00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
16:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
20:00
60 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
21:00
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
07:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920, 26.08.2021
ДРУШТВО
Друштвене теме, занимљиве приче, репортаже, догађаји, фестивали и културна дешавања из Србије, и остатка света

„Јеси ли ти са телевизије?“: Спутњик истражује добре стране славе и где се крију замке популарности

CC0 / Unsplash/Clem Onojeghuo / Популарност
Популарност - Sputnik Србија, 1920, 05.01.2025
Пратите нас
Мало је оних који у неком тренутку свог живота нису пожелели да постану препознати, признати, славни. Питање је, међутим, шта када се та жеља и оствари и могу ли свака „леђа“ поднети тај терет? Где леже замке популарности и може ли „звездана прашина“ да нам помути вид и промени перцепцију – о нама самима и свету око нас?
Потреба да будемо вољени, признати и поштовани није сама по себи лоша нити несвојствена људској природи. Како је у подкасту „Породично… са Сандром Черин“ објаснила Тијана Дапчевић, професор виолончела и поп певач са успешном вишедеценијском каријером, популарност са собом доноси много лепих ствари, мада понекад уме и да засмета.
„Било ми је чудно у почетку, али сам онда то оберучке прихватила јер сам схватила да је популарност нешто што је у опису мог радног места. Ја тврдим да је бавити се уметношћу, јавним послом и шоу бизнисом својеврсни мазохизам. Кад завршиш са концертом ти си мртав уморан јер си се, примера ради, возио од Београда до Сарајева шест сати, па тонска проба, па увече концерт. Ти не знаш за себе од умора, али ти је толико лепо“, каже Тијана Дапчевић и кроз смех додаје да зато њен посао није професија, већ дијагноза.

Замке популарности

Популарност је врло привлачна, слаже се и породични психотерапеут Сања Мараш.
„Сви ми имамо неке потенцијале које током живота покушавамо да остваримо. Уметници су у самом врху те лествице потенцијала и када добијемо аплаузе од 100, 200, хиљаду људи и преко тога, то је мистично искуство, катарза којој није лако одолети“, каже психолог.
Замка, међутим, додаје она, може да се крије у томе да пре него што се остваримо на креативном нивоу нисмо остварили оне примарне нивое људских потреба за припадањем и љубављу. Зато је, сматра, свакако боље ако славу искусимо у неким зрелијим годинама, него у раној младости.
„Популарност је једно моћно место и ако на то место седне незрео човек, то је замка, то може бити јако опасно. Дете које „седне на трон“ не познаје себе, не познаје друге људе, не познаје свет нити опасности које вребају. Не зна ону другу страну новчића коју слава носи са собом, да постоје људи који су добри, али и они који нису тако добри. Младост је јако лепа, али и наивна, и ако не постоји подршка породице младом човеку, одговорност да њега или њу припреми за то место на које треба да седне, на тај „трон популарности“, онда то уме да буде проблем“, каже Сања Мараш.
И Тијана Дапчевић верује да популарност може бити мач са две оштрице када у целу ту причу неко уђе млад, а неприпремљен. Управо зато, како каже, и имамо примере да се познате личности одају разним пороцима, дроги, алкохолу, а неретко имају и психичке проблеме јер нису у стању да носе терет славе. Најпознатији пример је, појашњава, свакако Мајкл Џексон, али и Бритни Спирс, Меколи Калкин и други.
„Ту није лако ни савладати его јер је его - „ђаво лично“. Потребно је доста рада на себи, доста механизама, учења, читања, истраживања да би остао чврсто на земљи и да би остао нормалан. Страшно је важна подршка породице, а ја сам имала срећу да сам расла уз дивне родитеље који су били поштовани и познати у уметничким круговима у Скопљу и имала сам дивно детињство. Потом сам имала срећу и да налетим на Милана Дапчевића, човека који ми даје ветар у леђа, који ме гура, на кога могу да се наслоним и ослоним и који уме да ме „спусти на земљу“ када затреба“, каже Тијана.

Кликови наспрам квалитета

Данас је, оцењују гошће подкаста, много лакше постати познат него пре 20 или 30 година, будући да светом доминирају друштвене мреже које су из корена промениле концепт популарности.
„Када сам се ја појавила, прво у Македонији, а потом у Србији, требало је, народски речено „мечку да родиш“ док дођеш до тога да се појавиш на некој телевизији или у новинама, да те неко примети, да презентујеш своју музику. А сада направиш што већу будалу од себе на неком Тик-Току, Инстаграму или Иксу и постајеш виралан за 30 секунди. Сви те шерују и ти си популаран“, категорична је позната певачица и глумица.
Како додаје, данашњим генерацијама, на жалост, није важно каква је музика или текст неке песме, нити да ли иза ње стоји неко ко је школовани музичар.
„Њима је важно да је тај неко ко ту песму презентује битан на друштвеним мрежама, да има доста прегледа, кликова и пратилаца јер се то рефлектује на посао и зараду. Доста мојих колега инсистира на томе – е супер је та песма, за три дана има 3 милиона прегледа. Кога брига? Битно је да то остане, да не буде за пет минута и да траје као јогурт. Ја никада нисам била поклоник хиперпродукције, већ тога да изађем са нечим онда када имам шта да кажем, па макар једном годишње снимила песму, а албум на десет година. Инсистирам на томе да то остане иза мене, да ми када ту песму чујем за двадесет година буде драго и да будем поносна на то што сам урадила“, закључује Тијана Дапчевић.
Љубав - Sputnik Србија, 1920, 02.01.2025
ДРУШТВО
Спутњик истражује: Колико траје љубав и да ли је брак угрожен у доба – великих очекивања
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала