00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
15:47
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
20:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
Невена Рачић Бранковић: Мој живот је музика
16:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Како Русија и Америка обнављају међусобно поверење?
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Колико до примирја у Украјини
17:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Зашто фирме беже из Немачке?

CC0 / rawpixel.com / Статистика
Статистика - Sputnik Србија, 1920, 19.03.2025
Пратите нас
Немачка индустријска предузећа производњу све чешће селе у иностранство. Доминантни мотив су трошкови производње, саопштила је Немачка индустријска и трговинска комора (ДИХК).
Позивајући се на сопствено истраживање, ДИХК наводи да је 35 одсто фирми такву одлуку донело због високих цена у земљи – највише од финансијске кризе 2008.
"Одлазак предузећа због скупе енергије, парализујуће бирократије и растућег пореског оптерећења шаље опасан сигнал", рекао је члан извршног одбора ДИХК-а Фолкер Трајер, преносe немачки медији.
Студија је објављена у време када немачки демохришћани и социјалдемократе почињу израду програма долазеће коалиционе владе.
Две стране су се у припремној фази преговора договориле да ће растеретити привреду обарањем пореза на струју најмање на европски просек, као и да ће редуковати бирократију.
Председник ДИХК-а Петер Адријан је тада изјавио да привреди треба више слободе, мање трошкова и ефикаснија администрација.
"Неопходан нам је заокрет", рекао је сада Трајер. "Немачка губи трку за инвестицијама."
Страна улагања у Немачкој су дуго примарно служила да обезбеде улаз на домаће тржиште. Тај мотив је и даље релевантан, али је на 30 одсто на дугогодишњем просеку.
Скоро две трећине фирми, 64 одсто, навело је еврозону као најважнију област за улагања, али од претходног истраживања Северна Америка је добила на значају. Удео фирми које намеравају да улажу у Америку порастао је са 45 на 48 одсто. Истовремено, у Немачкој слаби – две петине фирми планира да смањи улагања.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала