Пронађен нови фосил диносауруса: Биљојед величине пса са папагајским кљуном

CC0 / Слика генерисана вештачком интелигенцијом / Археолошко налазиште
Археолошко налазиште - Sputnik Србија, 1920, 22.05.2024
У Кини је откривен нови фосил диносауруса из периода креде - Пситакосауруса - биљоједа величине пса да кљуном који личи на папагајски, а његова ретко добро очувана кожа открива еволуцију коже пернатих диносауруса.
Како се наводи, фосил је дониран кинеском универзитету 2021. године из приватне колекције, а ирски научници са Универзитетског колеџа Корк, који су аутори студије, истичу да је Пситакосаурус имао љускаву кожу сличну оној коју имају рептили на деловима тела без перја.
Научници су рекли да су прво мислили да је од Пситакосауруса остао очуван само скелет, а да су затим помоћу ултраљубичастог светла открили делове коже златно-жуте боје састављене од сићушних љуспица величине око један милиметар.
Аутори студије су истакли да су фосили било којег меког ткива ретки, а да су фосили добро очуване коже још ређи.
Фосил Пситакосауруса откривен је на североистоку Кине и готово је потпуно очуван, а датира пре отприлике 130 милиона година.
Научници претпостављају да фосил, дужине 66 центиметара, припада животињи која је имала три године када је угинула.
Погледајте и: