00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
16:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Очекујем експлозију медаља у атлетици, Ивана није рекла последњу реч
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Навали народе: Украјина на распродаји
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
СВЕТ
Најновије вести из света

ЕУ опет пуца себи у ногу – сад се укључује у амерички трговински рат против Кине

© Sputnik / Iliy PitalevЗастава Кине
Застава Кине - Sputnik Србија, 1920, 17.06.2024
Пратите нас
Европска унија уводи царине на увоз кинеских електричних аутомобила јер у потпуности следи политику САД којима одговара трговински рат против Кине, иако ће због тога Брисел сносити тешке економске последице, сматра аналитичар Бранко Павловић.
Америка је увела стопостотну царину на кинеске електричне аутомобиле, а Брисел је решио да уведе различите стопе царина зависно од модела и произвођача аутомобила, каже Павловић за Спутњик.
Брисел је до сада имао царину од десет одсто а сада их повећава, и за неке врсте аутомобила би та царина требало да буде 48 одсто. То је апсолутно праћење политике Америке која жели економски рат против Кине, а зашто Брисел то ради, то је непознато будући да ће самим тим нанети себи већу штету. Остаје да видимо како ће реаговати велике државе ЕУ, пре свега Немачка, Француска и Италија у погледу таквог потеза Брисела, јер ће одговор Кине сигурно уследити.“

Одговор Пекинга заболеће Брисел

Одговор Кине неће бити исхитрен, нити ће у почетку бити масиван, али ће Кина сасвим сигурно одговорити на два начина, додаје Павловић.
„Покренуће поступке пред Светском трговинском организацијом јер су те царине у ствари мере протекционизма које нису дозвољене по правилима СТО. А друго, увешће контрамере у оним гранама у којима ЕУ значајније извози у Кину. А то је пре свега прерађивачка и прехрамбена индустрија. Колико видим, размишљају и о царињењу увоза свиња из ЕУ. Тако да ће те мере бити лагано увођене једна за другом како се тај сукоб буде развијао, али остаје да видимо колико ће ЕУ моћи да издржи на том путу и шта ће уопште даље да се догађа у том западном свету.“

Кинески електрични аутомобили све конкуретнији

Кинези су развили електричне аутомобиле који су више него конкурентни европским и другим произвођачима и то је оно што брине читав западни свет који нема одговор на тако нешто, каже новинар Бранко Жујовић, добитник кинеске награде за извештавање о иницијативи Појас и пут.
Слично као и кад се својевремено тврдило да Кинези неће развити добре мобилне телефоне, „Хуавеј“ и остали кинески произвођачи су то за свега неколико година демантовали, а сада се нешто слично дешава у аутомобилској индустрији, подсећа Жујовић.
Иако је сукоб са ЕУ једна од последњих ствари коју Пекинг прижељкује, Кина ће бити принуђена да одговори и то тамо где ће ЕУ највише заболети и већ је наложила антидампиншку истрагу због увоза свињског меса из ЕУ, истиче Жујовић.
„Чињеница да је ЕУ прибегла протекционизму и да покушава да своје тржиште заштити од конкуренције, заправо више говори о ЕУ него о било коме другом. Мислим да ЕУ чини велику грешку због тога што покушава на тај начин иде у сукоб са Кином. Кина је све важнији партнер ЕУ и тај покушај да се протекционистичким мерама а не договором или сарадњом изађе пред експанзију кинеских електричних аутомобила је најпогрешнија ствар коју ЕУ може да учини.“

Кина добија на свим тржиштима

Павловић додаје да производња електричних аутомобила у Кини својом солвентношћу угрожава европску, али се царине не могу уводити зато што нечија привреда није конкурентна, него само у случају кад неко напада тржиште производима користећи дампиншке мере.
„А то, наравно, није случај јер су кинески аутомобили конкурентнији од европских и на кинеском тржишту. Ако погледате структуру продаје електричних аутомобила на кинеском тржишту где европски произвођачи имају своје фабрике аутомобила, укључујучи и 'Теслу', видећете да их они добијају и на том тржишту, пошто су конкурентнији“, закључио је Павловић.
Кина је изразила снажно незадовољство и противи се плану Европске уније да уведе привремене царине на увоз кинеских електричних возила, саопштило је кинеско Министарство трговине, напомињући да је ЕУ тим потезом игнорисала чињенице и правила Светске трговинске организације (СТО), политизујући економска и трговинска питања.
„Кина апелује на ЕУ да одмах исправи своје лоше потезе, примени важне консензусе постигнуте током недавног трилатералног састанка Кина-Француска-ЕУ и решава економске и трговинске несугласице кроз дијалог“, навео је портпарол министарства трговине.
Он је рекао да ће Кина предузети све неопходне мере да одбрани легитимна права и интересе кинеских предузећа.
Погледајте и:
Кина - Sputnik Србија, 1920, 17.06.2024
СВЕТ
Кина поручује Америци: Престаните да трујете јавност дезинформацијама
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала