https://sputnikportal.rs/20240227/ko-jos-zaradjuje-od-prodatih-karata-sta-je-onda-zlatna-koka-avio-kompanija-1168179465.html
Ко још зарађује од продатих карата: Шта је онда „златна кока“ авио-компанија
Ко још зарађује од продатих карата: Шта је онда „златна кока“ авио-компанија
Sputnik Србија
Приходи које међународне авио-компаније прикупе наплатом пртљага попели су се у 2023. години на чак 33,3 милијарде долара и чине готово трећину укупно... 27.02.2024, Sputnik Србија
2024-02-27T22:48+0100
2024-02-27T22:48+0100
2024-02-27T22:48+0100
економија
економија
свет – економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/1b/1168179706_0:231:2823:1818_1920x0_80_0_0_ec1a2dc951bd9a7801da44eea305bee3.jpg
Приходи од пртљага тако чине значајан извор прихода авио-оператера широм света, а углавном се састоје од три врсте накнада - за наплату предатог пртљага, за тежи пртљаг и за веће комаде ручног пртљага, што неке компаније такође наплаћују.Азија још „одолева“ трендуКадасу у питању авио-оператери у Европи и Северној и Латинској Америци, наплата првог комада предатог пртљага уобичајени је извор прихода компанија, а из анализа које су направиле ове компаније видљиво је да превозници из Азије углавном још укључују пртљаг у своје основне тарифе. Исто важи и за познатог блискоисточног превозника „Емирејтс“, а у Европи се пртљаг наплаћује по цени која зависи од врсте купљене карте.Према писању „Тревел дејли њуза“, масовна наплата чекираногпртљага почела је током 2007. и 2008. године, када су авио-компаније на тај начин покушавале да надокнаде високе трошкове настале поскупљењем горива. Зачетнице тог тренда биле су америчке авио-компаније, али брзо су га прихватили авио-превозници широм света, пренео је „Јутарњи лист“.Нови трендИако су накнаде од пртљага дуго биле главни и најјачи појединачни извор прихода авио-компанија то je почело да се мења током пандемије када су оператори почели драстично да подижу накнаде за услугу бирања места, па консултанти процењују да су се приходи од тих накнада такође попели до 30 милијарди долара.Али, наплата чекираног пртљага довела је до новог тренда и изазова за авио-компаније - путници су, у жељи да избегну додатна плаћања, почели да повећавају количину пртљага коју желе да унесу у авион као ручни, због чега су компаније почеле драстично да ограничавају допуштену тежину ручног пртљага.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/1b/1168179706_45:0:2776:2048_1920x0_80_0_0_b702aa355a20142c95519fd9b776b3b3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура
економија, свет – економија, саобраћај и инфраструктура
Ко још зарађује од продатих карата: Шта је онда „златна кока“ авио-компанија
Приходи које међународне авио-компаније прикупе наплатом пртљага попели су се у 2023. години на чак 33,3 милијарде долара и чине готово трећину укупно зарађених 117,9 милијарди долара, проценила је консултантска кућа „IdeaWorksCompany“, водећи глобални провајдер услуга мобилности.
Приходи од пртљага тако чине значајан извор прихода авио-оператера широм света, а углавном се састоје од три врсте накнада - за наплату предатог пртљага, за тежи пртљаг и за веће комаде ручног пртљага, што неке компаније такође наплаћују.
Азија још „одолева“ тренду
Кадасу у питању авио-оператери у Европи и Северној и Латинској Америци, наплата првог комада предатог пртљага уобичајени је извор прихода компанија, а из анализа које су направиле ове компаније видљиво је да превозници из Азије углавном још укључују пртљаг у своје основне тарифе. Исто важи и за познатог блискоисточног превозника „Емирејтс“, а у Европи се пртљаг наплаћује по цени која зависи од врсте купљене карте.
Према писању „Тревел дејли њуза“, масовна наплата чекираногпртљага почела је током 2007. и 2008. године, када су авио-компаније на тај начин покушавале да надокнаде високе трошкове настале поскупљењем горива. Зачетнице тог тренда биле су америчке авио-компаније, али брзо су га прихватили авио-превозници широм света,
пренео је „Јутарњи лист“.
Иако су накнаде од пртљага дуго биле главни и најјачи појединачни извор прихода авио-компанија то je почело да се мења током пандемије када су оператори почели драстично да подижу накнаде за услугу бирања места, па консултанти процењују да су се приходи од тих накнада такође попели до 30 милијарди долара.
Али, наплата чекираног пртљага довела је до новог тренда и изазова за авио-компаније - путници су, у жељи да избегну додатна плаћања, почели да повећавају количину пртљага коју желе да унесу у авион као ручни, због чега су компаније почеле драстично да ограничавају допуштену тежину ручног пртљага.