https://sputnikportal.rs/20250201/prekaljeni-vozac-i-zaljubljenik-u-automobile-sta-je-sve-putin-vozio-u-proteklih-50-godina-foto-1182083489.html
Прекаљени возач и заљубљеник у аутомобиле: Шта је све Путин возио у протеклих 50 година /фото/
Прекаљени возач и заљубљеник у аутомобиле: Шта је све Путин возио у протеклих 50 година /фото/
Sputnik Србија
Руски председник Владимир Путин је возач већ 52 године.Током тог периода возио је разне аутомобиле – од „запорошца“ до „ауруса“. Откривамо шта Путинове... 01.02.2025, Sputnik Србија
2025-02-01T11:15+0100
2025-02-01T11:15+0100
2025-02-01T11:15+0100
русија
русија
владимир путин
аутомобилска индустрија
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111187/27/1111872784_0:50:2939:1703_1920x0_80_0_0_4204d58b6325232ca849a883c0b083d8.jpg.webp
На основу возачког стажа дужег од пола века, могло би се рећи да је фабрику „Автоваза“ у Тољатију у уторак посетио искусан возач, каже експерт за аутомобиле Игор Моржарето.Први аутомобилПутин је, према наводима руских медија, возачку дозволу добио са 20 година, а још као студент – свој први аутомобил. У то време, сваки аутомобил је био луксуз, а „младић у сопственом аутомобилу изгледао је скоро као принц на белом коњу“, констатовао је Моржарето.Последњи пут председнички „запорожац“ виђен је 2006. године на самиту Г8 у Санкт Петербургу – тада је руски лидер показао свој аутомобил америчком колеги Џорџу Бушу.Совјетски аутомобили у НемачкојДок је служио у Источној Немачкој 1980-их година, мајору Путину је издат ВАЗ-2106 „жигули“, у народу познатији као „шестица“.За разлику од „запорошца“, тај аутомобил је морао да дели са својим колегом, будућим шефом државне корпорације „Ростех“ Сергејем Чемезовом. Како је касније приметио Чемезов, у то време „шестица“ је по престижу могла да се упореди са „мерцедесом“.Стручњак за аутомобиле је то поређење назвао сасвим прикладним.„Сви су знали да је 'жигули' бивши италијански аутомобил (мисли се на Фијат 124), да је то генерално најбољи европски аутомобил из 1966. И, сходно томе, он је у то време у поређењу са било којим домаћим аутомобилом био најбољи у погледу поузданости, удобности и техничким карактеристикама. Дакле, 'мерцедес' или не, био је веома кул“, објаснио је Моржарето.Путинова љубав према совјетским аутомобилима опстала је до данас.Власник је две ретке „волге“ ГАЗ М21. Поред тога, има још један аутомобил – у питању је теренац „нива“.Стране маркеУ Русији је деведесетих година наступила ера страних марки аутомобила, која није заобишла ни будућег председника. Према речима експерта, тих година се „било који страни аутомобил сматрао кораком напред у поређењу са домаћим, руским, јер су ниво удобности, поузданости и техничких перформанси били бољи од оних истих 'жигулија', који су до тада већ били веома застарели“.Истовремено, нагласио је да би било погрешно Путинов јапански „нисан“ поредити са другим страним аутомобилима тих година, на пример, са немачким, јер су се у то време на руско тржиште испоручивали само половни страни аутомобили, а све је више зависило од стања возила, а не произвођача.Од „мерцедеса“ до „ауруса“Доласком на највише положаје, у Путиновом животу појавили су се и бројни аутомобили, такође страни.2018. године страни аутомобили уступили су место руском „аурусу“. Моржарето је прелазак на аутомобиле руске производње назвао „кораком напред“.Путин се у „аурусу“ не вози само као путник. Руски лидер је „аурус сенат“ назвао квалитетним аутомобилом који испуњава све светске стандарде и нагласио да га је и сам возио више пута.Од камиона до мотоциклаОсим личних и службених аутомобила, Путин је много пута возио и друге аутомобиле.Посебно је често тестирао новитете „Автоваза“. Путин се провозао жутом „кадом калином“, тестирао зелену „ладу весту“ на путу до састанка дискусионог клуба „Валдај“, а прошле године се провозао у новој „лади аури“.У његовој возачкој „колекцији” има и других аутомобила, укључујући и електричне.Председник обично радо износи своје утиске о иновацијама у руској аутомобилској индустрији. У уторак је у „Автовазу“ врло позитивно оценио „ауру“. Том приликом смотрио је нови аутомобил компаније – „ладу искру‟.Погледајте и:
https://sputnikportal.rs/20250128/nova-lada-na-proveri-kod-putina-1182065116.html
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111187/27/1111872784_78:0:2809:2048_1920x0_80_0_0_3fae3243027838b42ae2c4bf46c428dd.jpg.webpSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
русија, владимир путин, аутомобилска индустрија, аутомобили
русија, владимир путин, аутомобилска индустрија, аутомобили
Прекаљени возач и заљубљеник у аутомобиле: Шта је све Путин возио у протеклих 50 година /фото/
Руски председник Владимир Путин је возач већ 52 године.Током тог периода возио је разне аутомобиле – од „запорошца“ до „ауруса“. Откривамо шта Путинове аутомобиле чини посебним.
На основу возачког стажа дужег од пола века, могло би се рећи да је
фабрику „Автоваза“ у Тољатију у уторак посетио искусан возач, каже експерт за аутомобиле Игор Моржарето.
Путин је, према наводима руских медија, возачку дозволу добио са 20 година, а још као студент – свој први аутомобил.
У питању је бели „запорожац” (ЗАЗ-968) произведен 1972. године, који је мајка будућег председника добила на лутрији.
У то време, сваки аутомобил је био луксуз, а „младић у сопственом аутомобилу изгледао је скоро као принц на белом коњу“, констатовао је Моржарето.
Путин је признао да је у младости „лудовао“ за воланом, али је касније почео да потискује осећај узбуђења и сада се каје због помало неопрезне вожње током млађих дана, пишу руски медији.
Последњи пут председнички „запорожац“ виђен је 2006. године на самиту Г8 у Санкт Петербургу – тада је руски лидер показао свој аутомобил америчком колеги Џорџу Бушу.
Совјетски аутомобили у Немачкој
Док је служио у Источној Немачкој 1980-их година, мајору Путину је издат ВАЗ-2106 „жигули“, у народу познатији као „шестица“.
За разлику од „запорошца“, тај аутомобил је морао да дели са својим колегом, будућим шефом државне корпорације „Ростех“ Сергејем Чемезовом. Како је касније приметио Чемезов, у то време „шестица“ је по престижу могла да се упореди са „мерцедесом“.
Стручњак за аутомобиле је то поређење назвао сасвим прикладним.
„Сви су знали да је 'жигули' бивши италијански аутомобил (мисли се на Фијат 124), да је то генерално најбољи европски аутомобил из 1966. И, сходно томе, он је у то време у поређењу са било којим домаћим аутомобилом био најбољи у погледу поузданости, удобности и техничким карактеристикама. Дакле, 'мерцедес' или не, био је веома кул“, објаснио је Моржарето.
Путин је возио и „волгу“, коју је по окончању службе одвезао у Лењинград, и то са добрим разлогом – почетком 1990-их Путин је радио као таксиста како би пребродио тешка времена.
Путинова љубав према совјетским аутомобилима опстала је до данас.
Власник је две ретке „волге“ ГАЗ М21. Поред тога, има још један аутомобил – у питању је теренац „нива“.
У Русији је деведесетих година наступила ера страних марки аутомобила, која није заобишла ни будућег председника.
Током година рада у градској кући Санкт Петербурга, Путин је возио „нисан“ и био је веома задовољан њиме.
Према речима експерта, тих година се „било који страни аутомобил сматрао кораком напред у поређењу са домаћим, руским, јер су ниво удобности, поузданости и техничких перформанси били бољи од оних истих 'жигулија', који су до тада већ били веома застарели“.
Истовремено, нагласио је да би било погрешно Путинов јапански „нисан“ поредити са другим страним аутомобилима тих година, на пример, са немачким, јер су се у то време на руско тржиште испоручивали само половни страни аутомобили, а све је више зависило од стања возила, а не произвођача.
Од „мерцедеса“ до „ауруса“
Доласком на највише положаје, у Путиновом животу појавили су се и бројни аутомобили, такође страни.
Први председнички аутомобил добио је од свог претходника, Бориса Јељцина. У питању је био блиндирани „мерцедес бенц“ С600 „Пулман гард“.
2018. године страни аутомобили уступили су место руском „аурусу“. Моржарето је прелазак на аутомобиле руске производње назвао „кораком напред“.
Путин се у „аурусу“ не вози само као путник. Руски лидер је „аурус сенат“ назвао квалитетним аутомобилом који испуњава све светске стандарде и нагласио да га је и сам возио више пута.
Осим личних и службених аутомобила, Путин је много пута возио и друге аутомобиле.
Посебно је често тестирао новитете „Автоваза“. Путин се провозао жутом „кадом калином“, тестирао зелену „ладу весту“ на путу до састанка дискусионог клуба „Валдај“, а прошле године се провозао у новој „лади аури“.
Председник Русије није добар само за воланом путничких аутомобила – на отварању Кримског моста провозао је камион „камаз“, на сајму мотоциклиста „Ноћни вукови“ – мотоцикл „урал“, а док се одмарао у тајги, Путин је путовао теренским возилом.
У његовој возачкој „колекцији” има и других аутомобила, укључујући и електричне.
Председник обично радо износи своје утиске о иновацијама у руској аутомобилској индустрији. У уторак је у „Автовазу“ врло позитивно оценио „ауру“. Том приликом смотрио је нови аутомобил компаније – „ладу искру‟.