https://sputnikportal.rs/20240804/istrazivanje-otkrilo-koje-reci-odbijaju-ljude-od-kupovine-1175667921.html
Истраживање открило које речи одбијају људе од куповине
Истраживање открило које речи одбијају људе од куповине
Sputnik Србија
Компаније би могле несвесно да нанесу штету продаји својих производа уколико приликом њиховог представљања користе синтагму „вештачка интелигенција“, показало... 04.08.2024, Sputnik Србија
2024-08-04T21:05+0200
2024-08-04T21:05+0200
2024-08-04T21:05+0200
економија
свет
свет – економија
економија
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/1b/1123965362_0:257:2731:1793_1920x0_80_0_0_22b40a6265aea300d25305d173c062f1.jpg
„Кад се помене вештачка интелигенција, она углавном смањује емоционалну повезаност купца с производом, што онда смањује њихову склоност да га купе. Открили смо да емоционално поверење игра кључну улогу у томе како потрошачи перципирају производе који користе вештачку интелигенцију“, изјавио је Месут Чичек, главни аутор студије и асистент на Универзитету Вашингтон Стејт, који је предводио истраживање.Како би проверили како ће потрошачи реаговати на синтагму „вештачка интелигенција“ у опису производа и услуга, истраживачи су саставили су упитник с различитим питањима и описима производа у различитим категоријама.Укупно су обухватили 1.000 испитаника који су добили идентичне описе, на пример, паметних телевизора, али је у једном опису био наведен израз „вештачка интелигенција“, а у другом је био изостављен.Група која је добила опис с речима „вештачка интелигенција“ изјавила је како је мања вероватноћа да ће купити тај телевизор.„Такође смо открили да је негативна реакција на помињање АИ-а била још израженија за производе и услуге ‘високог ризика’, оне код којих су људи опрезнији кад их купују, попут скупе електронике, медицинских уређаја или финансијских услуга. Будући да неуспех носи већи потенцијални ризик, који може укључивати новчани губитак или опасност за физичку сигурност, помињање вештачке интелигенције за описе таквих производа може учинити потрошаче опрезнијим и смањити шансе да ће купити дати производ“, објашњава Чичек.Он је навео да су тестирали осам категорија производа и услуга, а резултати су увек били исти – производи и услуге које су у својим описима садржавале речи „вештачка интелигенција“ били су мање пожељни, пренео је портал „Зимо“.„Наглашавање вештачке интелигенције можда неће увек бити корисно, нарочито за високоризичне производе. Усредсредите се на описивање карактеристика или предности и избегавајте да пуно помињете АИ“, саветује Чичек.Истраживање је објављено у часопису „Journal of Hospitality Marketing & Management“.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e4/0b/1b/1123965362_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_f9f7134d8d0c9b081f6db1b176a0ddbe.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет, свет – економија, економија
свет, свет – економија, економија
Истраживање открило које речи одбијају људе од куповине
Компаније би могле несвесно да нанесу штету продаји својих производа уколико приликом њиховог представљања користе синтагму „вештачка интелигенција“, показало је ново истраживање.
„Кад се помене вештачка интелигенција, она углавном смањује емоционалну повезаност купца с производом, што онда смањује њихову склоност да га купе. Открили смо да емоционално поверење игра кључну улогу у томе како
потрошачи перципирају производе који користе вештачку интелигенцију“,
изјавио је Месут Чичек, главни аутор студије и асистент на Универзитету Вашингтон Стејт, који је предводио истраживање.
Како би проверили како ће потрошачи реаговати на синтагму „вештачка интелигенција“ у опису производа и услуга, истраживачи су саставили су упитник с различитим питањима и описима производа у различитим категоријама.
Укупно су обухватили 1.000 испитаника који су добили идентичне описе, на пример, паметних телевизора, али је у једном опису био наведен израз „вештачка интелигенција“, а у другом је био изостављен.
Група која је добила опис с речима „вештачка интелигенција“ изјавила је како је мања вероватноћа да ће купити тај телевизор.
„Такође смо открили да је негативна реакција на помињање АИ-а била још израженија за производе и услуге ‘високог ризика’, оне код којих су људи опрезнији кад их купују, попут скупе електронике, медицинских уређаја или финансијских услуга. Будући да неуспех носи већи потенцијални ризик, који може укључивати новчани губитак или опасност за физичку сигурност, помињање вештачке интелигенције за описе таквих производа може учинити потрошаче опрезнијим и смањити шансе да ће купити дати производ“, објашњава Чичек.
Он је навео да су тестирали осам категорија производа и услуга, а резултати су увек били исти – производи и услуге које су у својим описима садржавале речи „вештачка интелигенција“ били су мање пожељни, пренео је портал „Зимо“.
„Наглашавање вештачке интелигенције можда неће увек бити корисно, нарочито за високоризичне производе. Усредсредите се на описивање карактеристика или предности и избегавајте да пуно помињете АИ“, саветује Чичек.
Истраживање је
објављено у часопису „
Journal of Hospitality Marketing & Management“.