- Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Генерација стратега: Русија наставља производњу суперсоничних „белих лабудова“

© Sputnik / СкрынниковТупољев Ту-160
Тупољев Ту-160 - Sputnik Србија, 1920, 31.03.2024
Пратите нас
Председник Русије Владимир Путин посетио je фабрику авиона „Горбунов“ у Казању, где је видео и четири модернизована стратешка носача ракета Ту-160М, саопштила је државна корпорација „Ростех“.
У корпорацији су истакли да се Владимир Путин попео у авион и сео у кабину.

„Обнављање производње стартешких носача ракета Ту-160 је прави изазов за корпорацију ‘Ростеха’. У веома кратком року је дигитализована конструкторска документација, обновљена је технологија заваривања вакумом производа од титанијума, поново је почела производња агрегата за авионе. Данас се може са сигурношћу рећи да смо се са овим изазовом успешно снашли, изјавио је генерални директор државне корпорације „Ростех“ Сергеј Чемезов.

Навео је да је Ту-160М произведен на новој технолошкој бази уз коришћење дигиталних решења и истакао да је тренутно то један од најмоћнијих ратних авиона у свету.

Стратешка платформа

Стратешки носач ракета, бомбардер Ту-160 је највећи и најмоћнији војни хиперсонични авион у историји са променљивом геометријом крила. Предвиђен је за уништавање важних циљева потенцијалног непријатеља, па чак и у удаљеним рејонима ратних дејстава, између осталог он користи и нуклеарно наоружање.
Израда овог авиона је почела у Конструкторском бироу „Тупољева“ 1975. године, као одговор на амерички интерконтинентални хиперсонични авион „Роквел Б-1 лансер“. Ту-160 је имао први лет 1981. године, а од 1987. године се примењује у војсци.
У СССР-у се бомбардер звао „бели лабуд“, по НАТО класификацији „блекџек“.
Руски председник Владимир Путин је у мају 2015. године наложио да се производња Ту-160 настави у модернизованој верзији, а 2018. године је Министарство одбране Русије са компанијом „Тупољев“ потписало уговор о испоруци десет авиона.
Државно испитивање првог модернизованог Ту-160М је почело у јулу 2023.године.
Главна предност авиона је модернизован мотор НК-32 друге серије. Домет авиона Ту-160М је повећан више од 1.000 километара.
„Ту-160М може да развије импресивну брзину до 2.000 километара на сат и авион може лко да се сакрије од пресретача и да постане неугватљив за ПВО зону непријатеља“, напомињу програмери.
Авион има и напредне системе ПВО одбране и заштите од сметњи, напредно радиоелектронско наоружање, које је настало коришћењем напредних технологија.
Бојно оптерећење авиона је 40-45 тона, лансери омогућавају да авион понесе 12 крстарећих ракета ваздушног базирања, укључујући и нуклеарну муницију.
Западни експерти су веома заинтересовани за Ту-160 и програм његове модернизације. Амерички војно-политички лист „Нешнал интерест“ је више пута писао о овом авиону, који је највећи, најтежи и најбржи бомбардер Русије.
Наводи се да је Ту-160М тешка платформа за лансирање ракета изван ПВО зоне непријатеља и упоређивали су га са „Роквел Б-1 лансером“.
„Б-1 је бомбардер у класичном смислу, односно за употребу средстава за уништавање лети у подручју циља, док је Ту-160 пројектован као носач наоружања који функционише изван ПВО зоне непријатеља, лансирање ракета се врши из бомбардера, након чега ‘Бели лабуд’ може да развије брзину већу од два маха“, наглашава се у чланку.

„Јединствена ситуација“

Руска војна индустрија се успешно изборила са сложеним задацима, обновила производњу Ту-160 и модернизовала га до нивоа авиона генерације 4++, рекао је РТ-у руски пилот Владимир Попов. Истакао је да је то авион који одговара свим савременим захтевима стратешког бомбардера.
„Авиони се производе у модернизованој варијанти и захваљујући бољим производним циклусима се рокови производње скраћују. То је јединствена ситуација за нашу земљу у условима санкција“, рекао је саговорник.
Нагласио је да је бојни потенцијал Ту-160М у поређењу са базним моделом повећан два пута.

„Он има економичније моторе који ће смањити потрошњу горива, а мања потрошња горива значи већи домет. Поред тога, има потпуно обновљену опрему: комуникационе, навигационе, упозоравајуће и радиоелектронске системе. Има системе генерације 4++, као на авионима Су- 35, што омогућава Ту-160М да реши већи број задатака. Поред тога, за пилоте и људе који се баве навигацијом створени су удобнији услови лета", рекао је експерт.

Експерт за авијацију Дмитриј Дрозденко је истакао да су авиони Ту-160 основа нуклеарне тријаде Русије. Према речима експерта, у односу на амерички Б-1Б, то није авион за пробој, већ платформа за лансирање далекометних стратешких ракета.
„Ту-160 има велике могућности што се тиче домета и брзине. Познат је случај из 2019. године када су амерички ловци пете генерације пресрели авион Ту-160 изнад Јапанског мора и то су били ловци Ф-35A ‘лајтeнинг’ II. Наш стратег је склопио крила, прешао у брзи мод и отишао од њих. То је важно, јер су подручја где је распоређена стратешка авијација покривена непријатељским ловцима. Главни задатак стратешке авијације је да превари непријатеља и нанесе удар", подвукао је саговорник РТ-а.
У САД-у се сада користе ловци Б-52 који је најстарији стратешки бомбардер у свету, навео је Дмитриј Дрозденко. Он је напоменуо да авион Б-1Б више не носи нуклеарно оружје.
„Постоји још бомбардер Б-2 ‘спирит’ који носи нуклеарно оружје, али не ракете, већ бомбе. Ако ‘бели лабуд’ ланисра ракете на 1.000 километара од циља, онда Б-2 ‘спирит’ мора да се налази у рејону изнад циља. Односно, потребно је да се на неки начин пробије кроз све ПВО системе. То је разлог што САД сада раде на новом програму стартешких бомбардера Б-21 ‘рајдер’. Запад покушава да нас стигне у тој сфери, а не ми њега", закључио је руску експерт.
Први лет модернизованог стратешког бомбардера – носача ракета Ту-160М са новим мотором - Sputnik Србија, 1920, 22.02.2024
РУСИЈА
Војна тајна: Путин летео на највећем суперсоничном авиону на свету ─ „бели лабуд“ /видео/
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала