https://sputnikportal.rs/20240318/objavljena-prva-proza-slavnog-kantautora-balet-gubavaca-lenarda-koena-pred-srpskim-citaocima-dejana-vukovic-1168981554.html
Објављена прва проза славног кантаутора: „Балет губаваца“ Ленарда Коена пред српским читаоцима
Објављена прва проза славног кантаутора: „Балет губаваца“ Ленарда Коена пред српским читаоцима
Sputnik Србија
„Балет губаваца“, први роман-новела прослављеног канадског песника, кантаутора и писца Ленарда Коена, пронађен у његовој заоставштини, објављен је у издању... 18.03.2024, Sputnik Србија
2024-03-18T22:19+0100
2024-03-18T22:19+0100
2024-03-18T22:19+0100
култура
култура
култура – вести
леонард коен
књига
геопоетика
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/images/sharing/article/srb/1168981554.jpg?1710796795
Према речима уредника и писца Владислава Бајца, реч је о прози у којој су садржане све најважније теме којима се Коен целог живота бавио – од истраживања стида, отуђености и осећаја безвредности, до жудње за љубављу, породицом. Оно што је у овој прози изненађујуће јесте, каже, тема насиља у роману.Издавач напомиње и да свих 15 прича објављених уз роман „Балет губаваца“ такође испитује „унутрашње демоне“ Коеновог карактера, од којих се многи могу поистоветити са њим самим – „мрачним и разузданим“:„Оно што је везивно ткиво свих прича и романа јесте препознатљиви језик: нежан и груб, шапутав и громогласан, лирски и епски истовремено“, сугерише Бајац.Приређивач рукописа Алаксандра Плешојано, у поговору књизи каже да су рани радови славног канадског уметника јединствени прозор отворен ка његовом почетку:„У њима видимо настајање Ленарда Коена као приповедача с јунацима који делују као његов алтер его, што је техника која се појављује и у његовим каснијим делима. Затичемо ликове који се суочавају и откривају своје унутрашње демоне у суровом, скоро бруталном свету, као и иронију и хумор“, подсећа Плешојано и открива да је из Коенових писама јасно колико је желео и упорно покушавао да објави своју прву прозу, али је бивао одбијен:„То је помало збуњујуће када се узме у обзир успех његових ранијих књига поезије „Хајде да поредимо митологије“ и „Кутија са зачинима Земље“, збирки које на неки начин подупиру радове који се налазе у овом издању.“Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Дејана Вуковић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Дејана Вуковић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Дејана Вуковић
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
култура, култура – вести, леонард коен, књига, геопоетика
култура, култура – вести, леонард коен, књига, геопоетика
Објављена прва проза славног кантаутора: „Балет губаваца“ Ленарда Коена пред српским читаоцима
„Балет губаваца“, први роман-новела прослављеног канадског песника, кантаутора и писца Ленарда Коена, пронађен у његовој заоставштини, објављен је у издању куће „Геопоетика“. Реч је о делу које је чувени уметник написао као младић од 22 године, а за које је касније сам говорио да је боље од његовог најславнијег дела, романа „Омиљена игра“.
Према речима уредника и писца Владислава Бајца, реч је о прози у којој су садржане све најважније теме којима се Коен целог живота бавио – од истраживања стида, отуђености и осећаја безвредности, до жудње за љубављу, породицом. Оно што је у овој прози изненађујуће јесте, каже, тема насиља у роману.
„Оно што је неочекивано свакако је тема насиља, која је на чудан начин спојена са заводљивом причом о љубави унутар породице. То насиље које долази од оних људи које воли и које на неки чудан начин прелази на њега као аутора, ипак из тог негативног успева да уђе у позитивно. Паралелизам приче о љубави и насиљу је једна од изненађујућих и важних карактеристика овог дела.“
Издавач напомиње и да свих 15 прича објављених уз роман „Балет губаваца“ такође испитује „унутрашње демоне“ Коеновог карактера, од којих се многи могу поистоветити са њим самим – „мрачним и разузданим“:
„Оно што је везивно ткиво свих прича и романа јесте препознатљиви језик: нежан и груб, шапутав и громогласан, лирски и епски истовремено“, сугерише Бајац.
Приређивач рукописа Алаксандра Плешојано, у поговору књизи каже да су рани радови славног канадског уметника јединствени прозор отворен ка његовом почетку:
„У њима видимо настајање Ленарда Коена као приповедача с јунацима који делују као његов алтер его, што је техника која се појављује и у његовим каснијим делима. Затичемо ликове који се суочавају и откривају своје унутрашње демоне у суровом, скоро бруталном свету, као и иронију и хумор“, подсећа Плешојано и открива да је из Коенових писама јасно колико је желео и упорно покушавао да објави своју прву прозу, али је бивао одбијен:
„То је помало збуњујуће када се узме у обзир успех његових ранијих књига поезије „Хајде да поредимо митологије“ и „Кутија са зачинима Земље“, збирки које на неки начин подупиру радове који се налазе у овом издању.“