https://sputnikportal.rs/20240528/njihovi-obimi-su-neverovatni-kinezi-dnevno-isporuce-88-aviona-robe-porucene-sa-interneta-1172733962.html
„Њихови обими су невероватни“: Кинези дневно испоруче 88 авиона робе поручене са интернета
„Њихови обими су невероватни“: Кинези дневно испоруче 88 авиона робе поручене са интернета
Sputnik Србија
Кинески сајтови за онлајн трговину свакодневно испоручују 88 теретних авиона типа "боинг 777" широм света. Велика количина пошиљки довела је до наглог пораста... 28.05.2024, Sputnik Србија
2024-05-28T13:53+0200
2024-05-28T13:53+0200
2024-05-28T13:53+0200
економија
економија
свет – економија
туризам и трговина
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/1c/1172734421_0:161:3069:1887_1920x0_80_0_0_50881f1112e1848295b77709ed36b560.jpg
Пре девет месеци Најл ван де Воув који прати авионске пошиљке широм света за компанију за логистичку аналитику Ксенета, никада није чуо за "Тему" (платформа за онлајн трговину).„Њихови обими су невероватни“ - другачији су од осталих трговацаНаизглед преко ноћи, кинески сајт за онлајн трговину "Тему" и његов брзорастући конкурент "Шеин", постали су толико популарни међу америчким потрошачима да су подигли цене за брзу авионску доставу из Кине, стварајући кризу у теретном саобраћају која мења глобалне трговачке руте за авио-индустрију. Теретна индустрија се тренутно бори да опстане, пише „Форбс“.У то време, компанија је имала само годину и по дана. „Ово је врло необично“, рекао је он. „Не могу да се сетим ни једне компаније која је имала толику потражњу за робом. То је застрашујући део експоненцијалног раста“."Тему" углавном продаје одећу и кућне потрепштине а "Шеин" који је изградио свој бренд на брзој моди, сада се проширио и на продају кућне технике, геџета и кухињских алата.Другачији су од осталих трговаца зато што продају производе које директно праве мање познате кинеске компаније, уместо да продају америчке брендове који се производе у иностранству. Ниска цена долази од одлуке да робу шаљу директно од тих произвођача, уместо да раде са познатим америчким брендовима који намећу веће трошкове, цене и квалитет.„Стална жеђ за авионским транспортом“Поменуте кинеске компаније су постале толико познате да је емисија „Уживо суботом увече“ у последњој сезони 18. маја исмевала измишљену компанију под називом „Xиему“.Међутим, да би испоручили производе купцима у разумном временском року, обе компаније се у великој мери ослањају на авионски саобраћај.Према истраживању „Карго Фектс Консалтинга“ из фебруара, Тему и Шеин заједно шаљу око 9.000 тона терета широм света сваког дана, што је отприлике једнако 88 теретних авиона типа „боинг 777“ напуњених до врха. (Размера је упоредива са „Амазоновом“ флотом „Прајм Ер“, која има 86 авиона у употреби, према „Пленетспотерсу“).То је подигло цене до готово невиђеног нивоа. Према најновијим подацима компаније „Ксенета“, „просечна стопа“ за превоз терета у мају из Кине у САД сада износи око 4,75 долара по килограму, што је највише од краја прошле године и супротставља се типично великој потражњи уочи празничне сезоне. То је више него дупло у односу на исти период 2019. године, када је цена била 2,32 долара по килограму.Цене су још увек ниже од недавног врхунца из 2020. и 2021. године, када су достигле чак 10 до 12 долара по килограму. То је била последица пандемије која је створила несташице у ланцу испоруке и снабдевања широм света. Сада, аналитичари кажу да је раст углавном резултат само две компаније: „Тему“ и „Шеин“.Регионално гледано, „Кореан Ер“ је почетком овог месеца саопштио да је остварио 2,8 милијарди долара прихода током првог квартала 2024. године, наводећи да је „потражња за робом снажна“. То је 20 процената више у односу на претходну годину. Авио-компанија је додала да ће током другог квартала искористити растућу потражњу за онлајн трговином из Кине, јачањем партнерских односа са клијентима и алокацијом капацитета на кључним рутама“.„Шеин и Тему имају сталну жеђ за авионским транспортом, што је неупоредиво са било чим што смо раније видели“, написала је аналитичарка авионског транспорта „Ксенета“ Венвен Цанг за Форбс.Експанзија на северноамеричком тржиштуОвај бум је чак утицао на глобалну руту бродова. „Тему“ је започео нове поморске и ваздушне руте преко Тајвана, Јапана и Кореје ка САД, „мењајући традиционалне трговинске обрасце“, показује извештај тајванске бродарске компаније „Димерко“.Прошлог понедељка, кинеска влада је говорила о новој ваздушној линији између јужног кинеског града Џенгџоуа и Даласа и Атланте, који „углавном служе за пошиљке прекограничне онлајн трговине“.Слање терета ваздужном линијом увек је знатно брже и скупље у поређењу са слањем бродом, који може да носи много већи обим робе, али знатно спорије. Већина светске робе, мерена по обиму, шаље се бродом, при чему се обично само роба, која захтева брзу доставу и високу вредност, ставља у авионе.Ту је и еколошки трошак. Према „Фрејтосу“, тржишту за онлине резервацију, теретни бродови производе отприлике 10 до 40 грама угљен-диоксида према мерењу тон-километар, што је далеко мање у поређењу са авионским транспортом, који емитује око 500 грама угљен-диоксида по мерењу тон-километар.За сада, „Шеин“ и „Тему“ пружају бесплатну доставу за поруџбине преко одређене величине, наизглед вољни да апсорбују веће трошкове као пречицу за убрзани раст у САД.„„Тему“ и „Шеин“ се ослањају на авионски транспорт јер је њихов пословни модел ултра-брза мода и морају одмах да избаце све ове производе“, рекао је Ђулермо Охово, директор „Карго Фектс“ консалтинга. „Тренутно немају другу могућност осим да се ослоне на авионе“.То би могло да се промени на средњи или дужи рок јер компаније траже начине да смање трошкове сада када су већ (обе) успоставиле платформе за онлајн трговину. Тренутно им недостаје поморски и копнени логистички мрежни систем који је упоредив са „Амазоном“ или „Волмартом“, али обе компаније су почеле да проширују присуство у САД и Мексику.„Шеин“ сада има два дистрибутивна центра у Индијани и Калифорнији, а „Тему2 је недавно почео да сарађује са кинеским продавцима који већ послују у САД.Високи трошкови авионског транспорта долазе делом од углавном празних авиона који морају да се врате назад из САД у Кину: слање у том правцу кошта можда петину цене слања из Кине у САД, рекао је ван де Воув.Ни „Шеин“ ни„Тему“ нису одговорили на „Форбсов“ захтев за коментар.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/05/1c/1172734421_168:0:2899:2048_1920x0_80_0_0_5aa28290b1f9fb2c1ea00e8087c960dc.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет – економија, туризам и трговина
економија, свет – економија, туризам и трговина
„Њихови обими су невероватни“: Кинези дневно испоруче 88 авиона робе поручене са интернета
Кинески сајтови за онлајн трговину свакодневно испоручују 88 теретних авиона типа "боинг 777" широм света. Велика количина пошиљки довела је до наглог пораста цена авионског теретног превоза, али су, за сада, две компаније биле спремне да субвенционишу брзу доставу због глобалног ширења.
Пре девет месеци Најл ван де Воув који прати авионске пошиљке широм света за компанију за логистичку аналитику Ксенета, никада није чуо за "Тему" (платформа за онлајн трговину).
„Њихови обими су невероватни“ - другачији су од осталих трговаца
Наизглед преко ноћи, кинески сајт за онлајн трговину "Тему" и његов брзорастући конкурент "Шеин", постали су толико популарни међу америчким потрошачима да су подигли цене за брзу авионску доставу из Кине, стварајући кризу у теретном саобраћају која мења глобалне трговачке руте за авио-индустрију. Теретна индустрија се тренутно бори да опстане,
пише „Форбс“.
„Прошле године то нико није очекивао“, рекао је за Форбс де Воув, главни службеник за ваздушни саобраћај. „Њихове количине би могле да буду исте величине као и највећи шпедитер на свету. Њихови обими су невероватни“.
У то време, компанија је имала само годину и по дана. „Ово је врло необично“, рекао је он. „Не могу да се сетим ни једне компаније која је имала толику потражњу за робом. То је застрашујући део експоненцијалног раста“.
"Тему" углавном продаје одећу и кућне потрепштине а "Шеин" који је изградио свој бренд на брзој моди, сада се проширио и на продају кућне технике, геџета и кухињских алата.
Другачији су од осталих трговаца зато што продају производе које директно праве мање познате кинеске компаније, уместо да продају америчке брендове који се производе у иностранству. Ниска цена долази од одлуке да робу шаљу директно од тих произвођача, уместо да раде са познатим америчким брендовима који намећу веће трошкове, цене и квалитет.
„Стална жеђ за авионским транспортом“
Поменуте кинеске компаније су постале толико познате да је емисија „Уживо суботом увече“ у последњој сезони 18. маја исмевала измишљену компанију под називом „Xиему“.
Међутим, да би испоручили производе купцима у разумном временском року, обе компаније се у великој мери ослањају на авионски саобраћај.
Према истраживању „Карго Фектс Консалтинга“ из фебруара, Тему и Шеин заједно шаљу око 9.000 тона терета широм света сваког дана, што је отприлике једнако 88 теретних авиона типа „боинг 777“ напуњених до врха. (Размера је упоредива са „Амазоновом“ флотом „Прајм Ер“, која има 86 авиона у употреби, према „Пленетспотерсу“).
То је подигло цене до готово невиђеног нивоа. Према најновијим подацима компаније „Ксенета“, „просечна стопа“ за превоз терета у мају из Кине у САД сада износи око 4,75 долара по килограму, што је највише од краја прошле године и супротставља се типично великој потражњи уочи празничне сезоне. То је више него дупло у односу на исти период 2019. године, када је цена била 2,32 долара по килограму.
Цене су још увек ниже од недавног врхунца из 2020. и 2021. године, када су достигле чак 10 до 12 долара по килограму. То је била последица пандемије која је створила несташице у ланцу испоруке и снабдевања широм света. Сада, аналитичари кажу да је раст углавном резултат само две компаније: „Тему“ и „Шеин“.
Регионално гледано, „Кореан Ер“ је почетком овог месеца саопштио да је остварио 2,8 милијарди долара прихода током првог квартала 2024. године, наводећи да је „потражња за робом снажна“. То је 20 процената више у односу на претходну годину. Авио-компанија је додала да ће током другог квартала искористити растућу потражњу за онлајн трговином из Кине, јачањем партнерских односа са клијентима и алокацијом капацитета на кључним рутама“.
„Шеин и Тему имају сталну жеђ за авионским транспортом, што је неупоредиво са било чим што смо раније видели“, написала је аналитичарка авионског транспорта „Ксенета“ Венвен Цанг за Форбс.
Експанзија на северноамеричком тржишту
Овај бум је чак утицао на глобалну руту бродова. „Тему“ је започео нове поморске и ваздушне руте преко Тајвана, Јапана и Кореје ка САД, „мењајући традиционалне трговинске обрасце“, показује извештај тајванске бродарске компаније „Димерко“.
„Као последица тога, цене терета са ових алтернативних рута сада премашују оне из континенталне Кине, што је неуобичајена појава.
Прошлог понедељка, кинеска влада је говорила о новој ваздушној линији између јужног кинеског града Џенгџоуа и Даласа и Атланте, који „углавном служе за пошиљке прекограничне онлајн трговине“.
Слање терета ваздужном линијом увек је знатно брже и скупље у поређењу са слањем бродом, који може да носи много већи обим робе, али знатно спорије. Већина светске робе, мерена по обиму, шаље се бродом, при чему се обично само роба, која захтева брзу доставу и високу вредност, ставља у авионе.
Ту је и еколошки трошак. Према „Фрејтосу“, тржишту за онлине резервацију, теретни бродови производе отприлике 10 до 40 грама угљен-диоксида према мерењу тон-километар, што је далеко мање у поређењу са авионским транспортом, који емитује око 500 грама угљен-диоксида по мерењу тон-километар.
За сада, „Шеин“ и „Тему“ пружају бесплатну доставу за поруџбине преко одређене величине, наизглед вољни да апсорбују веће трошкове као пречицу за убрзани раст у САД.
„„Тему“ и „Шеин“ се ослањају на авионски транспорт јер је њихов пословни модел ултра-брза мода и морају одмах да избаце све ове производе“, рекао је Ђулермо Охово, директор „Карго Фектс“ консалтинга. „Тренутно немају другу могућност осим да се ослоне на авионе“.
То би могло да се промени на средњи или дужи рок јер компаније траже начине да смање трошкове сада када су већ (обе) успоставиле платформе за онлајн трговину. Тренутно им недостаје поморски и копнени логистички мрежни систем који је упоредив са „Амазоном“ или „Волмартом“, али обе компаније су почеле да проширују присуство у САД и Мексику.
„Шеин“ сада има два дистрибутивна центра у Индијани и Калифорнији, а „Тему2 је недавно почео да сарађује са кинеским продавцима који већ послују у САД.
Високи трошкови авионског транспорта долазе делом од углавном празних авиона који морају да се врате назад из САД у Кину: слање у том правцу кошта можда петину цене слања из Кине у САД, рекао је ван де Воув.
„Добијете пун авион за САД и празан лет на путу назад“, рекао је, користећи израз из авио-индустрије за авион који је скоро празан или потпуно празан. „Пут назад постаје крвава борба“.
Ни „Шеин“ ни„Тему“ нису одговорили на „Форбсов“ захтев за коментар.