00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ВЕСТИ (реприза)
16:30
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Шапић: У јуну почиње изградња тунела од Савске до Дунавске падине и новог савског моста

© Sputnik / Лола ЂорђевићАлександар Шапић
Александар Шапић - Sputnik Србија, 1920, 20.05.2024
Пратите нас
Председник Привременог органа Београда Александар Шапић изјавио је да ће радови на изградњи тунела од Савске до Дунавске падине и новог савског моста почети почетком јуна ове године.
Како је рекао на конференцији за новинаре, тунел ће урањати у земљу у улици Деспота Стефана, а други улаз у тунел ће бити испод парка код Економског факултета.
Тунел ће бити дугачак два километра и имаће две тунелске цеви, са по две траке у сваком смеру.
Шапић је рекао да ће званично отварање радова бити почетком јуна, да ће то бити само припремни радови, а да ће са почетком школске године почети озбиљнији радови.
Шапић је истакао да ће се тиме надовезати на нови савски мост, чија ће изградња, како је рекао почети ове године, а да ће припреме за расклапање старог кренути почетком јуна.
Укупна вредност изградње тог тунела биће 235 милиона евра, а његову изградњу финансираће Влада Србије.
"Пројекат изградње тунела смо успели да вежемо за пројекат изградње Новог Савског моста и заједно та два пројекта смо назвали Мали метро. Зашто Мали метро? Зато што ћете са Новог Београда у овај део града стизати преко Новог Савског моста и Новог тунела брже него метром, јер метро има станице, овде неће имати шта да вас заустави", рекао је Шапић.
Како је рекао, то ће бити вероватно један од најважнијих, ако не, најважнији саобраћајни пројекат у Београду после неколико деценија.
"Прво зато што смањује саобраћајне гужве за неких 13 до 14 одсто, растерећује центар града саобраћај, процена је да преко 15 одсто смањује загађење у центру града, јер саобраћај се одвија два километра испод земље. А онда оно што је најважније, спаја саобраћајно два најудаљенија дела града", истакао је Шапић.
Он каже да данас из тог дела града, а да не говори о Вишњичкој бањи, Вишњици, Карабурми и насељима на левој обали Дунава треба, у време саобраћајних шпицева, више од сат времена.
"Завршетком овог пројекта, то ће бити само неколико минута и просто делује, са ове тачке гледишта, то чак и невероватно", нагласио је Шапић.
Он верује да ће оба пројекта бити готова за најдуже четири године.
"Заиста верујем да ће Београд у следеће четири године оживети такве квалитативне промене, од саобраћајних преко инфраструктурних и свих других, да ће то бити потпуно другачији град. Овај тунел мења потпуно градску визуру. Људима који овде живе биће брже да дођу до Новог Београда, него до центра града, до Трга Републике или до Кнеза Милоша", рекао је председник Привременог органа.
Он је рекао да ће, такође, започети пројекат Новог Савског моста у јуну.
"Гледали смо да то крене истовремено, иако је мост, ајде да кажемо, ипак једноставнији, што се захтева, временских захтева тиче, требало би раније да буде готов. Али ћемо кренути истовремено са обе стране, копање тунела одавде, размонтирање Старог Савског моста и спремање услова за изградњу новог", поручио је председник Привременог органа Београда.
Он очекује да ће само бушење тунела кртицом почети следеће године.
Што се тиче саобраћаја из Владимира Поповића, јер је та улица требало да буде затворена, Шапић је рекао да ће направити једну привремену саобраћајницу до Бранковог моста да би и тај део саобраћаја нормално функционисао.
Што се тиче саобраћаја у Деспота Стефана, Шапић је рекао да ће он бити редукован и да ће радити само по једна саобраћајна трака у оба смера.
Шапић истиче да је потпуно свестан да ће саобраћај у Београду, због изградње тунела и новог савског моста, посебно преко Бранковог моста бити оптерећен.
"Ми ћемо имати посебне аутобуске линије које ће преко Бранковог моста ићи и улазиће у Гаврила Принципа, ићи ће Гаврила Принципа и онда ће Балканском ићи у Немањину и практично ће долазити на тачку где су раније ишли трамваји и ту ће га онда преузимати трамвај који вози даље Немањином ка Славији и тако даље", навео је Шапић.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала