00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Који ауто највише воле возачи у Србији?

CC0 / rawpixel.com / Аутомобили
Аутомобили - Sputnik Србија, 1920, 31.07.2024
Пратите нас
Најновија истраживања показују да су половни аутомобили у Србији у првој половини 2024. „фолксваген“, „опел“ и „рено“ најзаступљенији на тржишту.
Током година, оданост српских купаца немачким и француским аутомобилима није опала. То открива студија компаније за податке о аутомобилима „карВертикал“, која је утврдила најчешће провераване моделе аутомобила у првој половини 2024. године. „фолксваген“, „опел“ и „рено“ су најтраженије марке када су у питању половни аутомобили.

Велико интересовање за „фолксваген голф“

У првој половини године, српски возачи су највише били заинтересовани за историју аутомобила „фолксваген голф“ – 3,4 одсто свих возила проверених на платформи, а затим следе „опел астра“ (3,3), „рено меган“ (3,1), Ауди А4 (3,1) и „фолксваген пасат“ (3,1). У поређењу са истим периодом 2023. године, популарност „голфа" је опала, јер је пре годину дана његов удео био 5,9 процената. Једини новитети који су се ове године нашли у топ 10 у Србији јесу „цитроен Ц4“ и „пежо 3008“.
„Немачки аутомобили попут „аудија“ и „фолксвагена“ су популарни међу купцима, јер возачи веома цене њихову поузданост, али их сматрају и делом свог имиџа. Поред тога, људи који размишљају о куповини премијум половних аутомобила свесни су њихове боље преостале вредности у односу на новија возила економске класе“, каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле из компаније „карВертикал“.
Интересовање за историју модела „пежо 2008“ највише је порасло чак 66,3 одсто, „мерцедес-бенц ГЛЦ“ (54,5 процената ), „шкода кодијак“ (53,5 одсто), „ауди ку3“ (46,8 процената) и „пежо 3008“ 33,5 одсто.

Пуно аутомобила са фалсификованом километражом

Популарни модели су често на мети превараната. Тржиште је пуно аутомобила са фалсификованом километражом, што касније може донети бројне проблеме новим власницима. Праћење препорука произвођача и правовремено одржавање постаје прави изазов када није јасно колико је возило прешло.
CC0 / rawpixel.com / Купци треба да буду посебно опрезни и избегну куповину без провере историје возила
Контролна табла аутомобила - Sputnik Србија, 1920, 31.07.2024
Купци треба да буду посебно опрезни и избегну куповину без провере историје возила
Током првих шест месеци 2024. године, 10,2 одсто свих „голфова“ проверених на платформи „карВертикал“ у Србији имало је измењен читач километара, тако да купци треба да буду посебно опрезни и избегну куповину без провере историје возила. Километража других популарних модела такође се често фалсификује – „опел астра“ (5,8%), „рено меган“ (5,6%), „ауди А4“ (5,1%) и „фолксваген пасат“ (4,3%).
На скоро свим тржиштима се настављају стабилизација и постепени пад цена половних аутомобила. Ово снижење цена је резултат опоравка тржишта нових аутомобила, пошто више нема знатног кашњења у производњи аутомобила као што је то био случај пре неколико година. С повећањем производње нових аутомобила расте и понуда половних модела на секундарном тржишту.
У земљама где су уведене нове погодности за куповину електричних аутомобила, продаја ових возила је порасла, али је то само краткорочан тренд. Дугорочно гледано, тржиште електричних аутомобила ће вероватно имати проблема, јер се неки произвођачи враћају производњи класичних аутомобила.
„Купци који су највише желели електрична возила већ их имају, док други или не виде потребу за преласком на електрична возила јер немају где да их пуне или не могу да их приуште”, објашњава Бузелис, пренела је „Политика“.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала