https://sputnikportal.rs/20250304/1183260222.html
Шта ће за Србију значити извоз електричних аутомобила
Шта ће за Србију значити извоз електричних аутомобила
Sputnik Србија
04.03.2025, Sputnik Србија
2025-03-04T21:00+0100
2025-03-04T21:00+0100
2025-03-04T21:08+0100
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/03/04/1183260101_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_3d2ab2791eb01a2cb83e6d9c54af68f8.jpg
Шта ће за Србију значити извоз електричних аутомобила
Sputnik Србија
После паузе у производњи дуже од две године, из фабрике у Крагујевцу је кренула прва серија електричних аутомобила намењена купцима на западу. Некада Фијатова, а од 2021. године Стелантисова фабрика је ових дана на тржиште избацила „гранде панду“, најишчекиванији аутомобил на тржишту у 2025. години, како су то објавили италијански медији.
Шта ће то значити за фабрику у Крагујевцу, њене запослене, шта за српску привреду чији је некадашњи Фијат био први извозник? Шта је допринело да фабрика у Крагујевцу почне да прави електирчни аутомобил, а ускоро и хибрид, у тренутку када се у Италији затварају фабрике, а немачки Фолксваген смањује производњу готово за четвртину? Какве су шансе да једини произвођач електричних аутомобила на Балкану опстане на мећународној пијаци, у ситуацији када европска ауто-индустрија доживљава суноврат и затвара фабрике, не могавши да одговори конкурентности кинеске ауто-индустрије.
О томе у емисији Енергија Спутњика разговарају консултант за страна улагања, добар познавалац стања у аутомобилској индустрији Махмут Бушатлија и новинарка Мира Канкараш Тркља.
После паузе у производњи дуже од две године, из фабрике у Крагујевцу је кренула прва серија електричних аутомобила намењена купцима на западу. Некада Фијатова, а од 2021. године Стелантисова фабрика је ових дана на тржиште избацила „гранде панду“, најишчекиванији аутомобил на тржишту у 2025. години, како су то објавили италијански медији.Шта ће то значити за фабрику у Крагујевцу, њене запослене, шта за српску привреду чији је некадашњи Фијат био први извозник? Шта је допринело да фабрика у Крагујевцу почне да прави електирчни аутомобил, а ускоро и хибрид, у тренутку када се у Италији затварају фабрике, а немачки Фолксваген смањује производњу готово за четвртину? Какве су шансе да једини произвођач електричних аутомобила на Балкану опстане на мећународној пијаци, у ситуацији када европска ауто-индустрија доживљава суноврат и затвара фабрике, не могавши да одговори конкурентности кинеске ауто-индустрије.О томе у емисији Енергија Спутњика разговарају консултант за страна улагања, добар познавалац стања у аутомобилској индустрији Махмут Бушатлија и новинарка Мира Канкараш Тркља.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/03/04/1183260101_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_7147a36ec39ea3660bafa992288ab8b3.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
аудио
После паузе у производњи дуже од две године, из фабрике у Крагујевцу је кренула прва серија електричних аутомобила намењена купцима на западу. Некада Фијатова, а од 2021. године Стелантисова фабрика је ових дана на тржиште избацила „гранде панду“, најишчекиванији аутомобил на тржишту у 2025. години, како су то објавили италијански медији.
Шта ће то значити за фабрику у Крагујевцу, њене запослене, шта за српску привреду чији је некадашњи Фијат био први извозник? Шта је допринело да фабрика у Крагујевцу почне да прави електирчни аутомобил, а ускоро и хибрид, у тренутку када се у Италији затварају фабрике, а немачки Фолксваген смањује производњу готово за четвртину? Какве су шансе да једини произвођач електричних аутомобила на Балкану опстане на мећународној пијаци, у ситуацији када европска ауто-индустрија доживљава суноврат и затвара фабрике, не могавши да одговори конкурентности кинеске ауто-индустрије.
О томе у емисији Енергија Спутњика разговарају консултант за страна улагања, добар познавалац стања у аутомобилској индустрији Махмут Бушатлија и новинарка Мира Канкараш Тркља.