00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОРБИТА КУЛТУРЕ
Како се прави речник српског народа
16:00
120 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Спира бритком сабљом по српском фудбалу
20:00
60 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
Ауторска емисија Љубинке Милинчић
21:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Чудовишта и лутке без емоција: Руски научници открили које играчке су штетне за децу

© Sputnik / Ekaterina ChesnokovaЗастрашујућа играчка
Застрашујућа играчка - Sputnik Србија, 1920, 25.08.2024
Пратите нас
Научници са Државног педагошког универзитета у Новосибирску открили су да савремене дечије играчке могу негативно да утичу на формирање личности детета. Према мишљењу аутора, већина играчака преноси исте доживљаје, блиске равнодушности, што доводи до искривљеног погледа деце о свету око себе и себи самима.
Резултати су објављени у часопису „Институт за психологију Руске академије наука. Социјална и економска психологија“.
У условима савремене породице, где су родитељи често временски ограничени, значај играчака за подизање детета значајно расте, саопштили су на руском универзитету.

Истраживачи су открили да већина модерних дечијих играчака формира искривљену слику „идеалне“ одрасле особе и сопствене будућности. Према речима научника, лутка све чешће поприма различите чудовишне облике, или, сасвим супротно, постаје изузетно натуралистичка и претерано детаљна, одражавајући некрофилне црте, што може да изазове интересовање за тему смрти, окрутности и уништења.

Поред тога, према мишљењу стручњака, већину савремених играчака карактерише недостатак емоционалног изражаја, упркос јаркој боји. Парадоксалан ефекат настаје јер шареноликост противречи статичној природи играчке и њеној ограниченој функционалности.
Када дете покуша да се игра са лутком која на први поглед делује занимљиво, испостави се да она „не може ништа“. Због тога дете стиче утисак да га играчка вара – више обећава него што пружа, наводи се у истраживању.
© Sputnik / Ekaterina ChesnokovaИграчке-чудовишта
Играчке-чудовишта - Sputnik Србија, 1920, 22.08.2024
Играчке-чудовишта
„То резултира чињеницом да играчке не изазивају осећај међу децом да су живе, већ да су само комади пластике и синтетичког крзна“, нагласила је доцент катедре за социјалну психологију и виктимологију Државног педагошког универзитета у Новосибирску Олга Белобрикина.

Према њеним речима, преовлађивање „емоционално сиромашних играчака“ може довести до дефицита емоционалне интелигенције код деце, због чега постоји ризик од васпитања читаве генерације хладних и пасивних људи.

Бирати играчке које развијају памћење, моторику, машту

Међутим, руски научници нуде решење.
Како би се избегао такав сценарио, аутори препоручују родитељима да бирају играчке које развијају памћење, моторику, машту и друштвене вештине без агресивних слика: музичке инструменте, конструкционе сетове, слагалице, класичне лутке.
Белобрикина је напоменула да је истраживање обављено коришћењем оригиналне методологије коју је развио један од аутора. Анализа је заснована на теорији која повезује спољашњост играчке са емоцијама које је испуњавају. Емоционални садржај је мерен коришћењем компјутерске технологије – програм који су развили научници анализирао је боју, текстуру и композиционе карактеристике, прецизирала је она.
У овој фази, стручњаци се суочавају са задатком да унапреде развијену методологију, односно да је прилагоде решавању различитих истраживачких проблема и добију сертификат.
Брац лутке-чудовишта - Sputnik Србија, 1920, 19.10.2015
Русија захтева ознаку за играчке штетне по дечју психу
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала