Просечна свадба у Србији кошта 20.000 евра: Шта највише кошта?
© Фото : Pexels/Photo by Jeremy Wong Венчање
© Фото : Pexels/Photo by Jeremy Wong
Пратите нас
Припрема и организација венчања захтева много времена, новца, а наравно и живаца. Посла је много - заказивање венчања, слање позивница, резервација сале, одабир музике, фотографа, декорације, куповање бурми, венчанице, одела итд.
То није ни лако ни брзо урадити, а уз то треба добро знати с колико се пара располаже и где их и како најпаметније утрошити. Колико организација свадбе кошта зависи од много тога јер и садржи много тога: број званица, место где се свадба припрема, град у којем сеодржава, понуде хране и пића, врсте музике, фотографа...
Наравно, битна је дебљина новчаника, а рачуница је једноставна - цена по особи није испод 30 евра, па трошак за ресторан може да премаши износ од више десетина хиљада евра.
Колико кошта свадба са 200 гостију
То је тек део трошка, указују они који се овим послом баве јер је, по речима председника Удружења „Ивент индустрија Србије“ Бошка Бубање, за просечну свадбу потребно и до 20.000 евра.
„Цена по особи у ресторанима у Београду је око 50 евра, рецимо, у Новом Саду, Нишу и Крагујевцу око 40 евра, док у мањим местима у Србији по особи треба избдвојити од око 32 евра па навише“, каже Бубања и додаје:
„Укупни трошкови за просечну свадбу у Србији, а то значи 200 људи, крећу се између 18.000 и 20.000 евра. Око половине трошка одлази на ресторан, а остало за музику, декорацију, торте, фотографа, видео-снимање, венчаницу, одело, бурме, фризера“.
Да ли би трошак био већи уколико би се овај посао препустио неком другом, коме је то и делатност, тешко је рећи, али они који се баве организовањем масовних догађаја кажу да може, али и не мора.
И у Србији је све више организатора масовних догађаја, па, наравно, и венчања. Такве агенције у многим земљама одавно постоје и и обављају све послове припреме венчања - простор, музика, декорација, храна, пиће, трансфери, хотел...
© Фото : Pexels/Photo by Tembela Bohle Много је ставки у вези са организацијом свадбе
Много је ставки у вези са организацијом свадбе
© Фото : Pexels/Photo by Tembela Bohle
И у Србији се ангажују организатори, али кад су венчања у питању, по речима Бошка Бубање, спорадично. Он указује да неке агенција организују масовне догађаје и нуде комплетну услугу, али има и организатора који у својим објектима младенцима нуде могућност асистенцију приликом организовања венчања коју они могу, али и не морају да прихвате.
„И док је у иностранству ангажман организатора венчања уобичајен, у Србији за сада то још увек није узело маха, односно нема пуно оних који тај посао препуштају професионалцима. Најчешће се на то одлучују младенци који не живе у Србији и немају ни довољно времена а ни контаката да све ураде сами. По правилу, та се услуга плаћа, али у којој мери то утиче на цену - зависи од много фактора. Наиме, они који се овим послом баве и добро раде свој посао у позицији су да младенцима обезбеде повољније услове, односно ниже цене него што би биле када се то ради самостално“, каже он, преноси Б92.
Зашто се исплати ангажман професионалаца
Власница новосадске Агенције за организацију догађаја ЕОНС Маја Мајтан указује да се највећи број договора приликом организације свадаба оствари приликом закупа објекта у којем ће се она одвијати, те да се организатор најчешће ангажује кад су младенци/клијенти заинтересовани за неке друге просторе.
„Организатор догађаја најчешће се ангажује када се догађај одвија на отвореном простору, салашима, виноградима, реци, иако се још увек дешава спорадично, све је чешће. Ангажман организатора не мора да значи већи трошак него када се то ради самостално, али свакако има предности јер се штеди на времену и смањује стрес, пошто цео посао ради неко други који води рачуна да све - од почетка до краја - протекне у најбољем реду“, каже Маја Мајтан.
По њеним речима, организатори догађаја се углавном ангажују за припрему других догађаја на којем се окупља више људи, попут корпоративних догађаја, тим билдинга... Тада се у договору с компанијом/клијентом организује све - од техничке подршке до трансфера, хотела, активности, а све у складу с буџетом којим се располаже.
Погледајте и: