- Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

Звук „манипулише“: Доказано да музика може да утиче на избор оброка у ресторану, количину и укус

CC0 / Слика генерисана вештачком интелигенцијом / Музика у ресторану, илустрација
Музика у ресторану, илустрација - Sputnik Србија, 1920, 18.06.2024
Пратите нас
Пријатан излазак лако може покварити ако у ресторану морате да вичете да бисте разговарали са другима, а сада се испоставља да постоје и научни докази који потврђују да гласни звукови не само да сметају у комуникацији, већ такође могу утицати на ваш избор оброка.
Осим тога, одређени звуци могу променити вашу перцепцију укуса и целокупног искуства обедовања у ресторану.
Оно што чујемо има много већи утицај на наше понашање када је у питању исхрана него што већина нас схвата. Звук може да „манипулише“ нама и да нам промени одлуке, али и утиске везане за оброк који једемо.
На пример, студије су показале да људи имају тенденцију да више пију у бучним окружењима, него у тишим. Пију више за краћи временски период и повећавају количину уноса пића за једно вече, што може повећати укупни профит, тако да многи барови пуштају гласну музику. То може негативно утицати на здравље, јер људи могу конзумирати више пића него што им је потребно, а сличне студије са пацовима су показале упоредиве резултате.
Исто се може рећи и за храну - ако су музика и разговори много гласнији, то може одвратити људе од осећаја ситости и довести до тога да конзумирају више хране него што им је потребно или више него што су намеравали да конзумирају.
У овом случају, узрок преједања може бити покушај да се носите са непријатним осећајем када не можете правилно да разговарате са другима за столом. Друга могућност је да гласнија бука може довести до мање промишљеног доношења одлука, тако да се повећава шанса да ћете одабрати нездраве опције.

Укус хране се „мења“

Даља истраживања су показала да људи могу различито доживети одређене укусе на основу висине звука. У једном експерименту су учесници пробали црну чоколаду док су слушали музику високог и ниског тона. Са вишим висинама, људи су доживљавали чоколаду као слађу, а са нижим висинама, чоколада је имала горак укус.
Оваква открића могу потенцијално утицати на здравље људи, јер би неко могао да осети да је одређена храна слађа ако слуша високе тонове, иако сама храна има низак садржај шећера.
Откривени су и други начини на које звук мења нашу перцепцију хране - на пример, врста музике може утицати на уживање у вину или да слушање звукова природе може људе навести да бирају здравију храну.

Неки ресторани користе „звучно брендирање“

Многи кувари користе овај феномен да би побољшали искуство конзумирања хране. Неки врхунски ресторани интегришу звучне пејзаже у своју храну, као што је један ресторан у Милану, који нуди мени са „звучним пејзажом“. Ови звукови се поклапају са свим оборцима, а избор музике која се креће од исландског рока, опере, звукова природе и још много тога.
С друге стране, неки врхунски ресторани иду​ у другу крајност и не пуштају никакву музику, допуштајући да храна „говори“ сама за себе, преноси Хафингтон пост.
Ако не желите да гласна музика поквари ваше искуство у ресторану, пажљиво бирајте места на која бисте отишли. Можете да читате утиске других о ресторану који вас интересује, а ако се неко жали на буку, онда је можда боље да претражите друге опције.
Ипак, ако не желите да „искључите“ одређен ресторан из листе избора, можете напред да одредите коју врсту и количину хране и пића бисте конзумирали, да гласна музика не би подсвесно утицала на ваше одлуке. Ово је вероватно добра стратегија без обзира на јачину звука у било ком окружењу.
На крају, такође је у реду уживати у одређеном нивоу буке - свако место доноси одређен звук. Ако је у питању луксузан ресторан, вероватно неће бити толико гласан, али ако сте се одлучили за бар који служи и храну, гласнија музика не би требало да вас изненади. То је део амбијента који се многима заправо свиђа, али је добро имати свест да и звук, а не само глад, утиче на одлуке о поручивању хране и пића.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала