https://sputnikportal.rs/20240604/dodatni-troskovi-na-putovanju--sta-treba-znati-i-kako-ih-izbeci-1173110358.html
Додатни трошкови на путовању – шта треба знати и како их избећи
Додатни трошкови на путовању – шта треба знати и како их избећи
Sputnik Србија
Када аутомобилом кренете на грчко приморје преко Северне Македоније рачунајте на додатни трошак куповине зеленог картона. Случај из Краљева показује да тај... 04.06.2024, Sputnik Србија
2024-06-04T21:20+0200
2024-06-04T21:20+0200
2024-06-04T21:20+0200
економија
економија
србија – економија
туризам и трговина
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/0f/1167707410_403:0:3631:1816_1920x0_80_0_0_27f1b22149db1b907e2e4d61d046c98e.jpg
Имате ли зелени картон? Годинама многи ту реченицу прво чују од северномакедноског граничара. Зато Љубиша Лешевић 2.000 динара за међународну карту аутоосигурања укалкулише пред летовање. Али ове године платио је двоструко више, јер му је регистрација истицала усред боравка у Грчкој.Тако је морало, кажу у Удружењу осигуравача Србије, јер зелена карта мора да прати датуме на полиси. Морало је и јер је Северна Мекадонија, уз Албанију, једина земља у нашем окружењу која не прихавата саобраћајне таблице као доказ да је ауто осигуран у земљи одакле долази. Ипак, многи возачи поглед упиру ка осигуравајућим друштвима.„Основни проблем је у томе што ово није осигурање већ папир да имате осигурање, тако да мислим да је некоректно од свих осигурајаваћих друштава у Србији што један лист папира наплаћају 2.000 динара“, додаје Љубиша Лешевић у изјави за РТС.Као аргумент неретко се чује да има земаља, попут Италије, које зелени картон не наплаћују посебно и издају га прилоком регистрације возила. У Хрватској, додатно, грађани га могу добити електронски да га сами одштампају.Истини за вољу, на рачуну у Италији нигде није издвојена ставка зеленог картона. У Босни и Херцеговини је принцип исти као у Србији, али је цена готово десетоструко нижа.У Босни и Херцеговини је на снази тзв. јединствена премија, што подразумева да је у цену обавезног осигурања од аутомобилске одговорности укључено покриће за штете настале на територији Босне и Херцеговине и земаља Система зелене карте. На име манипулативних трошкова, штампања и дистрибуције зелене карте, осигураник плаћа четири конвертибилне марке - нешто мало мање од два евра.На територији Европе, поред Северне Македоние, власницима аутомобила из Србије зелени картон је неопходан и приликом уласка у Русију, Белорусију, Украјину, Молдавију и Турску.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/0f/1167707410_806:0:3227:1816_1920x0_80_0_0_6c44201af60061003e8f9d9006aeb085.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, туризам и трговина
економија, србија – економија, туризам и трговина
Додатни трошкови на путовању – шта треба знати и како их избећи
Када аутомобилом кренете на грчко приморје преко Северне Македоније рачунајте на додатни трошак куповине зеленог картона. Случај из Краљева показује да тај трошак може да буде и дуплиран.
Имате ли зелени картон? Годинама многи ту реченицу прво чују од северномакедноског граничара. Зато Љубиша Лешевић 2.000 динара за међународну карту аутоосигурања укалкулише пред летовање. Али ове године платио је двоструко више, јер му је регистрација истицала усред боравка у Грчкој.
„Ја путујем првог, имам претходно осигурање до 09.06. тако да сам морао да извадим осигурање и за претходну годину које истиче 9. и за наредну календарску годину“, наводи Љубиша Лешевић, новинар из Краљева.
Тако је морало, кажу у Удружењу осигуравача Србије, јер зелена карта мора да прати датуме на полиси. Морало је и јер је Северна Мекадонија, уз Албанију, једина земља у нашем окружењу која не прихавата саобраћајне таблице као доказ да је ауто осигуран у земљи одакле долази. Ипак, многи возачи поглед упиру ка осигуравајућим друштвима.
„Основни проблем је у томе што ово није осигурање већ папир да имате осигурање, тако да мислим да је некоректно од свих осигурајаваћих друштава у Србији што један лист папира наплаћају 2.000 динара“, додаје Љубиша Лешевић у изјави за РТС.
Као аргумент неретко се чује да има земаља, попут Италије, које зелени картон не наплаћују посебно и издају га прилоком регистрације возила. У Хрватској, додатно, грађани га могу добити електронски да га сами одштампају.
„У Италији и у неким другим државама на снази је одредба да се зелени картон добија уз полису обавезног осигурања, без обзира на то да ли је власнику аутомобила потребан или не. За тај износ, увећана је цена обавезног осигурања. У Србији се примењују другачији принципи по коме власник возила купује зелени картон, само онда када му је потребан“, кажу у Удружењу осигуравача Србије.
Истини за вољу, на рачуну у Италији нигде није издвојена ставка зеленог картона. У Босни и Херцеговини је принцип исти као у Србији, али је цена готово десетоструко нижа.
У Босни и Херцеговини је на снази тзв. јединствена премија, што подразумева да је у цену обавезног осигурања од аутомобилске одговорности укључено покриће за штете настале на територији Босне и Херцеговине и земаља Система зелене карте. На име манипулативних трошкова, штампања и дистрибуције зелене карте, осигураник плаћа четири конвертибилне марке - нешто мало мање од два евра.
На територији Европе, поред Северне Македоние, власницима аутомобила из Србије зелени картон је неопходан и приликом уласка у Русију, Белорусију, Украјину, Молдавију и Турску.