторов код“ како је то једном рекао Јуриј Темирканов, чувени руски диригент.
Сергеј Давидченко рођен је 2004. године у Александријској, Ставропољски крај.
Дипломирао је 2022. године средњу специјализовану музичку школу при Ростовском конзерваторијуму где му је ментор био професор Сергеј Осипенко. Под истим менторством наставља студије на Ростовском конзерваторијуму.
Победник је више међународних такмичења, а 2023. године је освојио прву награду на 17. Међународном такмичењу „Чајковски“, као и две специјалне награде.
На репертоару концерта 4. фебруара биће Моцартов „Дивертименто за гудачки камерни оркестар у д-дуру“ и Бартокове „Румунске игре“, а у централном делу концерта Шостаковичев „Клавирски концерт бр. 1 у ц-молу“, познат по сатиричним и хумористичким елементима укључујући и елементе џеза који је карактеристичан за његов опус.
Зграда Коларчеве задужбине на Студентском тргу бр. 5 почела је са радом отварањем Велике дворане 4. фебруара 1932. године концертом Београдске филхармоније којом је дириговао Стеван Христић.
Архитекта Петар Бајаловић је у изградњи Велике дворане применио најсавременија научна знања о акустици тог времена, па се Велика дворана и данас сматра најрепрезентативнијим концертним простором за представљање уметничке музике.
Плакат за концерт чудесног руског пијанисте Монаха Авела 6. марта у Београду - Sputnik Србија, 1920, 25.01.2024
КУЛТУРА
„Душа зна“: Концерт чудесног руског пијанисте Монаха Авела 6. марта у Београду
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала