https://sputnikportal.rs/20241210/potpisan-sporazum-sa-kinezima-za-lot-2-prve-faze-linije-1-beogradskog-metroa-1180424595.html
Потписан споразум са Кинезима за Лот 2 прве фазе Линије 1 београдског метроа
Потписан споразум са Кинезима за Лот 2 прве фазе Линије 1 београдског метроа
Sputnik Србија
У Влади Србије данас је потписан Уговорни споразум за Лот 2 прве фазе Линије 1 београдског метроа са компанијом "Пауер Чајна", који обухвата израду пројекта и... 10.12.2024, Sputnik Србија
2024-12-10T13:53+0100
2024-12-10T13:53+0100
2024-12-10T13:53+0100
економија
економија
србија – економија
кина
метро
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0c/0a/1180424446_0:5:3073:1733_1920x0_80_0_0_bdef98393fecad1698e7a86291d350fb.jpg
Уговор је вредан 720 милиона евра, а рок за реализацију уговора је 45 месеци плус две године.Документ су потписали министар за јавна улагања Дарко Глишић, који врши овлашћења министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, вршилац дужности заменика начелника Градске управе града Београда - секретар Секретаријата за јавни превоз Радован Кремић и директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић са представником кинеске компаније "Пауер Чајна"" Хан Џипингом.Како је након потписивања речено новинарим, новим уговорним споразумом омогућава се издвајање посебног Лот-а 2, који ће бити финансиран из буџета Србије и који одмах ступа на снагу, што ће допринети бржој реализацији изградње прве фазе Линије 1 београдског метроа.Глишић је рекао да ће уговор бити реализован у најкраћем могућем року."Верујемо да ће овај пројекат заиста донети дугорочне користи не само нашем граду, већ и целокупној Републици Србији. Овај Лот 2 прве фазе линије 1 београдског метроа, који данас потписујемо, осигурава брзу и ефикасну везу између удаљених делова града односно корисници метроа ће од Железника до Миријева стизати за нешто више од 30 минута, што јре у садасшњим условима незамуисливо", казао је он.Према речима Глишића планирана је изградња три линије метроа, а делови Београда кроз које ће пролазити обухватају девет општина и то Чукарицу, Савски венац, Стари Град, Палилулу, Звездару, Нови Београд, Земун, Врачар и Вождовац.Он је прецизирао да траса Линије1, Железник - Миријево подразумева 21 станицу, а воижња је планирано да траје укупно 32 минута, док траса Линије 2, Миријево - Бежанија, обухвата 24 станице и укупно време путовања 39 минута, а Линија 3, Бежанија - Бањице, биће дуга 23 километара и имаће 22 станице, а укупно време путовања биће 38 минута."Мислим да је овај споразум данас заиста корак у добром смеру, као убрзање свега онога што треба да буде наш посао у наредном периоду. Захвалан сам нашим пријатељима из кинеске компаније и свим људима који су вредно и предано радили свих претходних месеци и година", рекао је Глишић.Директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић очекује да ће траса прве фазе Линије 1 београдског метроа односно од Макиша до Панчевачког моста бити пуштена у саобраћај 2030. године.Младеновић је прецизирао да је Линија 1, метроа подељена на фазу 1 и то део од Железника до Панчевачког моста дужине 16 километара са 16 станица и фазу 2 од Панчевачког моста, односно од Карабурме до Мирјева дужине пет километара и са пет станица."Први уговор је био уговор за изградњу депоа на Макишу који је потписан још прошле године у септембру, а у септембру ове године смо потписали уговор за Лот 1 и данас за Лот 2. Очекије нас до краја јануара 2025. потписивање уговора за Лот 3 и тиме ћемо комплетирати Линиј1, односно фазу 1 и ових 16 километара", рекао је Младеновић.Он је додао да се очекује да ће у априлу или мају 2026. очекује да у Београд стигну ТБМ машине које ће копати тунел, истичући да се уговор за Лот 2 односи управо на наручивање самих машина али и на изградњу девет станица, два шахта, тунелских деоница али и наџемноиг дела који се односи од Макиша до станице Беле воде.Младеновић је објаснио и да ће 2025. почети радови на изградњи депоа у Макишком пољу, са шест објеката, и да ће се потом радити две надземне деонице - од Макиша до Станице Беле воде, дужине око два километра, а онда и два дела "плитког ископа" 2026, који би требало да буде завршен за једну годину.Како је додао, потом би ишао тунелски део од Белих вода до Пожешке улице, па до Сајма, и са друге стране од Карабурме до Дунав станице."У претходној години, у сарадњи са министарствима финансија и грађевине, ангажовали смо консултанта који је урадио студију оправданост прве линије, прве фазе метроа и она је позитивна. На тај начин у еколошком, социјално - економском, али и у сваком другом смислу добили смо потпуно признање и прихватање најреномираније консултантске куће у овом делу Европе и то је још један доказ да се овај пројекат ради у складу са свим европским и светским стандардима", рекао је Малденовић.Он је најавио и да је у плану да се следеће године отпочну преговори за Линију 2, од Бежанинске косе до Мирјева, која се укршта са првом линијом на Савском тргу."Планирамо да у следећој години, негде у првој половини, отпочнемо преговоре за прву фазу Линије 2. Београдски метро само са једном линијом неће бити потпун и потребно је да има три линије. Очекујем да у наредних неколико недеља изаберемо и пројектанта Линије 3. Тендер је завршен и у овом тренутку се оцењује поново", рекао је Младеновић.Како је нагласио то ће заокружити један систем шинског превоза у главном граду, односно са доградњом и реконструкцијом Београдског железничког чвора допринети једном брзом и ефикасном превозу великог броја путника у кратком временском интервалу.Представник кинеске компаније "Пауер Чајна" Хан Џипинг захвалио је Влади Србије на указаном поверењу и потсетио да је данас потписани уговор наставак оног што је договорено 2019. у оквиру Меморандума о разумевању."Окрећемо једну нову страницу у оквиру реализације овог пројекта, али пред нама има још јако пуно ствари које морају да се ураде. Безбедност и квалитет су наши врхунски приоритети и то је оно што је нама најзначајније и ми дајемо реч да ћемо испунити ово обећање", рекао је он.Џипинг је замолио грађане Београда за разумевање и подршку јер, како је истакао, изградња метроа ће свакако утицати на одвијање нормалног саобраћаја."Очекујем такође и подршку владе како би пројекат био реализован и завршен на време уз високи квалитет и заједничким напорима", закључио је он.Погледајте и:
кина
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/0c/0a/1180424446_164:0:2895:2048_1920x0_80_0_0_2c6cf369e9a0c2f43cfda501fdd0fad2.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, србија – економија, кина, метро, саобраћај и инфраструктура
економија, србија – економија, кина, метро, саобраћај и инфраструктура
Потписан споразум са Кинезима за Лот 2 прве фазе Линије 1 београдског метроа
У Влади Србије данас је потписан Уговорни споразум за Лот 2 прве фазе Линије 1 београдског метроа са компанијом "Пауер Чајна", који обухвата израду пројекта и извођење радова, укључујући и припремне активности и набавку ТБМ машина.
Уговор је вредан 720 милиона евра, а рок за реализацију уговора је 45 месеци плус две године.
Документ су потписали министар за јавна улагања Дарко Глишић, који врши овлашћења министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, вршилац дужности заменика начелника Градске управе града Београда - секретар Секретаријата за јавни превоз Радован Кремић и директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић са представником кинеске компаније "Пауер Чајна"" Хан Џипингом.
Како је након потписивања речено новинарим, новим уговорним споразумом омогућава се издвајање посебног Лот-а 2, који ће бити финансиран из буџета Србије и који одмах ступа на снагу, што ће допринети бржој реализацији изградње прве фазе Линије 1 београдског метроа.
Глишић је рекао да ће уговор бити реализован у најкраћем могућем року.
"Верујемо да ће овај пројекат заиста донети дугорочне користи не само нашем граду, већ и целокупној Републици Србији. Овај Лот 2 прве фазе линије 1 београдског метроа, који данас потписујемо, осигурава брзу и ефикасну везу између удаљених делова града односно корисници метроа ће од Железника до Миријева стизати за нешто више од 30 минута, што јре у садасшњим условима незамуисливо", казао је он.
Према речима Глишића планирана је изградња три линије метроа, а делови Београда кроз које ће пролазити обухватају девет општина и то Чукарицу, Савски венац, Стари Град, Палилулу, Звездару, Нови Београд, Земун, Врачар и Вождовац.
Он је прецизирао да траса Линије1, Железник - Миријево подразумева 21 станицу, а воижња је планирано да траје укупно 32 минута, док траса Линије 2, Миријево - Бежанија, обухвата 24 станице и укупно време путовања 39 минута, а Линија 3, Бежанија - Бањице, биће дуга 23 километара и имаће 22 станице, а укупно време путовања биће 38 минута.
"Мислим да је овај споразум данас заиста корак у добром смеру, као убрзање свега онога што треба да буде наш посао у наредном периоду. Захвалан сам нашим пријатељима из кинеске компаније и свим људима који су вредно и предано радили свих претходних месеци и година", рекао је Глишић.
Директор ЈКП "Београдски метро и воз" Андреја Младеновић очекује да ће траса прве фазе Линије 1 београдског метроа односно од Макиша до Панчевачког моста бити пуштена у саобраћај 2030. године.
Младеновић је прецизирао да је Линија 1, метроа подељена на фазу 1 и то део од Железника до Панчевачког моста дужине 16 километара са 16 станица и фазу 2 од Панчевачког моста, односно од Карабурме до Мирјева дужине пет километара и са пет станица.
"Први уговор је био уговор за изградњу депоа на Макишу који је потписан још прошле године у септембру, а у септембру ове године смо потписали уговор за Лот 1 и данас за Лот 2. Очекије нас до краја јануара 2025. потписивање уговора за Лот 3 и тиме ћемо комплетирати Линиј1, односно фазу 1 и ових 16 километара", рекао је Младеновић.
Он је додао да се очекује да ће у априлу или мају 2026. очекује да у Београд стигну ТБМ машине које ће копати тунел, истичући да се уговор за Лот 2 односи управо на наручивање самих машина али и на изградњу девет станица, два шахта, тунелских деоница али и наџемноиг дела који се односи од Макиша до станице Беле воде.
Младеновић је објаснио и да ће 2025. почети радови на изградњи депоа у Макишком пољу, са шест објеката, и да ће се потом радити две надземне деонице - од Макиша до Станице Беле воде, дужине око два километра, а онда и два дела "плитког ископа" 2026, који би требало да буде завршен за једну годину.
Како је додао, потом би ишао тунелски део од Белих вода до Пожешке улице, па до Сајма, и са друге стране од Карабурме до Дунав станице.
"У претходној години, у сарадњи са министарствима финансија и грађевине, ангажовали смо консултанта који је урадио студију оправданост прве линије, прве фазе метроа и она је позитивна. На тај начин у еколошком, социјално - економском, али и у сваком другом смислу добили смо потпуно признање и прихватање најреномираније консултантске куће у овом делу Европе и то је још један доказ да се овај пројекат ради у складу са свим европским и светским стандардима", рекао је Малденовић.
Он је најавио и да је у плану да се следеће године отпочну преговори за Линију 2, од Бежанинске косе до Мирјева, која се укршта са првом линијом на Савском тргу.
"Планирамо да у следећој години, негде у првој половини, отпочнемо преговоре за прву фазу Линије 2. Београдски метро само са једном линијом неће бити потпун и потребно је да има три линије. Очекујем да у наредних неколико недеља изаберемо и пројектанта Линије 3. Тендер је завршен и у овом тренутку се оцењује поново", рекао је Младеновић.
Како је нагласио то ће заокружити један систем шинског превоза у главном граду, односно са доградњом и реконструкцијом Београдског железничког чвора допринети једном брзом и ефикасном превозу великог броја путника у кратком временском интервалу.
Представник кинеске компаније "Пауер Чајна" Хан Џипинг захвалио је Влади Србије на указаном поверењу и потсетио да је данас потписани уговор наставак оног што је договорено 2019. у оквиру Меморандума о разумевању.
"Окрећемо једну нову страницу у оквиру реализације овог пројекта, али пред нама има још јако пуно ствари које морају да се ураде. Безбедност и квалитет су наши врхунски приоритети и то је оно што је нама најзначајније и ми дајемо реч да ћемо испунити ово обећање", рекао је он.
Џипинг је замолио грађане Београда за разумевање и подршку јер, како је истакао, изградња метроа ће свакако утицати на одвијање нормалног саобраћаја.
"Очекујем такође и подршку владе како би пројекат био реализован и завршен на време уз високи квалитет и заједничким напорима", закључио је он.