© Sputnik / Лола ЂорђевићПоводом Дана Музеја науке технике, који ове године слави 35 година постојања, јавности је ексклузивно представљено пет предмета из колекције музеја: праксиноскоп (19. век), модел парне машине (20. век), француски „фењер” часовник (18. век), „Нокија” робот (20. век) и музичка кутија еуфонион (19. век).
![Поводом Дана Музеја науке технике, који ове године слави 35 година постојања, јавности је ексклузивно представљено пет предмета из колекције музеја: праксиноскоп (19. век), модел парне машине (20. век), француски „фењер” часовник (18. век), „Нокија” робот (20. век) и музичка кутија еуфонион (19. век). Поводом Дана Музеја науке технике, који ове године слави 35 година постојања, јавности је ексклузивно представљено пет предмета из колекције музеја: праксиноскоп (19. век), модел парне машине (20. век), француски „фењер” часовник (18. век), „Нокија” робот (20. век) и музичка кутија еуфонион (19. век). - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178126209_0:0:3073:2048_600x0_80_0_1_014f0dc372507ac161b5c9502275f6fa.jpg)
1/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Поводом Дана Музеја науке технике, који ове године слави 35 година постојања, јавности је ексклузивно представљено пет предмета из колекције музеја: праксиноскоп (19. век), модел парне машине (20. век), француски „фењер” часовник (18. век), „Нокија” робот (20. век) и музичка кутија еуфонион (19. век).
© Sputnik / Лола ЂорђевићМузичка кутија Еуфонион произведена је у Лајпцигу око 1890. године. Музичка кутија је била у власништву господина Михајла Митровића, познатог српског архитекте и универзитетског професора
![Музичка кутија Еуфонион произведена је у Лајпцигу око 1890. године. Музичка кутија је била у власништву господина Михајла Митровића, познатог српског архитекте и универзитетског професора Музичка кутија Еуфонион произведена је у Лајпцигу око 1890. године. Музичка кутија је била у власништву господина Михајла Митровића, познатог српског архитекте и универзитетског професора - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178129433_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_8fe6d24a6999755a8f27769331fbc4b6.jpg)
2/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Музичка кутија Еуфонион произведена је у Лајпцигу око 1890. године. Музичка кутија је била у власништву господина Михајла Митровића, познатог српског архитекте и универзитетског професора
© Sputnik / Лола ЂорђевићМузичка кутија Ради на принципу опруге, која се навија уз помоћ ручице која се налази на бочној страни, а у погон се ставља убацивањем новчића
![Музичка кутија Ради на принципу опруге, која се навија уз помоћ ручице која се налази на бочној страни, а у погон се ставља убацивањем новчића Музичка кутија Ради на принципу опруге, која се навија уз помоћ ручице која се налази на бочној страни, а у погон се ставља убацивањем новчића - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178129455_0:0:3037:2048_600x0_80_0_1_ac2054c7dd89e51b128a3b72440ee16f.jpg)
3/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Музичка кутија Ради на принципу опруге, која се навија уз помоћ ручице која се налази на бочној страни, а у погон се ставља убацивањем новчића
© Sputnik / Лола ЂорђевићСтилизовани отвор за убацивање новчића, изнад кога се налази метална плочица са натписом да је за покретање музичке кутије потребно убацити један крајцер
![Стилизовани отвор за убацивање новчића, изнад кога се налази метална плочица са натписом да је за покретање музичке кутије потребно убацити један крајцер Стилизовани отвор за убацивање новчића, изнад кога се налази метална плочица са натписом да је за покретање музичке кутије потребно убацити један крајцер - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178129454_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_f72de6a65d7d0aeb6d02214f596ecfce.jpg)
4/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Стилизовани отвор за убацивање новчића, изнад кога се налази метална плочица са натписом да је за покретање музичке кутије потребно убацити један крајцер
© Sputnik / Лола ЂорђевићФранцуски „фењер” часовник је један од ексклузивних предмета које посетиоци могу видети у склопу сталне поставке „Александар Деспић” у самом музеју
![Француски „фењер” часовник је један од ексклузивних предмета које посетиоци могу видети у склопу сталне поставке „Александар Деспић” у самом музеју Француски „фењер” часовник је један од ексклузивних предмета које посетиоци могу видети у склопу сталне поставке „Александар Деспић” у самом музеју - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178126165_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_94a177e9463ffc5f4b97fedf72d50056.jpg)
5/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Француски „фењер” часовник је један од ексклузивних предмета које посетиоци могу видети у склопу сталне поставке „Александар Деспић” у самом музеју
© Sputnik / Лола ЂорђевићДизајн казаљке, стилизованог љиљана, вероватно води порекло још из 15. века, под стилским утицајем ренесансе.
![Дизајн казаљке, стилизованог љиљана, вероватно води порекло још из 15. века, под стилским утицајем ренесансе. Дизајн казаљке, стилизованог љиљана, вероватно води порекло још из 15. века, под стилским утицајем ренесансе. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178126186_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_4b41e435d96a9108f079ee73d4a032a9.jpg)
6/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Дизајн казаљке, стилизованог љиљана, вероватно води порекло још из 15. века, под стилским утицајем ренесансе.
© Sputnik / Лола ЂорђевићМеханизам фењер часовника, смештен на његовој задњој страни
![Механизам фењер часовника, смештен на његовој задњој страни Механизам фењер часовника, смештен на његовој задњој страни - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178131489_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_9c8f66e89b985979b01df4f96bcd7c43.jpg)
7/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Механизам фењер часовника, смештен на његовој задњој страни
© Sputnik / Лола ЂорђевићПримерак сата Музеја науке и технике, пореклом из Француске, препознатљив је по специфичности ових сатова - има само једну казаљку која показује сате. Фењер сатови су време приказивали са грешком од око 15 минута дневно
![Примерак сата Музеја науке и технике, пореклом из Француске, препознатљив је по специфичности ових сатова - има само једну казаљку која показује сате. Фењер сатови су време приказивали са грешком од око 15 минута дневно Примерак сата Музеја науке и технике, пореклом из Француске, препознатљив је по специфичности ових сатова - има само једну казаљку која показује сате. Фењер сатови су време приказивали са грешком од око 15 минута дневно - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178131445_0:0:3070:2048_600x0_80_0_1_d46a47a6c6a76f9d26f280a6467b1d29.jpg)
8/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Примерак сата Музеја науке и технике, пореклом из Француске, препознатљив је по специфичности ових сатова - има само једну казаљку која показује сате. Фењер сатови су време приказивали са грешком од око 15 минута дневно
© Sputnik / Лола ЂорђевићСа појавом сата са клатном, они су постали технички превазиђени, до те мере, да су и многи фењер сатови накнадно модификовани, додавањем клатна
![Са појавом сата са клатном, они су постали технички превазиђени, до те мере, да су и многи фењер сатови накнадно модификовани, додавањем клатна Са појавом сата са клатном, они су постали технички превазиђени, до те мере, да су и многи фењер сатови накнадно модификовани, додавањем клатна - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178131458_0:0:3070:2048_600x0_80_0_1_dd9dcf7f004d74475d6d19c67ca9fe83.jpg)
9/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Са појавом сата са клатном, они су постали технички превазиђени, до те мере, да су и многи фењер сатови накнадно модификовани, додавањем клатна
© Sputnik / Лола ЂорђевићПраксиноскоп је оптички уређај 19. века. Француски проналазач Емил Рејно 1877. године побољшао је оптичку играчку зоотроп и представио нови, унапређенији изум који је назвао Праксиноскоп. Рејно је у музеју Гревен у Паризу 28. октобра. 1892. године на свом патенту „оптичко позориште“ представио цртеже као анимацију. Тај догађај сматра се првом пројекцијом цртаног филма у свету
![Праксиноскоп је оптички уређај 19. века. Француски проналазач Емил Рејно 1877. године побољшао је оптичку играчку зоотроп и представио нови, унапређенији изум који је назвао Праксиноскоп. Рејно је у музеју Гревен у Паризу 28. октобра. 1892. године на свом патенту „оптичко позориште“ представио цртеже као анимацију. Тај догађај сматра се првом пројекцијом цртаног филма у свету Праксиноскоп је оптички уређај 19. века. Француски проналазач Емил Рејно 1877. године побољшао је оптичку играчку зоотроп и представио нови, унапређенији изум који је назвао Праксиноскоп. Рејно је у музеју Гревен у Паризу 28. октобра. 1892. године на свом патенту „оптичко позориште“ представио цртеже као анимацију. Тај догађај сматра се првом пројекцијом цртаног филма у свету - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178128023_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_4aefed02de4afa978602217868a2c149.jpg)
10/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Праксиноскоп је оптички уређај 19. века. Француски проналазач Емил Рејно 1877. године побољшао је оптичку играчку зоотроп и представио нови, унапређенији изум који је назвао Праксиноскоп. Рејно је у музеју Гревен у Паризу 28. октобра. 1892. године на свом патенту „оптичко позориште“ представио цртеже као анимацију. Тај догађај сматра се првом пројекцијом цртаног филма у свету
© Sputnik / Лола ЂорђевићУређај се састојао од два ваљка. Већи ваљак је био отворен са горње стране унутар којег се налазио мањи ваљак. На спољнем, већем цилиндру, налазила су се 12 цртежа, а на мањем, унутрашњем ваљку постављена су 12. огледала. Његовим окретањем цртежи се рефлектују од низа огледала постављених у средини па се стварао утисак непрекидних покрета
![Уређај се састојао од два ваљка. Већи ваљак је био отворен са горње стране унутар којег се налазио мањи ваљак. На спољнем, већем цилиндру, налазила су се 12 цртежа, а на мањем, унутрашњем ваљку постављена су 12. огледала. Његовим окретањем цртежи се рефлектују од низа огледала постављених у средини па се стварао утисак непрекидних покрета Уређај се састојао од два ваљка. Већи ваљак је био отворен са горње стране унутар којег се налазио мањи ваљак. На спољнем, већем цилиндру, налазила су се 12 цртежа, а на мањем, унутрашњем ваљку постављена су 12. огледала. Његовим окретањем цртежи се рефлектују од низа огледала постављених у средини па се стварао утисак непрекидних покрета - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178128044_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_9acba3563629cda82cb2374383931020.jpg)
11/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Уређај се састојао од два ваљка. Већи ваљак је био отворен са горње стране унутар којег се налазио мањи ваљак. На спољнем, већем цилиндру, налазила су се 12 цртежа, а на мањем, унутрашњем ваљку постављена су 12. огледала. Његовим окретањем цртежи се рефлектују од низа огледала постављених у средини па се стварао утисак непрекидних покрета
© Sputnik / Лола ЂорђевићМодел парне машине (20. век). Модел парне машине је мала верзија парне машине, која представља мотор који трансформише топлотну енергију водене паре у механички рад, најчешће у ротационо кретање, и првенствено је направљена у образовне сврхе или као хоби.
![Модел парне машине (20. век) Модел парне машине је мала верзија парне машине, која представља мотор који трансформише топлотну енергију водене паре у механички рад, најчешће у ротационо кретање, и првенствено је направљена у образовне сврхе или као хоби. Модел парне машине (20. век) Модел парне машине је мала верзија парне машине, која представља мотор који трансформише топлотну енергију водене паре у механички рад, најчешће у ротационо кретање, и првенствено је направљена у образовне сврхе или као хоби. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178134078_0:0:3070:2048_600x0_80_0_1_72abc0ae12fdc2d3cfb64271787c6020.jpg)
12/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Модел парне машине (20. век). Модел парне машине је мала верзија парне машине, која представља мотор који трансформише топлотну енергију водене паре у механички рад, најчешће у ротационо кретање, и првенствено је направљена у образовне сврхе или као хоби.
© Sputnik / Лола ЂорђевићПарне машине су се користиле као погон пумпи, парних локомотива, пароброда и парних трактора, те су биле темељ индустријске револуције
![Парне машине су се користиле као погон пумпи, парних локомотива, пароброда и парних трактора, те су биле темељ индустријске револуције Парне машине су се користиле као погон пумпи, парних локомотива, пароброда и парних трактора, те су биле темељ индустријске револуције - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178134012_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_d83829f4f224b0c6bb334d096ffeeb5f.jpg)
13/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Парне машине су се користиле као погон пумпи, парних локомотива, пароброда и парних трактора, те су биле темељ индустријске револуције
© Sputnik / Лола ЂорђевићСамопокретна локомобила( 1918-1936.) Локомобила је заправо покретна парна машина која се зависно од употребе могла бити друмско или шинско возило
![Самопокретна локомобила( 1918-1936.) Локомобила је заправо покретна парна машина која се зависно од употребе могла бити друмско или шинско возило Самопокретна локомобила( 1918-1936.) Локомобила је заправо покретна парна машина која се зависно од употребе могла бити друмско или шинско возило - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178136197_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_e0657e4174287d16aae05a89fbb79b13.jpg)
14/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Самопокретна локомобила( 1918-1936.) Локомобила је заправо покретна парна машина која се зависно од употребе могла бити друмско или шинско возило
© Sputnik / Лола ЂорђевићМузеј науке и технике у Београду формално је основан 6. октобра 1989. године, залагањем академика Александра Деспића и професора Милорада Ристића, а први пут се јавности представио у Галерији САНУ, октобра 1990. године, изложбом „Човек и камен”, припремљеном у сарадњи с Природњачким музејом.
![Музеј науке и технике у Београду формално је основан 6. октобра 1989. године, залагањем академика Александра Деспића и професора Милорада Ристића, а први пут се јавности представио у Галерији САНУ, октобра 1990. године, изложбом „Човек и камен”, припремљеном у сарадњи с Природњачким музејом. Музеј науке и технике у Београду формално је основан 6. октобра 1989. године, залагањем академика Александра Деспића и професора Милорада Ристића, а први пут се јавности представио у Галерији САНУ, октобра 1990. године, изложбом „Човек и камен”, припремљеном у сарадњи с Природњачким музејом. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/09/1178169771_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_8e86a84e23f391cc5abe93d040e3336b.jpg)
15/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Музеј науке и технике у Београду формално је основан 6. октобра 1989. године, залагањем академика Александра Деспића и професора Милорада Ристића, а први пут се јавности представио у Галерији САНУ, октобра 1990. године, изложбом „Човек и камен”, припремљеном у сарадњи с Природњачким музејом.
© Sputnik / Лола ЂорђевићИстраживачка делатност овог музеја обухвата историју науке, технике и технологије на територије Србије. Осим изложби које обрађују специфичне научне, техничке и технолошке феномене, међу резултатима рада су заштита и презентација научне и техничке баштине ванмузејског фонда.
![Истраживачка делатност овог музеја обухвата историју науке, технике и технологије на територије Србије. Осим изложби које обрађују специфичне научне, техничке и технолошке феномене, међу резултатима рада су заштита и презентација научне и техничке баштине ванмузејског фонда. Истраживачка делатност овог музеја обухвата историју науке, технике и технологије на територије Србије. Осим изложби које обрађују специфичне научне, техничке и технолошке феномене, међу резултатима рада су заштита и презентација научне и техничке баштине ванмузејског фонда. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137338_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_852803f0f1a6140570c77ec1d0b92ce4.jpg)
16/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Истраживачка делатност овог музеја обухвата историју науке, технике и технологије на територије Србије. Осим изложби које обрађују специфичне научне, техничке и технолошке феномене, међу резултатима рада су заштита и презентација научне и техничке баштине ванмузејског фонда.
© Sputnik / Лола ЂорђевићТри сидра из византијског периода су по речима запослених у музеју њихов најстарији експонат
![Три сидра из византијског периода су по речима запослених у музеју њихов најстарији експонат Три сидра из византијског периода су по речима запослених у музеју њихов најстарији експонат - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137470_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_6b2baa7c2bea9dd4cec1dfb417f61769.jpg)
17/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Три сидра из византијског периода су по речима запослених у музеју њихов најстарији експонат
© Sputnik / Лола ЂорђевићСанитетска кочија за превоз рањеника коришћена у српско -турским ратовима (1876-1878). Конструктор овог типа кочија био је Чех Јаромир Мунди
![Санитетска кочија за превоз рањеника коришћена у српско -турским ратовима (1876-1878). Конструктор овог типа кочија био је Чех Јаромир Мунди Санитетска кочија за превоз рањеника коришћена у српско -турским ратовима (1876-1878). Конструктор овог типа кочија био је Чех Јаромир Мунди - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/09/1178168837_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_be12b34d73c163eba362f709ef62df27.jpg)
18/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Санитетска кочија за превоз рањеника коришћена у српско -турским ратовима (1876-1878). Конструктор овог типа кочија био је Чех Јаромир Мунди
© Sputnik / Лола ЂорђевићМикрофон са кога су спикери Радио Београда, који је недавно прославио 100 година емитовања, најављивали емитовање програма. Спикери Станислав Виневар и Јелена Билбија су речима овде радио Београд годинама бојили етар
![Микрофон са кога су спикери Радио Београда, који је недавно прославио 100 година емитовања, најављивали емитовање програма. Спикери Станислав Виневар и Јелена Билбија су речима овде радио Београд годинама бојили етар Микрофон са кога су спикери Радио Београда, који је недавно прославио 100 година емитовања, најављивали емитовање програма. Спикери Станислав Виневар и Јелена Билбија су речима овде радио Београд годинама бојили етар - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/09/1178163730_0:0:3073:2047_600x0_80_0_1_8a96f8984bc56810624198ba716358cf.jpg)
19/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Микрофон са кога су спикери Радио Београда, који је недавно прославио 100 година емитовања, најављивали емитовање програма. Спикери Станислав Виневар и Јелена Билбија су речима овде радио Београд годинама бојили етар
© Sputnik / Лола ЂорђевићРадио пријемник Космај 49 из 1949. године. Модел „Космај 49“ који је произведен 1949. године, био је базиран на Филипсовом BX373A моделу. Радио Индустрија Никола Тесла била је први југословенски произвођач радио уређаја после Другог светског рата. Први модел „Космај 47“ произведен је 1947. године. То је уједно био и први народни радио пријемник, који је по цени био знатно приступачнији од модела из увоза.
![Радио пријемник Космај 49 из 1949. године. Модел „Космај 49“ који је произведен 1949. године, био је базиран на Филипсовом BX373A моделу. Радио Индустрија Никола Тесла била је први југословенски произвођач радио уређаја после Другог светског рата. Први модел „Космај 47“ произведен је 1947. године. То је уједно био и први народни радио пријемник, који је по цени био знатно приступачнији од модела из увоза. Радио пријемник Космај 49 из 1949. године. Модел „Космај 49“ који је произведен 1949. године, био је базиран на Филипсовом BX373A моделу. Радио Индустрија Никола Тесла била је први југословенски произвођач радио уређаја после Другог светског рата. Први модел „Космај 47“ произведен је 1947. године. То је уједно био и први народни радио пријемник, који је по цени био знатно приступачнији од модела из увоза. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137337_0:0:3073:2047_600x0_80_0_1_52809fd0e059db6b190eb2bc33fbda9b.jpg)
20/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Радио пријемник Космај 49 из 1949. године. Модел „Космај 49“ који је произведен 1949. године, био је базиран на Филипсовом BX373A моделу. Радио Индустрија Никола Тесла била је први југословенски произвођач радио уређаја после Другог светског рата. Први модел „Космај 47“ произведен је 1947. године. То је уједно био и први народни радио пријемник, који је по цени био знатно приступачнији од модела из увоза.
© Sputnik / Лола ЂорђевићТеслино колумбово јаје је назив експеримента који је Никола Тесла произвео 1888. године, а приказао 1893. године на Светској изложби у Чикагу [1], да би њиме демонстрирао је ефекат ротирајућег магнетног поља — стављајући бакарно јаје у ротирајуће електромагнетно поље тако да се ротира до врха.
![Теслино колумбово јаје је назив експеримента који је Никола Тесла произвео 1888. године, а приказао 1893. године на Светској изложби у Чикагу [1], да би њиме демонстрирао је ефекат ротирајућег магнетног поља — стављајући бакарно јаје у ротирајуће електромагнетно поље тако да се ротира до врха. Теслино колумбово јаје је назив експеримента који је Никола Тесла произвео 1888. године, а приказао 1893. године на Светској изложби у Чикагу [1], да би њиме демонстрирао је ефекат ротирајућег магнетног поља — стављајући бакарно јаје у ротирајуће електромагнетно поље тако да се ротира до врха. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137271_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_2008f6a48142ca918070d76693f8b412.jpg)
21/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Теслино колумбово јаје је назив експеримента који је Никола Тесла произвео 1888. године, а приказао 1893. године на Светској изложби у Чикагу [1], да би њиме демонстрирао је ефекат ротирајућег магнетног поља — стављајући бакарно јаје у ротирајуће електромагнетно поље тако да се ротира до врха.
© Sputnik / Лола ЂорђевићПрелеп старински шпорет враћа посетиоца у времена наших бака и прабака, и куваних јела која су се "крчкала" на тихој ватри
![Прелеп старински шпорет враћа посетиоца у времена наших бака и прабака, и куваних јела која су се крчкала на тихој ватри Прелеп старински шпорет враћа посетиоца у времена наших бака и прабака, и куваних јела која су се крчкала на тихој ватри - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137448_0:0:3072:2047_600x0_80_0_1_59d8e1ba8166f24d07a6b020761f9d04.jpg)
22/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Прелеп старински шпорет враћа посетиоца у времена наших бака и прабака, и куваних јела која су се "крчкала" на тихој ватри
© Sputnik / Лола ЂорђевићОргуље старе више од века које су и данас у употреби
![Оргуље старе више од века које су и данас у употреби Оргуље старе више од века које су и данас у употреби - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137404_0:0:3070:2048_600x0_80_0_1_ad774afad3d5729e249a8a413cda3243.jpg)
23/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Оргуље старе више од века које су и данас у употреби
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Музеј науке и технике, један је од најпопуларнијих музеја у Србији који посетиоцима нуди велики број изложби и програма, чија едукативна вредност и научнопопуларни приступ научним и технолошким темама привлаче посетиоце свих узраста како из земље тако и из иностранства.
![Музеј науке и технике, један је од најпопуларнијих музеја у Србији који посетиоцима нуди велики број изложби и програма, чија едукативна вредност и научнопопуларни приступ научним и технолошким темама привлаче посетиоце свих узраста како из земље тако и из иностранства. Музеј науке и технике, један је од најпопуларнијих музеја у Србији који посетиоцима нуди велики број изложби и програма, чија едукативна вредност и научнопопуларни приступ научним и технолошким темама привлаче посетиоце свих узраста како из земље тако и из иностранства. - Sputnik Србија](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0a/08/1178137292_0:0:3072:2048_600x0_80_0_1_0ced85e211e4e1bcc7eac0131915436b.jpg)
24/24
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Музеј науке и технике, један је од најпопуларнијих музеја у Србији који посетиоцима нуди велики број изложби и програма, чија едукативна вредност и научнопопуларни приступ научним и технолошким темама привлаче посетиоце свих узраста како из земље тако и из иностранства.