00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
И прадеда Виктора Троицког задужио Србију
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Александар Први Карађорђевић“
16:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Реалност је да се Партизан и Звезда боре за место у плеј-ину
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Розанов“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Ко још зарађује од продатих карата: Шта је онда „златна кока“ авио-компанија

CC0 / rawpixel.com / пртљаг на аеродрому
пртљаг на аеродрому - Sputnik Србија, 1920, 27.02.2024
Пратите нас
Приходи које међународне авио-компаније прикупе наплатом пртљага попели су се у 2023. години на чак 33,3 милијарде долара и чине готово трећину укупно зарађених 117,9 милијарди долара, проценила је консултантска кућа „IdeaWorksCompany“, водећи глобални провајдер услуга мобилности.
Приходи од пртљага тако чине значајан извор прихода авио-оператера широм света, а углавном се састоје од три врсте накнада - за наплату предатог пртљага, за тежи пртљаг и за веће комаде ручног пртљага, што неке компаније такође наплаћују.

Азија још „одолева“ тренду

Кадасу у питању авио-оператери у Европи и Северној и Латинској Америци, наплата првог комада предатог пртљага уобичајени је извор прихода компанија, а из анализа које су направиле ове компаније видљиво је да превозници из Азије углавном још укључују пртљаг у своје основне тарифе. Исто важи и за познатог блискоисточног превозника „Емирејтс“, а у Европи се пртљаг наплаћује по цени која зависи од врсте купљене карте.
Према писању „Тревел дејли њуза“, масовна наплата чекираногпртљага почела је током 2007. и 2008. године, када су авио-компаније на тај начин покушавале да надокнаде високе трошкове настале поскупљењем горива. Зачетнице тог тренда биле су америчке авио-компаније, али брзо су га прихватили авио-превозници широм света, пренео је „Јутарњи лист“.

Нови тренд

Иако су накнаде од пртљага дуго биле главни и најјачи појединачни извор прихода авио-компанија то je почело да се мења током пандемије када су оператори почели драстично да подижу накнаде за услугу бирања места, па консултанти процењују да су се приходи од тих накнада такође попели до 30 милијарди долара.
Али, наплата чекираног пртљага довела је до новог тренда и изазова за авио-компаније - путници су, у жељи да избегну додатна плаћања, почели да повећавају количину пртљага коју желе да унесу у авион као ручни, због чега су компаније почеле драстично да ограничавају допуштену тежину ручног пртљага.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала