00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ВЕСТИ
Да ли ће Аустрија добити владу крајње деснице?
06:30
30 мин
ЕНЕРГИЈА СПУТЊИКА
16:00
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
РУСИЈА
Најновије вести, анализе и занимљивости из Русије и Заједнице независних држава

Шта је идентитет и како он утиче на суверенитет земаља?

тим - Sputnik Србија, 1920, 10.01.2025
Пратите нас
Шта значи реч „идентитет“ у контексту политике и како она утиче на суверенитет држава? Дописни члан Руске академије наука Ирина Семененко, доктор политичких наука, одговара на ова питања у интервјуу за часопис Сајентифик Русија.
Концепт идентитета је у политичке науке доспео из психологије у 20. веку, отприлике у време када је Ерик Ериксон сковао термин „криза идентитета“, објашњава Семененко.
У политичким наукама, овај концепт је добио на значају када су истраживачи који су радили на анализи политичких процеса настојали да објасне зашто се одређени процеси одвијају на одређени начин и шта их обликује.
Према њеним речима, концепт идентитета је интересантан не само због свог „аналитичког потенцијала” већ и због чињенице да је у питању редак случај да концепт мигрира из политичких наука у јавне послове.
Због тога што су људи „друштвена бића“, њихова лична уверења и вредности се обликују у комуникацији, укључујући и политичку комуникацију, са другим људима, примећује Семененко.
„Идентитет на латинском значи „ја сам као други“, али и „ја нисам као неки други“. Дакле, идентитет је значење које омогућава људима да се самопозиционирају, да повуку границу између себе и оних који су им слични, као и оних са којима се не слажу. Човек се тако позиционира у систему вредности и друштвено-политичких координата“, каже она.
Осим личног идентитета, наставља Семененко, постоје и групни и колективни идентитети јер људи обично припадају заједници. Постоји национални идентитет (тј. којој нацији особа припада); грађански идентитет - сложен концепт који није ограничен само на то да будете грађанин неке земље и који може, али и не мора укључивати грађански активизам.
Постоји и политички идентитет, „смештен на граници између државног или национално-државног и грађанског идентитета“; генерацијски идентитет - који људима постаје посебно важан када уђу у период адолесценције; и професионални идентитет, јер се људи идентификују са одређеном професионалном групом или корпорацијом.
„Сви ови идентитети се формирају, не ничу сами од себе – формирају се у друштвеним интеракцијама. И одређене политичке моћи могу утицати на ове друштвене интеракције. Политичке науке, између осталог, проучавају механизме политике идентитета“, каже Семененко.
Она такође истиче да идентитет чини основу „друштвено-културног суверенитета земље“.
Ако људи повежу своју будућност, будућност своје породице и своје деце са развојем земље у којој живе или желе да живе, то постаје основа за суверенитет, објашњава Семененко, јер суверенитет почива на идеји развоја.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала