https://sputnikportal.rs/20240313/dobre-plate-potraznja-ogromna-a-srbija-i-dalje-vapi-za-vozacima-1168689603.html
Добре плате, потражња огромна, а Србија и даље вапи за возачима
Добре плате, потражња огромна, а Србија и даље вапи за возачима
Sputnik Србија
Србији недостаје 20.000 возача камиона и аутобуса што говоре и подаци сајта „Инфостуд“ где је само прошле године оглашено 2.600 огласа за возаче. На те огласе... 13.03.2024, Sputnik Србија
2024-03-13T22:55+0100
2024-03-13T22:55+0100
2024-03-13T22:55+0100
економија
србија – економија
саобраћај и инфраструктура
економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/0b/1168690774_0:159:3077:1890_1920x0_80_0_0_dc28c4a13d23b2cb0f6f854584360579.jpg
Хоће ли се тренд одлазака шофера у иностранство наставити и како их задржати у Србији?Саобраћајне школе у Србији сваке године обуче око хиљаду нових возача, док потребе тржишта захтевају још два пута толико са дозволама Це и Де категорије. У огласима су све присутније понуде за посао возача а оне за Бе категорију се готово одмах и попуне док се на огласе за возаче камиона и аутобуса јави једноцифрен број шофера, пише „Блиц бизнис“.„Због услова које нуде послодавци. Тешка је и велика конкурентност на нашем тржишту, поготово што ви морате да се борите и са конкуренцијом у иностранству. Сви смо свесни да наши возачи махом одлазе у земље западне Европе где су зараде и до пет пута више него што је то у Србији“, каже Милош Турински из „Инфостуда“.Када је реч о приватним ауто-школама, у просеку, месечно њих 15-ак положи за Це и Де категорију што је годишње до 180 возача. А ко и када може да полаже за Ц и Д категорију?„Са пробном не могу, морају да имају праву дозволу. И да упишу са 20 година и да чекају, да одслушају теорију, да положе испит, да одвозе часове а вожњу када напуне 21 годину, за Це категорију а за аутобус да напуне 24 године. Да би положили за аутобус, морају минимум две године да имају положено за Це категорију, али по новом кажу да ће то спустити, али још увек се ништа не дешава“, објашњава Биљана Џабић, власница ауто-школе.Како напомиње Мандић, млади возачи немају новца за полагање лиценце која износи и до 3.000 евра, па најчешће одустају од тог позива. Такође, проблем им представља и задржавање на границама која су предуга у односу на Европу где задржавања готово и да нема. Скуп свих наведених околности говори да уколико се ситуација ускоро не поправи, недостатак од 20.000 возача могао би и да се удвостручи.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/0b/1168690774_173:0:2904:2048_1920x0_80_0_0_95574c1779b2ba79df8c745dc13117f5.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, саобраћај и инфраструктура
економија, србија – економија, саобраћај и инфраструктура
Добре плате, потражња огромна, а Србија и даље вапи за возачима
Србији недостаје 20.000 возача камиона и аутобуса што говоре и подаци сајта „Инфостуд“ где је само прошле године оглашено 2.600 огласа за возаче. На те огласе јавио се једноцифрен број возача.
Хоће ли се тренд одлазака шофера у иностранство наставити и како их задржати у Србији?
Саобраћајне школе у Србији сваке године обуче око хиљаду нових возача, док потребе тржишта захтевају још два пута толико са дозволама Це и Де категорије. У огласима су све присутније понуде за посао возача а оне за Бе категорију се готово одмах и попуне док се на огласе за возаче камиона и аутобуса јави једноцифрен број шофера,
пише „Блиц бизнис“.
„Због услова које нуде послодавци. Тешка је и велика конкурентност на нашем тржишту, поготово што ви морате да се борите и са конкуренцијом у иностранству. Сви смо свесни да наши возачи махом одлазе у земље западне Европе где су зараде и до пет пута више него што је то у Србији“, каже Милош Турински из „Инфостуда“.
„Нема производње возача. Некада су возачи углавном долазили из војске и остајали да раде и било их је много. Имали смо средње саобраћајне школе које су више школовале возаче, сада то занимање и није више толико атрактивно а кад се томе придода да свако иде за бољом зарадом. Они одлазе у западне земље“, напомиње Неђо Мандић, председник Удружења за Међународни транспорт.
Када је реч о приватним ауто-школама, у просеку, месечно њих 15-ак положи за Це и Де категорију што је годишње до 180 возача. А ко и када може да полаже за Ц и Д категорију?
„Са пробном не могу, морају да имају праву дозволу. И да упишу са 20 година и да чекају, да одслушају теорију, да положе испит, да одвозе часове а вожњу када напуне 21 годину, за Це категорију а за аутобус да напуне 24 године. Да би положили за аутобус, морају минимум две године да имају положено за Це категорију, али по новом кажу да ће то спустити, али још увек се ништа не дешава“, објашњава Биљана Џабић, власница ауто-школе.
Како напомиње Мандић, млади возачи немају новца за полагање лиценце која износи и до 3.000 евра, па најчешће одустају од тог позива. Такође, проблем им представља и задржавање на границама која су предуга у односу на Европу где задржавања готово и да нема. Скуп свих наведених околности говори да уколико се ситуација ускоро не поправи, недостатак од 20.000 возача могао би и да се удвостручи.