- Sputnik Србија, 1920, 24.01.2022
КУЛТУРА
Рубрика која прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.

Ненад Јездић: Праштање је једини пут

© Tanjug / Немања ЈовановићФилм "Последњи стрелац" Дарка Николића
Филм Последњи стрелац Дарка Николића - Sputnik Србија, 1920, 12.02.2024
Пратите нас
Нови филм „Последњи стрелац“ редитеља Дарка Николића са Ненадом Јездићем у главној улози, биће премијерно приказан 12. марта у Београду, најавила је данас ауторска екипа.
Реч је о акционом трилеру који прати Ненада Курузовића, бившег припадника тајне службе, а радња почиње када је његова супруга убијена у заседи, њему намењеној.
Десет година касније Курузовић води повучен, пензионерски живот. Дане проводи са својим јазавичарем Чедом читајући књиге, све до тренутка када се после деценије проведене у иностранству у Београд врати његов непријатељ Атанасије (Миодраг Крстовић) који му је убио супругу.
„Сваки глумачки изазов подразумева саосећање према речима и идејама које писац твори и емпатију са тим што писац хоће да каже. Овај филм жанровски има своје законитостии нешто што је већ постало тржишни принцип у свету кинематографије, али ја сам могао да нађем своју инспирацију, суштинску и емоционалну. Мој карактер своди свој животни рачун. Остао је потпуно сам. Живот га је осудио на емоционалну размену са псом и тек са по неким човеком. Некада на позицији која је подразумевалаутицај,моћ и статус, долази до тога да је напуштени осуђен на емоционалну размену са бићем које је бесловесно за разлику од људи и са спомеником своје трагично преминуле жене. Ту сам нашао највећи простор и радост рада на овом пројекту“, рекао је Ненад Јездић.
Упркос горчини и потреби за осветом, Курузовић ипак налази снаге за праштање:
„То је ствар која све нас чека. Дубоко сам уверен да је праштање једини прави пут и то је још један разлог да се бавимо овим сценаријем и овим филмом. Једини који прашта није човек ни овоземаљски ауторитет, али све везано за овај карактер иза игру – не волим више да користим реч глума – утицало је да 15 - 20 дана прошлог лета проведемо радећи са Дарком. Испоставило се да је са њим лако радити. Другар је присуствовао операцији коју је радио врхунски италијански хирург и ја га питам како то изгледа. Он ми каже – 'Нема вишка покрета'. Дарко и Мики и Милош и сви ми који смо радили на овом пројекту, чини ми се, да смо људи који немају вршка покрета и зато смо били ефектни, брзи и верујем учинковити“.

Снимити филм за 15 дана

Редитељ Дарко Николић, познат по филму и серији „Једини излаз“ и серији „Немирни“, истакао је да воли изазове:
„Или их сам себи поставим или их добијем. Овај сам добио и прихватио. Добио сам занимљив текст Банета Јанковића и одлучио да се упустим у ову причу. Били су изазовни услови јер смо морали у кратком периоду да снимимо играни филм, али смо задовољни резултатом“.
Миодраг Мики Крстовић игра криминалца који не бира средства да се обрачуна са својим непријатељима, али у једном тренутку проналази људскост у себи:
„Ја сам добар део свог живота провео играјући контроверзне бизнисмене. Сада сам дошао у године када играм и те старије. Био је изазов, али што рече мој драги колега Језда - у оваквом тиму, са Дарком и текстом који нам је понуђен, све је било много лакше и једноставније. То је био рад у коме сам уживао. Када сам прочитао сценарио и чуо ко су ми партнери, нисам имао дилему“.
© Tanjug / Немања ЈовановићНенад Јездић и Мики Крстовић
Ненад Јездић и Мики Крстовић - Sputnik Србија, 1920, 12.02.2024
Ненад Јездић и Мики Крстовић
Милош Тимотијевић тумачи припадника Службе, кума главног јунака:
„Они се јако воле и поштују, али интерес стоји између њих. Одатле сам кренуо у целу потрагу радећи на улози. Одувек сам желео да радим са Јездом. До сада смо имали само нека ситнија телевизијска сусретања. Било је узбудљиво. Када вам кажу да треба да се сними за 15-20 дана, а знате да је потребно бар дупло дуже, замислите се, али смо имали среће да смо имали Дарка на кормилу“.
Тимотијевић је објаснио да је у питању другачија врста трилера, у коме су важни дијалози и комуникација међу ликовима, а не акција:
„Ако је филм о Служби, увек је то камерна ствар. Можда у америчким филмовима се дешавају велике акционе сцене на улицама, али када је Служба безбедности у питању увек се све решава у четири ока“.
© Sputnik / Марија ЈаковљевићНенад Јездић, Миодраг Крстовић и Милош Тимотијевић
Ненад Јездић, Миодраг Крстовић и Милош Тимотијевић - Sputnik Србија, 1920, 12.02.2024
Ненад Јездић, Миодраг Крстовић и Милош Тимотијевић

Ниједна светац није толико частан

Сценариста Бранислав Јанковић је објаснио како је дошло до овог филма и до креирања ликова који нису ни црни ни бели:
„Свака добра прича почиње са оним 'једног дана … када ме је позвао мој пријатељ Никола Буровац (продуцент) и рекао ми је – 'Треба ми трилер'. Ја сам му одговорио – 'Имам драму'. Он на то – 'Дај трилер драму'. Ја сам му рекао – 'Даћу ти драму трилер'. Помешали смо акцију и драму, добре и лоше момке. Ништа није тако црно ни тако бело. Ниједан светац није толико частан, ниједан грешник није толико грешан да му се не може опростити“.
У филму играју и Александра Белошевић и Наташа Марковић, а филм ће од 14. марта бити на редовном биоскопском репертоару.
Филм „Радничка класа иде у пакао” Младена Ђорђевића  - Sputnik Србија, 1920, 05.02.2024
КУЛТУРА
Три српска филма премијерно на ФЕСТ-у
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала