https://sputnikportal.rs/20250423/mercedes-se-priprema-za-transformaciju-koja-se-desava-jednom-u-sto-godina-1185007012.html
„Мерцедес“ се припрема за трансформацију која се дешава једном у сто година
„Мерцедес“ се припрема за трансформацију која се дешава једном у сто година
Sputnik Србија
„Мерцедес-Бенз“ се припрема за трансформацију која се дешава једном у веку и која ће преобликовати тржиште аутомобила, рекао је извршни директор Ола Келенијус. 23.04.2025, Sputnik Србија
2025-04-23T21:54+0200
2025-04-23T21:54+0200
2025-04-23T21:54+0200
економија
свет – економија
немачка
аутомобили
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/09/1b/1177726873_0:175:960:715_1920x0_80_0_0_45fdee5ba15fe6f49adbb54f53d92efe.jpg
Трансформација је првенствено вођена технологијом - дигитализацијом, нултом емисијом и аутоматизованом вожњом, рекао је Келениус данас на сајму аутомобила у Шангају 2025, преноси Сеебиз, писање немачких медија.Компанија, додао је, улаже више него икада у технологију, иновације и производе како би одржала корак с променама.„Мерцедес“ је уочи сајма у Шангају представио модел електричног аутомобила ЦЛА са продуженим међуосовинским растојањем, намењен кинеском тржишту. Домет новог возила премашује 860 километара што је Келенијус описао као највећу производну офанзиву у наредне три године.Кинеско тржиште је, истакао је, изузетно конкурентно, а потрошачи су у последње две године постали опрезнији.„Мерцедес“ очекује консолидацију међу бројним произвођачима на кинеском тржишту у наредних пет до десет година.Као и многи немачки произвођачи аутомобила, и овај гигант се последњих година мучио због конкуренције из Кине, а у првом кварталу забележио је пад продаје од седам одсто на годишњем нивоу.Упркос паду продаје од 10 одсто у Кини у првом тромесечју, то тржиште и даље чини више од једне трећине његове укупне продаје аутомобила.Прошле године је профит „Мерцедес групе“ пао за више од 28 одсто у односу на претходну годину и износио је 10,4 милијарде евра. Приходи су смањени за 4,5 одсто и износили су 145,6 милијарди евра.Ове године компанију очекују још веће препреке и мањи профит. Предвиђа се и благи пад продаје путничких аутомобила. Прошле године је „Мерцедес“ продао укупно 1,98 милиона возила.Погледајте и:
https://sputnikportal.rs/20250413/nemacki-mediji-mercedes-premesta-radna-mesta-u-madjarsku-1184654591.html
немачка
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/09/1b/1177726873_0:0:960:720_1920x0_80_0_0_d97c501acf6cdda2c807ae4d81c4efbd.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
свет – економија, немачка, аутомобили
свет – економија, немачка, аутомобили
„Мерцедес“ се припрема за трансформацију која се дешава једном у сто година
„Мерцедес-Бенз“ се припрема за трансформацију која се дешава једном у веку и која ће преобликовати тржиште аутомобила, рекао је извршни директор Ола Келенијус.
Трансформација је првенствено вођена технологијом - дигитализацијом, нултом емисијом и аутоматизованом вожњом, рекао је Келениус данас на сајму аутомобила у Шангају 2025,
преноси Сеебиз, писање немачких медија.
Компанија, додао је, улаже више него икада у технологију, иновације и производе како би одржала корак с променама.
„Мерцедес“ је уочи сајма у Шангају представио модел електричног аутомобила ЦЛА са продуженим међуосовинским растојањем, намењен кинеском тржишту. Домет новог возила премашује 860 километара што је Келенијус описао као највећу производну офанзиву у наредне три године.
Кинеско тржиште је, истакао је, изузетно конкурентно, а потрошачи су у последње две године постали опрезнији.
„Мерцедес“ очекује консолидацију међу бројним произвођачима на кинеском тржишту у наредних пет до десет година.
Као и многи немачки произвођачи аутомобила, и овај гигант се последњих година мучио због конкуренције из Кине, а у првом кварталу забележио је пад продаје од седам одсто на годишњем нивоу.
Упркос паду продаје од 10 одсто у Кини у првом тромесечју, то тржиште и даље чини више од једне трећине његове укупне продаје аутомобила.
Прошле године је профит „Мерцедес групе“ пао за више од 28 одсто у односу на претходну годину и износио је 10,4 милијарде евра. Приходи су смањени за 4,5 одсто и износили су 145,6 милијарди евра.
Ове године компанију очекују још веће препреке и мањи профит. Предвиђа се и благи пад продаје путничких аутомобила. Прошле године је „Мерцедес“ продао укупно 1,98 милиона возила.