Руски научници открили нову супстанцу која може да успори раст тумора мозга

© Sputnik / Максим Богодвид / Уђи у базу фотографијаЛаборант испитује вакцину за вирус корона
Лаборант испитује вакцину за вирус корона - Sputnik Србија, 1920, 06.08.2024
Група руских научника направила је нову супстанцу која може да успори раст тумора мозга. Резултати истраживања објављени су у часопису „Фронтиерс ин Фармаколоџи“.
У истраживању су учествовали стручњаци са Института за хемијску биологију и фундаменталну медицину сибирског огранка Руске академије наука и новосибирског Института за органску хемију „Ворожцов“.
„Научници су развили једињење које може да потисне агресивно понашање ћелија тумора на мозгу и спречи њихово продирање у здраво ткиво. Добијени подаци могу се користити за прављење нових лекова за терапију мултиформног глиобластома код људи“, наводи се у саопштењу.
У експериментима са ћелијама, научници су открили једињење (солоксолон пара-метиланилид) које ефикасно блокира ефекат протеина који подстиче тумор.
Осим тога, откривено једињење значајно повећава осетљивост ћелија глиобластома на темозоломид (главни препарат за лечење глиобластома) и потискује њихову способност ширења.
Глиобластом мултиформе је најчешћи и малигни тумор мозга. Упркос значајном напретку у области хируршких, хемотерапијских и радиотерапијских третмана, очекивани животни век пацијената са глиобластомом након терапије обично није дужи од 15 месеци.
Лаборант тестира хемијски састав фармацеутског препарата у Москви - Sputnik Србија, 1920, 20.07.2024