- Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Од данас нове табле и нова правила на бившем ауто-путу кроз Београд

© Sputnik / Лола ЂорђевићСаобраћај у Београду
Саобраћај у Београду - Sputnik Србија, 1920, 04.06.2024
Пратите нас
На бившем ауто-путу кроз Београд, који је према новој категоризацији мото-пут, почиње замена комплетне сигнализације и у наредном периоду зелене табле ће бити замењене плавим.
Влада Републике Србије усвојила је Уредбу о категоризацији државних путева и том уредбом су први пут у Србији уведени мото-путеви.
Реч је о брзим саобраћајницама на којима је ограничење брзине 100 километара на час, осим кроз насељено место, где се возила могу кретати брзином до 80 километара на час.
Министар саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је за РТС да се гради неколико таквих саобраћајница — између Лознице и Шапца, Фрушкогорски коридор, Дунавски коридор, брза саобраћајницу која почиње на Бачком Брегу, па иде преко Сомбора, Куле, Врбаса, Србобрана, Бечеја, Новог Бечеја, Кикинде и Српске Црње.
„То су све брзе саобраћајнице на којима ћемо успоставити другачији режим и наплате, који неће бити исти као на ауто-путу. И у том смислу је било неопходно да уведемо нову категорију путева“, рекао је Весић.

Плаве табле и ограничење брзине

Измене се односе и на бивши ауто-пут кроз Београд, који је изградњом обилазница око Београда постао градски булевар, казао је Весић.
„Од данас почиње замена свих комплетних сигнализација. Зелене табле ћемо заменити плавим таблама и та замена ће трајати 50 дана. Заменићемо 318 знакова, 25 великих табли и оно што возачи треба да знају је да, кад се поставе нове табле и сигнализација, дозвољена брзина на мото-путу је 100 километара на сат, а не више 130 као на ауто-путу, а кроз насељено место 80 километара на сат“, навео је Весић.
Како је прецизирао, то значи да се на мото-путу од петље Добановци до петље Бубањ поток може возити брзином од 100 километара на сат, а кроз сам град, на деловима који пролазе кроз Нови Београд и у делу после Хитне помоћи према Бубањ потоку, 80 километара на сат.

Зауставна трака само за возила хитних служби

Зауставна трака, која се колоквијално зове жута трака, и даље остаје отворена само за возила хитних служби.
„Уколико град Београд буде изразио жељу, можемо да причамо о томе да та трака може да се користи и за јавни превоз", рекао је Весић.
Он је подсетио да зауставна трака нигде не може да се користи као возна за путничка возила.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала