00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Како се прави речник српског народа
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Спира бритком сабљом по српском фудбалу
20:00
60 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Револуција из Кине: Створили су батерију која ће променити правила за индустрију електричних возила

CC0 / rawpixel.com / Електрични аутомобил
Електрични аутомобил - Sputnik Србија, 1920, 08.05.2024
Пратите нас
Названа je „Шеншинг Плус“ и прва је батерија те врсте која потенцијално мењач правила за индустрију електричних возила.
Главна болна тачка електричних аутомобила је њихов домет и брзина пуњења батерије, али кинеска компанија „Contemporary Amperex Technology Co(ЦАТЛ)“ тврди да постоји решење.
ЦАТЛ је велика компанија за производњу батерија, а у четвртак су представили нову литијум-гвоздено-фосфатну (ЛФП) батерију. Ова нова батерија нуди домет вожње од више од 1.000 километара с једним пуњењем.
Поред великог домета, технологија нуди и 4Ц супер-брзо пуњење које омогућава 600 километараза само 10 минута, тачније, километар у секунди, пише „Пословни дневник“.
Највећи произвођач батерија искористио је велики Сајам аутомобила у Пекингу да покаже своју најновију технологију. ЛФП батерије су најчешће у аутомобилској индустрији због приступачне цене, дугог животног циклуса и веће одрживости уз етичније рударење.
Четири возила већ користе актуелну генерацију Шеншинг батерија са дометом од 700 километара, а до краја године очекује се још 50 возила. Ова цифра је импресивна, али треба имати у виду да је вероватно постигнута у кинеском ЦЛТЦ циклусу тестирања, док је европски ВЛТП стандард нешто строжи.
ЦАТЛ није навео величину батерије у киловат сатима, нити тачну брзину пуњења. Међутим, интересовање за ову батерију већ су показали „Тесла“, „Форд“ и „Порше“.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала