00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
30 мин
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
Паника у Немачкој
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Готово утростручена снага: Русија прави нови хибридни мотор за авионе

© Sputnik / Sergei Mamontov / Уђи у базу фотографијаПредстављање авиона МЦ-21-300 у фабрици авиона у Иркутску
Представљање авиона МЦ-21-300 у фабрици авиона у Иркутску - Sputnik Србија, 1920, 27.11.2024
Пратите нас
Централни институт за конструисање авио-мотора „Баранов“ развија хибридни мотор за регионални авион капацитета до 100 људи, саопштио је генерални директор института Андреј Козлов.
Како је рекао за „РТ“, карактеристика хибридног мотора биће употреба течног водоника као расхладне течности, што ће скоро утростручити снагу електричних летелица.
Следећа фаза истраживања требало би да обухвати прављење хибридног мотора велике снаге - између 2.000-2.700 коња, истакао је Козлов.
Према његовим речима, успешан завршетак таквог научно-истраживачког рада пружиће прилику да се развију технологије за производњу линије хибридних мотора способних да подигну у небо авионе капацитета до 80-100 седишта.
„Средњорочно посматрано, могуће је да ће се у периоду од 2030-2035. године појавити авиони са таквим мотором – за 19 путника, а око 2040. године – регионални авиони“, прецизирао је директор.
Један од задатака, које институт настоји да реши у тој сфери, биће замена расхладног средства са течног азота на течни водоник, услед чега ће се снага електричних летелица готово утростручити, објаснио је он.

Предности хибридних мотора

Како је у разговору за „РТ“ објаснио главни уредник портала „Авиа.ру“ Роман Гусаров,, хибридни мотор има бројне предности у поређењу са класичним ваздухопловниммоторима.
„Авион, по правилу, лети помоћу два гаснотурбинска мотора. Хибридни мотор предвиђа коришћење једног агрегата, која производи електричну енергију, као и батерије и електромотор. Хибрид је лакши од два мотора и заузима мање простора. Дакле, такав мотор омогућава уштеду велике количине горива и истовремено се повећава носивост авиона“, објаснио је Гусаров.
Стручњак је међу предностима навео и „нежни” режим рада мотора на којем инстутут ради.
Институт је претходно завршио са летачким тестирањима хибрида на авиону Јак-40 капацитета до 32 путника. Према мишљењу стручњака, предности хибридног мотора укључују повећану ефикасност и смањену емисију штетних материја.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала