00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
МОЈ ПОГЛЕД НА РУСИЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Без сарадње Срба и Руса нема остварења словенског сна
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Хоће ли бити Трећег светског рата
17:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
„Дуалност Милене Павловић Барили“
17:30
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
НАУКА И ТЕХНОЛОГИЈА

Кинеско чудо направљено за само пет месеци: Како изгледа брод о којем се и даље само нагађа /фото/

CC0 / rawpixel.com / Гуангџоу
Гуангџоу - Sputnik Србија, 1920, 29.10.2024
Пратите нас
Мистериозни нови кинески брод, који комбинује елементе носача авиона и истраживачких бродова, наговештава могућности двоструке намене, наглашавајући растуће кинеске поморске иновације и регионални утицај. Оно што је фасцинантније јесте да је изграђен за око пет месеци.
Кинески брод који подсећа на лаки носач авиона или амфибијски јуришни брод примећен је у поодмаклој фази изградње у кинеском бродоградилишту „Гуангџоу Интернешенел“ (ГСИ). Сателитски снимци приказују брод дуг 200 метара са широком, отвореном пилотском палубом и две надградње (једна већа структура која се налази десно од центра палубе и мања према прамцу).
Овај нови кинески брод могао би да представља војну или истраживачку платформу двоструке намене или проширење кинеских истраживачких и поморских способности.
Том Шугарт, виши сарадник у Центру за нову америчку безбедност (ЦНАС), први је приметио тај брод у изградњи. Приметио је карактеристике као што је оно што би могло бити издувни димњак на десној страни палубе према крми, и угаона структура јарбола... која се често виђа на ратним бродовима. Такав аранжман је у великој мери у складу са традиционалним лаким носачима, као што су јапански ратни бродови класе „Хјуга“ и други амфибијски бродови велике палубе, укључујући кинески Тип 075.
„Био сам заиста изненађен када сам га видео“, рекао је Шугарт за портал „The Var Zone“, осврћући се на неочекивани изглед новог брода.
Брзина његове изградње је значајна. Сателитски снимци из маја нису показивали знакове изградње, али до августа је био видљив у сувом доку ГСИ, да би у октобру коначно био поринут. Најновији сателитски снимак од 23. октобра сугерише да су у току завршни радови на површини палубе.
ГСИ, иако је првенствено познат по комерцијалној бродоградњи, такође је конструисао војна пловила, укључујући велике совјетске летелице класе „Зубр“ и друга поморска пловила за подршку морнарици Кинеске народне ослободилачке армије (ПЛАН). Беспилотни површински брод (УСВ) који подсећа на „Sea Hunter“ америчке морнарице такође је недавно био у изградњи у ГСИ.
Нови кинески брод могао би да испуни неколико оперативних захтева. Нова класа лаких носача или амфибијских јуришних бродова изграђених по комерцијалним стандардима могла би да омогући ПЛАН-у да подржи хеликоптере и дронове за мисије као што су противподморнички рат и амфибијске операције. Шугарт је напоменуо да ПЛАН наставља да расте брзином која захтева алтернативна бродоградилишта, што имплицира значајно проширење производних капацитета.
Међутим, нови брод би такође могао бити замишљен као платформа за научно истраживање двоструке намене.
Године 2022. потенцијални тендер кинеске владе описао је брод за велике операције специјалних палуба у сврхе надзора и истраживања. Управо је овај тендер прецизирао пловило од 200 метара са дизајном два острва, равном палубом и плутајућом крменом палубом, слично ономе што се виђа на амфибијским бродовима. Додатни захтеви су укључивали радну аутономију од 9.260 километара и 40 дана издржљивости на мору. Иако је његово порекло непроверено, неки кинески корисници Интернета виде га као доказ новог истраживачког медија.
Граница између цивилних и војних средстава у развоју кинеске морнарице је често замагљена. Невојни брод конфигурисан са пилотском палубом био би јединствен у свету, омогућавајући операције са беспилотним летелицама, хеликоптерима и пловилима за научне или друге цивилне мисије, са потенцијалном војном применом ако је потребно. Потенцијал двоструке намене овог брода наглашава кинеску поморску иновацију која је у току, са могућим импликацијама и на истраживање мора и на регионалну безбедност.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала