00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
И прадеда Виктора Троицког задужио Србију
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Од Београда до Солуна за шест сати: Какви су планови у вези са брзом балканском пругом

© Фото : Pexels/Photo by Thgusstavo Santana брзи воз
брзи воз - Sputnik Србија, 1920, 13.02.2024
Пратите нас
Грчка се, захваљујући договору председника Србије Александра Вучића и премијера Грчке Кирјакоса Мицотакиса, укључује у пројекат изградње брзе пруге од Будимпеште ка југу Европе, што је историјска победа за западни Балкан јер ће европски Коридор 10 поново постати један од најважнијих европских коридора, изјавио је српски министар Горан Весић.
„То је историјска победа за Србију. Добили смо још једну земљу, чланицу Европске уније, у нашем пројекту изградње брзе пруге, захваљујући председнику Вучићу, чиме ће цела средња и западна Европа, Коридором 10, моћи од Будимпеште преко Србије и Северне Македоније да стигне до Грчке“, рекао је Весић за ТВ Пинк.

Пруга најдужа кроз Србију

Он је истакао да је јучерашњи договор Вучића и Мицотакиса да се Грчка укључи у пројекат изградње брзе пруге од Будимпеште до југа Европе веома важан, јер ће то променити живот људи у Србији и другим земљама, омогућавајући лакши превоз људи, али пре свега бржи превоз робе и брзу везу Србије с лукама Пиреј и Солун.
Весић је претходних дана био домаћин свом грчком колеги, министру Христосу Стајкурасу, са којим је до Новог Сада прошао „Соколом“ и показао му 76 километара брзе пруге која је већ у функцији и како теку радови на још 108 километара пруге до Суботице.
Подсетио је да ће се већ у марту наредне године од Београда до Суботице брзим возом путовати сат и 10 минута, а од 2027. до Будимпеште за мање од четири сата.
Весић је навео да ће у мају бити расписан тендер у оквиру пројекта изградње брзе пруге Београд - Ниш за другу и трећу деоницу, а до краја године и за прву.
Пројекат изградње те брзе пруге, дуге 230 километара, вредан је 2,7 милијарди евра, од чега је 610 милиона евра грант Европске уније.
„Ми смо са Северном Македонијом потписали уговор да заједнички наступамо пред ЕУ, да обезбедимо новац за наставак брзе пруге до Скопља. Ми већ радимо пругу од Ниша до Брестовца и онда остаје још 135 километара до Прешева и 50 километара од границе до Скопља, како бисмо имали пругу Скопље - Ниш - Београд - Суботица - Будимпешта. А од јуче се у овај пројекат укључује и Грчка“, рекао је Весић.
Навео је да у Грчкој већ постоји пруга која омогућава брзину 150 километара на сат и коју ће да модернизују, од Атине до Солуна, а градиће се пруга од Солуна до Идоменија, на граници са Северном Македонијом, дужине око 70 километара.
„Заједно ћемо радити на томе да се повежу Солун и Скопље. Тада ћемо имати 1.512 километара дугу брзу пругу од Будимпеште до Атине“, нагласио је министар Весић, пренео је Танјуг.

Са српским тагом кроз Грчку

Додао је да то значи да ће се за 13 сати брзим возом путовати од Мађарске, преко Србије и Северне Македоније, до Грчке.
„Људи ће моћи брже да путују, а ми ћемо бити повезани с лукама Пиреј и Солун, што је најважније за развој привреде. Председник је истакао да је Србија спремна да сарађује са Грчком о закупу лука Пиреј и Солун, јер је важно да имамо лучке капацитете и о томе ће се разговарати, али је пруга предуслов за то“, рекао је Весић.
Додао је да ће се том пругом од Београда до Солуна путовати брзим возим за око шест сати, без заустављања на границама, уз сав комфор у возовима, што ће далеко унапредити квалитет живота људи.
Када је реч о интегрисаној наплати путарине са Грчком, Весић је рекао да је циљ да она заживи до лета.
Навео је да ће већ следеће седмице представници „Путева Србије“ да оду у Грчку, како би разговарали са тамошњим компанијама које одржавају путеве да би се интензивирала сарадња.
„Ми смо започели ту комуникацију и раније, у Грчкој су били избори и сада имамо и политички договор да интегрисана електронска наплата путарине заживи. Са српским тагом до Солуна и Атине путоваће се без проблема“, истакао је Весић.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала