00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Од Београда до Суботице за сат и 10 минута: Представљен нови кинески брзи воз /видео, фото/

© Sputnik / Лола ЂорђевићНови електромоторни кинески брзи воз - Соко
Нови електромоторни кинески брзи воз - Соко - Sputnik Србија, 1920, 07.06.2024
Пратите нас
У станици Земун представљен је нови кинески воз брзине до 200 километара на сат. Председник Србије Александар Вучић рекао је да ће се од Београда до Суботице брзим возом стизати за сат и десет минута и да би овим возом на тој прузи требало да се иде најкасније од 1. децембра.
Вучић је то рекао на Техничко-путничкој станици Земун, где ће бити представљен нови електромоторни кинески брзи воз, Соко. На питање колико имамо оваквих композиција, Вучић је казао да је за сада наручено пет електромоторних возила из Кине.
„Последњи треба да дође по уговору 31. децембра 2025. Радићемо тестове за пругу Београд Суботица већ у септембру и најкасније од 1. децембра, ако завршимо пругу до тада, а завршићемо, возићете се овим возом Београд-Суботица. На свака два сата ће ићи брзи воз. Он има прву и другу класу 45 места у првој, 197 у другој, али прва класа изгледа нестварно“, рекао је Вучић.
Вучић је казао да ће се од центра Београда до центра Суботице стизати за сат и десет минута.
„Не постоји превоз којим то можете да постигнете. Надам се да ће у Суботици да ураде свој посао, да обезбеде превоз до Палића и других места. Ово ће и за Врбас да буде важно“, рекао је Вучић.
© Sputnik / Лола ЂорђевићНови електромоторни кинески брзи воз - Соко
Нови електромоторни кинески брзи воз - Соко - Sputnik Србија, 1920, 07.06.2024
Нови електромоторни кинески брзи воз - Соко

Србија поново оживела железницу

Председник Вучић рекао је да Србија у последњих 40 година није имала неку возну линију која је имала толико путника као линија Београд-Нови Сад, јер људи препознају квалитет, да је у Србији поново оживела железница и да се нада да ће Србија и сама ускоро почети да прави брзе возове.
„Поново смо оживели железницу, најквалитетнији и најлепше возове увозимо. Надам се да ћемо да их ускоро и правимо. То би било веома важно за раст Србије“, рекао је председник Србије на представљању новог електромоторног кинеског брзог воза у Земуну.
Вучић је рекао да Србија убрзано ради на изградњи и реконструкцији железничке саобраћајне мреже.
„Ове године биће изграђено 3,3 километара Сталаћ - Ђунис плус 14,5 км на истој деоници. Радимо обилазницу око Ниша 22 километра, радимо Ниш-Димитровград, Ниш-Брестовац 23 км према Лесковцу и план је да изградимо до Прешева и до граничног прелаза са Северном Македонијом. Дакле да имамо од Прешева, али и од Димитровграда па до Суботице пругу на којој ће моћи да саобраћају возови од 120-200 километара на час“, навео је Вучић.
Додао је да ће у будућности пруга Београд-Ваљево бити убрзана, али да пре тога мора да буде завршена и реконструисана пруга Ваљево-Врбница до границе са Црном Гором.
„Хоћу посебно да се захвалим кинеској државној железничкој компанији ЦРРЦ, која је вероватно најбоља компанија која је икада радила нешто у Србији. Та компанија је чудо од компаније и невероватно је како ти људи раде“, рекао је Вучић.

Воз може да развије брзину до 200 километара на час

Воз има капацитет од 250 места и дугачак је 103 метра, а може развити брзину до 200 километара на сат.
Кинеска компанија ЦРРЦ Чангчун дизајнирала је и произвела електромоторни воз Соко по мери за железничке пруге у Србији и Мађарској, имајући у виду посебности железничке пруге у овим земљама. Такође, направљени су тако да одговарају локалним културолошким карактеристикама.
Воз се састоји од четворо кола, двоје моторних кола и две приколице и у потпуности је усклађен са ТСИ системом.
Сва кола за седење провог и другог разреда поседују простор за инвалидска колица, тоалете за особе са смањеном покретљивошћу, простор за одлагање бицикала, кабасти пртљаг и друго. Снага вуче је 2.700 киловата.
Воз посудује систем тзв. Интелигентног одржавања, то јест може да дијагностикује кварове и сметње на возу, побољшава ефикасност одржавања и оптимизује трошкове. Систем обухвата и праћање температуре на осовинама.
Такође, поседује интелигентни систем за продају карата односно може приказати слободна и заузета места за путнике и информације о деоници у реалном времену. На аутоматима и апаратима за кафу обезбеђено је онлине плаћање.
Воз има интелигентни надзор, скоро 1.000 тачака за надзор које су распоређене по целом возу, од напајања, вуче, кочница...
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала