https://sputnikportal.rs/20240517/cuva-ruski-trag-zasto-se-harbin-naziva-ruskim-gradom-1172301535.html
„Чува руски траг“: Зашто се Харбин назива руским градом?
„Чува руски траг“: Зашто се Харбин назива руским градом?
Sputnik Србија
Председник Русије Владимир Путин је током посете Кини, посетио и град Харбин у коме је учествовао у церемонији отварања осме руско-кинеске изложбе ЕКСПО и... 17.05.2024, Sputnik Србија
2024-05-17T18:07+0200
2024-05-17T18:07+0200
2024-05-17T18:07+0200
свет
свет
владимир путин
кина
железничка пруга
харбин
русија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/11/1172302046_0:148:3046:1861_1920x0_80_0_0_76113020d7f91381056f67384e32a02a.jpg
Путин је истакао да су руски експерти, инжењери и научници значајно допринели развоју града.Зашто се Харбин назива руским градом?Кинески грда Харбин је град са руском историјом. Основан је 1898. године као станица на Кинеској источној железници коју је градила Русија. До данас је сачуван велики број зграда руске архитектуре. У почетку су у том граду живели Руси који су градили железничку пругу.Од 1901.године су ту били смештени граничари и њихове породице, а крајем 20-их година прошлог века у граду је формирана велика руска дијаспора.Након Октобарске револуције, Харбин је био један од највећих центара руске емиграције. Овде је кратко живео руски и совјетски певач, глумац Александар Вертински, осим тога у Харбину је наступао и Фјодор Шаљапин. Сергеј Лемешев је у периоду 1927-1929. године био солиста руске опере при Кинеској источној железници у Харбину.Током 1928. године је у Харбинској филхармонији наступао руски музичар, пијаниста, композитор и диригент Давид Гејгнер. Те исте године године је формирао и џез оркестар „Руски харбински оркестар“.Територија за изградњу и експлоатацију пруге била је под управом руских власти до 1920.годинеа, а безбедност је осигуравала руска полиција. Да ли је истина да су Руси градили Харбин?Учесници прве међународне научно-практичне конференције „Вољени Харбин - град пријатељства Русије и Кине“, која је одржана 2018. године, објавили су збирку чланака. У једном од њих, инострани члан Руске академије наука (РАБ), члан Савеза писаца Русије Ли Јанлин написао је да је „изградња Кинеске источне железнице настала као резултат сагласности политике Русије и династије Цин. Русија и Кина су изградиле железницу заједничким напорима и у заједничком интересу“.На почетку изградње је Кина инвестирала у компанију 300 килограма сребра. Међу грађевинским радницима су њих 200 хиљада, не укључујући инжењере и техничаре, били Кинези. О томе сведочи велики железнички албум са хиљадама фотографија, који је направио музеј покрајине Хејлунгђанг. Тако да је Кинеска источна железница руско-кинеско предузеће.Аутор романа „Харбин“, члан Савеза писаца Русије Евгеније Анташкевич је истакао да су 1898. године на обали моћне реке Сунгари руски инжењери, архитекте, експерти из железнице, географи и трговци активно учествовали у изградњи града, који је за 30 година подигнут од нуле.
https://sputnikportal.rs/20240516/putin-doputovao-u-harbin-1172271754.html
кина
харбин
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/11/1172302046_185:0:2862:2008_1920x0_80_0_0_1c4297a217b62aa72a6a0794ee3eec9d.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, владимир путин, кина, железничка пруга, харбин, русија
свет, владимир путин, кина, железничка пруга, харбин, русија
„Чува руски траг“: Зашто се Харбин назива руским градом?
Председник Русије Владимир Путин је током посете Кини, посетио и град Харбин у коме је учествовао у церемонији отварања осме руско-кинеске изложбе ЕКСПО и четвртог руско-кинеског форума за међународу сарадњу и рекао да је то град који чува руски траг.
Путин је истакао да су руски експерти, инжењери и научници значајно допринели развоју града.
„Обишли смо центар града и његов историјски део чува руски траг. Наши стручњаци из Русије дали су значајан допринос економском развоју града, стварању његове производне базе, предузећа и инфраструктурних објеката“, изјавио је руски председник.
Зашто се Харбин назива руским градом?
Кинески грда Харбин је град са руском историјом. Основан је 1898. године као станица на Кинеској источној железници коју је градила Русија. До данас је сачуван велики број зграда руске архитектуре. У почетку су у том граду живели Руси који су градили железничку пругу.
Од 1901.године су ту били смештени граничари и њихове породице, а крајем 20-их година прошлог века у граду је формирана велика руска дијаспора.
Након Октобарске револуције, Харбин је био један од највећих центара руске емиграције. Овде је кратко живео руски и совјетски певач, глумац Александар Вертински, осим тога у Харбину је наступао и Фјодор Шаљапин. Сергеј Лемешев је у периоду 1927-1929. године био солиста руске опере при Кинеској источној железници у Харбину.
Током 1928. године је у Харбинској филхармонији наступао руски музичар, пијаниста, композитор и диригент Давид Гејгнер. Те исте године године је формирао и џез оркестар „Руски харбински оркестар“.
Територија за изградњу и експлоатацију пруге била је под управом руских власти до 1920.годинеа, а безбедност је осигуравала руска полиција.
Да ли је истина да су Руси градили Харбин?
Учесници прве међународне научно-практичне конференције „Вољени Харбин - град пријатељства Русије и Кине“, која је одржана 2018. године, објавили су збирку чланака. У једном од њих, инострани члан Руске академије наука (РАБ), члан Савеза писаца Русије Ли Јанлин написао је да је „изградња Кинеске источне железнице настала као резултат сагласности политике Русије и династије Цин. Русија и Кина су изградиле железницу заједничким напорима и у заједничком интересу“.
На почетку изградње је Кина инвестирала у компанију 300 килограма сребра. Међу грађевинским радницима су њих 200 хиљада, не укључујући инжењере и техничаре, били Кинези. О томе сведочи велики железнички албум са хиљадама фотографија, који је направио музеј покрајине Хејлунгђанг. Тако да је Кинеска источна железница руско-кинеско предузеће.
Аутор романа „Харбин“, члан Савеза писаца Русије Евгеније Анташкевич је истакао да су 1898. године на обали моћне реке Сунгари руски инжењери, архитекте, експерти из железнице, географи и трговци активно учествовали у изградњи града, који је за 30 година подигнут од нуле.