https://sputnikportal.rs/20250126/propada-tekstilni-gigant-260-zaposlenih-ostalo-bez-posla-1181997912.html
Пропада текстилни гигант: 260 запослених остало без посла
Пропада текстилни гигант: 260 запослених остало без посла
Sputnik Србија
Након 25 година "Бенетон" је затворио свој производни погон у Осијеку. 26.01.2025, Sputnik Србија
2025-01-26T18:15+0100
2025-01-26T18:15+0100
2025-01-26T18:15+0100
економија
економија
свет
италија
бенетон
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/01/1a/1181996604_0:0:1024:577_1920x0_80_0_0_44015755615ff79129800253802d7386.jpg.webp
Затварање погона само је делић шире слике пропадања овог текстилног гиганта, преноси Индекс. Укупно је 260 радника остало без посла, а само пре две године "Бенетон" је најавио нових триста радних места, што је подржао и Град Осијек, али то је изгледа остало само слово на папиру.Како је дошло до пропадања "Бенетона"?Бенетон је већ дуго у проблемима. Како су почетком године јавили италијански медији, "Бенетон група" најавила је план затварања око 419 продавница широм света до краја 2025. године. Већ је затворено 180 продавница.Од 2013. до 2023. компанија је претрпела губитке од 1,6 милијарди евра. Матична компанија "Едиционе" пружила јој је у последњих пет година финансијску помоћ у износу од 800 милиона евра. Како је дошло до пропадања Бенетона, једне од популарнијих модних марки и у Хрватској, поготово током 1980. и 1990. година?Прва продавница породице "Бенетон" отворена је 1965. у Белуну, у регији Венето у северној Италији. Три године касније продавницу су отворили у Паризу. Бенетон групу покренуо је Лучијано Бенетон са својом браћом и сестром.Лучијано је напустио школу у 14. години како би радио у продавници одеће. Уштедео је новац да купи машину за плетење од 200 долара и удружио се са својом сестром како би произвели колекцију од двадесет комада жутих, зелених и светло плавих џемпера.Компанија је управо својим шареним џемперима бренда United Colors of Benetton освојила различите делове света те је стигла и до Њујорка 1980. године.О шокантним Тосканијевим рекламама причао је цео светА да "Бенетон" постане један од највећих модних брендова у свету помогао је Оливиеро Тоскани, познати фотограф који је преминуо почетком ове године у 82. години. Бенетон је уз њега имао провокативне рекламе које су замаглиле границе између маркетинга и активизма, високе уметности и потрошачке индустрије.Једна од реклама приказивала је фотографију пацијента оболелог од АИДС-а на самртној постељи. На слици, пацијент је био окружен породицом и изгледао је готово попут Христа. Слично је било и са другим реклама, три идентична људска срца означена црном, белом и жутом бојом упућивала су на расизам у моди, док је још једна реклама - у којој се свештеник и часна сестра љубе - на крају била забрањена.Овај бренд је на врхунцу моћи имао и свој Формула 1 тим.Погледајте и:
италија
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/01/1a/1181996604_0:0:1024:768_1920x0_80_0_0_f736829f1c9ad57939991f3c908681b8.jpg.webpSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
економија, свет, италија, бенетон
економија, свет, италија, бенетон
Пропада текстилни гигант: 260 запослених остало без посла
Након 25 година "Бенетон" је затворио свој производни погон у Осијеку.
Затварање погона само је делић шире слике пропадања овог текстилног гиганта,
преноси Индекс.
Укупно је 260 радника остало без посла, а само пре две године "Бенетон" је најавио нових триста радних места, што је подржао и Град Осијек, али то је изгледа остало само слово на папиру.
Како је дошло до пропадања "Бенетона"?
Бенетон је већ дуго у проблемима. Како су почетком године јавили италијански медији, "Бенетон група" најавила је план затварања око 419 продавница широм света до краја 2025. године. Већ је затворено 180 продавница.
Од 2013. до 2023. компанија је претрпела губитке од 1,6 милијарди евра. Матична компанија "Едиционе" пружила јој је у последњих пет година финансијску помоћ у износу од 800 милиона евра. Како је дошло до пропадања Бенетона, једне од популарнијих модних марки и у Хрватској, поготово током 1980. и 1990. година?
Прва продавница породице "Бенетон" отворена је 1965. у Белуну, у регији Венето у северној Италији. Три године касније продавницу су отворили у Паризу. Бенетон групу покренуо је Лучијано Бенетон са својом браћом и сестром.
Лучијано је напустио школу у 14. години како би радио у продавници одеће. Уштедео је новац да купи машину за плетење од 200 долара и удружио се са својом сестром како би произвели колекцију од двадесет комада жутих, зелених и светло плавих џемпера.
Компанија је управо својим шареним џемперима бренда United Colors of Benetton освојила различите делове света те је стигла и до Њујорка 1980. године.
О шокантним Тосканијевим рекламама причао је цео свет
А да "Бенетон" постане један од највећих модних брендова у свету помогао је Оливиеро Тоскани, познати фотограф који је преминуо почетком ове године у 82. години. Бенетон је уз њега имао провокативне рекламе које су замаглиле границе између маркетинга и активизма, високе уметности и потрошачке индустрије.
Једна од реклама приказивала је фотографију пацијента оболелог од АИДС-а на самртној постељи. На слици, пацијент је био окружен породицом и изгледао је готово попут Христа.
Слично је било и са другим реклама, три идентична људска срца означена црном, белом и жутом бојом упућивала су на расизам у моди, док је још једна реклама - у којој се свештеник и часна сестра љубе - на крају била забрањена.
Овај бренд је на врхунцу моћи имао и свој Формула 1 тим.