00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК СПОРТ
Инвазија „ванземаљаца“ на Маракану – новембар као путоказ вечитих у Евролиги
06:55
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Змајева жена“ - прича о Јелени Гатилузио, супрузи деспота Стефана Лазаревића
16:00
30 мин
СВЕТ СА СПУТЊИКОМ
Одбројавање пред најважније изборе на свету – шта ће бити дан после
17:00
60 мин
ДОК АНЂЕЛИ СПАВАЈУ
Слободан Бркић - очи које на оба света гледају
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Весић отворио међународни аеро-митинг у Вршцу: Ваздухопловство значајно за Србију

© Tanjug / MGSI/ PREDRAG MITIĆМеђународни аеромитинг у Вршцу
Међународни аеромитинг у Вршцу - Sputnik Србија, 1920, 22.09.2024
Пратите нас
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић отворио је данас међународни аеро-митинг у Вршцу поводом сто година постојања Ваздухопловне академије и том приликом истакао да сто година традиције обуке пилота и другог ваздухопловног особља говори о томе колико је за Србију ваздухопловство значајно.
Весић је поздравио присутне у име председника Србије Александра Вучића и истакао да се по броју људи који је дошао на овај аеро-митинг види колико ваздухопловство значи како Вршцу, тако и читавој Србији.
Навео је да је Србија земља која је између Првог и Другог светског рата производила авионе, али не и аутомобиле и да је краљ Александар Карађорђевић први европски монарх који је летео авионом на почетку двадесетог века, као и да је пре 112 година, 1912. године, са Вршачког брега инжењер Аурел Влајку обавио први лет, што је био један од првих летова авионом на нашим просторима.
„За нас је посебно важно да у време када се развија наше ваздухопловство, када купујемо најмодерније борбене авионе на свету, када наше ваздухопловство бележи успехе, имамо образовну компоненту и наставимо традицију образовања по којој су Вршац и наша национална Ваздухопловна академија познати у свету“, истакао је Весић, а саопштило Министарство.
Он је навео да је закључно са 31. августом ове године „Ер Србија“ превезла три милиона путника, што је за осам одсто више у односу на исти период 2023. године.
„Када је у питању београдски аеродром 'Никола Тесла', закључно са 31. августом ове године имали смо укупно 5.564.369 путника, што је за скоро девет процената више него прошле године“, казао је министар и додао да ћемо ове године имати више од осам милиона путника на „Тесли“, што говори да ћемо у наредном периоду имати пројектованих 15 милиона путника на београдском аеродрому.
Истакао је да „Ер Србија“ већ достиже резултате ЈАТ-а из времена бивше Југославије, који је тада био једна од најбољих авиокомпанија у Европи и опслуживао земљу са 22 милиона становника, без лоукост компанија које у то време нису постојале.
То, додао је, говори о томе колико је била храбра одлука председника Вучића и Владе Србије да се затвори лоша компанија „Јат Ервејз“ и да се крене у оснивање нове авиокомпаније „Ер Србија“, заједно са партнерима из „Етихада“.
Подсетио је да је данас држава Србија једини власник „Ер Србије“ која је, како је истакао, „најбрже растућа регионална компанија у овом делу Европе“.
Весић је рекао да је сто година велика и значајна традиција за било коју институцију у Србији.
Подсетио је да је само у Тренинг центру Ваздухопловне академије у Вршцу, који је скоро 70 година био ЈАТ-ов тренажни центар, обучено и сертификате добило више од 2.000 пилота током тих седам деценија.
„Ваздухопловна школа на Дорћолу која је део ове Академије деценијама је са поносом носила име народног хероја генерала Петра Драпшина, команданта славом овенчане Четврте армије народно-ослободилачке војске Југославије и ослободиоца Ријеке и под тим именом постала светски бренд“, рекао је Весић.
Према његовим речима, веома је значајно што смо потписали уговор са „Ер Србијом“ о школовању десет пилота, што је тренажни центар на Дорћолу који је део Ваздухопловне академије добио свој симулатор за Ербас А320 и на тај начин ћемо почети, како је рекао, као некада да школујемо, не само пилоте који су потребни за нашу националну авиокомпанију, већ и за оно што је потребно у иностранству.
Навео је да ће око 50 милиона евра бити уложено у пројекат реконструкције Тренинг центра Ваздухопловне академије у Вршцу и додао да то говори о томе колико наша земља напредује.
„Педесет милиона евра у овакву врсту институције може да се инвестира само ако имате снажну економију. Да немамо снажну економију, не би биле могуће овакве инвестиције, да се граде ауто-путеви, брзе пруге, обнављају аеродроми, да се инвестира у нашу националну Ваздухопловну академију и зато је веома важно да наставимо са политиком привлачења страних инвестиција јер снажна економија гарантује да можемо више да улажемо у образовање“, рекао је Весић.
Поручио је да је век у коме живимо век образовања и модерних технологхија и да земље које нису спремне да се прилагоде тим изазовима неће моћи да напредују.
„Ми смо се, захваљујући визији председника Вучића, на време прилагодили и заиста моземо да кажемо да предњачимо када су у питању реформе у образовању. То се посебно односи на дуално образовање које је дало резултате и показало се да све оне критике које су постојале када је у питању то образовање апсолутно нису тачне јер оно омогућава нашим људима да се брже запосле, имају боље плате и виши животни стандард“, нагласио је министар.
Поновио је да је ваздухопловство посебно значајно и да је Србија била земља која је између два светска рата производила више авиона од многих развијених земаља западне Европе.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала