https://sputnikportal.rs/20241107/vesic-odgovorne-za-tragediju-u-novom-sadu-traziti-medju-investitorima-i-projektantima-1179294505.html
Весић: Одговорне за трагедију у Новом Саду тражити међу инвеститорима и пројектантима
Весић: Одговорне за трагедију у Новом Саду тражити међу инвеститорима и пројектантима
Sputnik Србија
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у оставци Горан Весић изјавио је вечерас да одговорне за трагедију у Новом Саду треба тражити међу... 07.11.2024, Sputnik Србија
2024-11-07T22:22+0100
2024-11-07T22:22+0100
2024-11-07T22:22+0100
србија
србија – друштво
србија – политика
горан весић
нови сад
несрећа
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/02/1179095588_0:169:3029:1873_1920x0_80_0_0_f5a5431d5f884685311aa46793fb7ecc.jpg
Весић наводи да према Закону о планирању и изградњи надлежни за издавање грађевинских дозвола не улазе у техничку спецификацију, већ проверавају да ли су испуњени сви услови, односно да ли је испоштован закон."То је урадило министарство и с те стране нико од мојих претходника ни на који начин није могао да буде укључен у пројектовање и извођење радова, јер то је посао инвеститора. У мом мандату је издат само један документ - коначни пројекат за извођење радова, који чак ни не одобрава министарство и одобрен је компелетан пројекат, што такође није у надлежности министарства", објаснио је Весић у разговору за Јуроњуз.На питање ко је одговоран за избор компанија које су радиле на пројекту, Весић наводи конзорцијум кинеских компанија - China Railway International Company и China Communications Construction Company."Оне су према уговору из 2017. године извођачи радова, инвеститор је Инфраструкутра железнице Србије, а финансијер је ресорно министарство. Према том уговору, они бирају подизвођаче", рекао је Весић.Конзорцијум кинсеких компанија изабран је 2017. на основу међудржавног уговора, а Весић истиче да је China Railway International Company светски лидер у изградњи железничке инфраструктуре.Како додаје, ''пројектант никада не може предвидети све, поготову када су у питању стари објекти''."Када извођач, радећи на терену, види да је ситуација другачија него што је у пројекту, он има обавезу да заустави радове и обавести надзор, а онда надзор мора да позове пројектанта да се уради додатни пројекат", казао је Весић.Весић истиче да Србија недовољно одржава јавне објекте, али да је посао Инфрастуркутре железнице Србије био да нагледа рад Железничке станице у Новом Саду још од 1964. када је она изграђена.Новосадска железничка станица је, према његовим речима, тренутно затворена, а у току је провера комплетне статике целог објекта.Због урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра погинуло је 14 особа, а тешко повређено још три.Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић поднео је у уторак оставку на ту функцију.Погледајте и:
нови сад
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0b/02/1179095588_149:0:2880:2048_1920x0_80_0_0_41426f16e92a94bee7c5915de37adae9.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
србија – друштво, србија – политика, горан весић, нови сад, несрећа
србија – друштво, србија – политика, горан весић, нови сад, несрећа
Весић: Одговорне за трагедију у Новом Саду тражити међу инвеститорима и пројектантима
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у оставци Горан Весић изјавио је вечерас да одговорне за трагедију у Новом Саду треба тражити међу инвеститорима и пројектантима, али и онима који су изводили радове и вршили надзор на реконструкцији железничке станице у том граду.
Весић наводи да према Закону о планирању и изградњи надлежни за издавање грађевинских дозвола не улазе у техничку спецификацију, већ проверавају да ли су испуњени сви услови, односно да ли је испоштован закон.
"То је урадило министарство и с те стране нико од мојих претходника ни на који начин није могао да буде укључен у пројектовање и извођење радова, јер то је посао инвеститора. У мом мандату је издат само један документ - коначни пројекат за извођење радова, који чак ни не одобрава министарство и одобрен је компелетан пројекат, што такође није у надлежности министарства", објаснио је Весић у разговору за Јуроњуз.
На питање ко је одговоран за избор компанија које су радиле на пројекту, Весић наводи конзорцијум кинеских компанија - China Railway International Company и China Communications Construction Company.
"Оне су према уговору из 2017. године извођачи радова, инвеститор је Инфраструкутра железнице Србије, а финансијер је ресорно министарство. Према том уговору, они бирају подизвођаче", рекао је Весић.
Конзорцијум кинсеких компанија изабран је 2017. на основу међудржавног уговора, а Весић истиче да је China Railway International Company светски лидер у изградњи железничке инфраструктуре.
Како додаје, ''пројектант никада не може предвидети све, поготову када су у питању стари објекти''.
"Када извођач, радећи на терену, види да је ситуација другачија него што је у пројекту, он има обавезу да заустави радове и обавести надзор, а онда надзор мора да позове пројектанта да се уради додатни пројекат", казао је Весић.
Весић истиче да Србија недовољно одржава јавне објекте, али да је посао Инфрастуркутре железнице Србије био да нагледа рад Железничке станице у Новом Саду још од 1964. када је она изграђена.
Новосадска железничка станица је, према његовим речима, тренутно затворена, а у току је провера комплетне статике целог објекта.
Због урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра погинуло је 14 особа, а тешко повређено још три.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић поднео је у уторак оставку на ту функцију.