https://sputnikportal.rs/20240604/od-danas-nove-table-i-nova-pravila-na-bivsem-auto-putu-kroz-beograd-1173110522.html
Од данас нове табле и нова правила на бившем ауто-путу кроз Београд
Од данас нове табле и нова правила на бившем ауто-путу кроз Београд
Sputnik Србија
На бившем ауто-путу кроз Београд, који је према новој категоризацији мото-пут, почиње замена комплетне сигнализације и у наредном периоду зелене табле ће бити... 04.06.2024, Sputnik Србија
2024-06-04T18:10+0200
2024-06-04T18:10+0200
2024-06-04T18:10+0200
економија
србија – економија
економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0b/01/1131170878_0:159:3073:1888_1920x0_80_0_0_9ed57c60aeb78c42c010f54f244a8d38.jpg
Влада Републике Србије усвојила је Уредбу о категоризацији државних путева и том уредбом су први пут у Србији уведени мото-путеви.Реч је о брзим саобраћајницама на којима је ограничење брзине 100 километара на час, осим кроз насељено место, где се возила могу кретати брзином до 80 километара на час.Министар саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је за РТС да се гради неколико таквих саобраћајница — између Лознице и Шапца, Фрушкогорски коридор, Дунавски коридор, брза саобраћајницу која почиње на Бачком Брегу, па иде преко Сомбора, Куле, Врбаса, Србобрана, Бечеја, Новог Бечеја, Кикинде и Српске Црње.„То су све брзе саобраћајнице на којима ћемо успоставити другачији режим и наплате, који неће бити исти као на ауто-путу. И у том смислу је било неопходно да уведемо нову категорију путева“, рекао је Весић.Плаве табле и ограничење брзинеИзмене се односе и на бивши ауто-пут кроз Београд, који је изградњом обилазница око Београда постао градски булевар, казао је Весић.Како је прецизирао, то значи да се на мото-путу од петље Добановци до петље Бубањ поток може возити брзином од 100 километара на сат, а кроз сам град, на деловима који пролазе кроз Нови Београд и у делу после Хитне помоћи према Бубањ потоку, 80 километара на сат.Зауставна трака само за возила хитних службиЗауставна трака, која се колоквијално зове жута трака, и даље остаје отворена само за возила хитних служби.Он је подсетио да зауставна трака нигде не може да се користи као возна за путничка возила.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0b/01/1131170878_172:0:2901:2047_1920x0_80_0_0_fdcae43e6876ea901ae4d773bc97e418.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија – економија, економија, саобраћај и инфраструктура
србија – економија, економија, саобраћај и инфраструктура
Од данас нове табле и нова правила на бившем ауто-путу кроз Београд
На бившем ауто-путу кроз Београд, који је према новој категоризацији мото-пут, почиње замена комплетне сигнализације и у наредном периоду зелене табле ће бити замењене плавим.
Влада Републике Србије усвојила је Уредбу о категоризацији државних путева и том уредбом су први пут у Србији уведени мото-путеви.
Реч је о брзим саобраћајницама на којима је ограничење брзине 100 километара на час, осим кроз насељено место, где се возила могу кретати брзином до 80 километара на час.
Министар саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић
изјавио је за РТС да се гради неколико таквих саобраћајница — између Лознице и Шапца, Фрушкогорски коридор, Дунавски коридор, брза саобраћајницу која почиње на Бачком Брегу, па иде преко Сомбора, Куле, Врбаса, Србобрана, Бечеја, Новог Бечеја, Кикинде и Српске Црње.
„То су све брзе саобраћајнице на којима ћемо успоставити другачији режим и наплате, који неће бити исти као на ауто-путу. И у том смислу је било неопходно да уведемо нову категорију путева“, рекао је Весић.
Плаве табле и ограничење брзине
Измене се односе и на бивши ауто-пут кроз Београд, који је изградњом обилазница око Београда постао градски булевар, казао је Весић.
„Од данас почиње замена свих комплетних сигнализација. Зелене табле ћемо заменити плавим таблама и та замена ће трајати 50 дана. Заменићемо 318 знакова, 25 великих табли и оно што возачи треба да знају је да, кад се поставе нове табле и сигнализација, дозвољена брзина на мото-путу је 100 километара на сат, а не више 130 као на ауто-путу, а кроз насељено место 80 километара на сат“, навео је Весић.
Како је прецизирао, то значи да се на мото-путу од петље Добановци до петље Бубањ поток може возити брзином од 100 километара на сат, а кроз сам град, на деловима који пролазе кроз Нови Београд и у делу после Хитне помоћи према Бубањ потоку, 80 километара на сат.
Зауставна трака само за возила хитних служби
Зауставна трака, која се колоквијално зове жута трака, и даље остаје отворена само за возила хитних служби.
„Уколико град Београд буде изразио жељу, можемо да причамо о томе да та трака може да се користи и за јавни превоз", рекао је Весић.
Он је подсетио да зауставна трака нигде не може да се користи као возна за путничка возила.