00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
НОВИ СПУТЊИК ПОРЕДАК
17:00
60 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
21:00
30 мин
СПУТЊИК ИНТЕРВЈУ
07:00
30 мин
ВЕСТИ (реприза)
Шта су све договорили Путин и Моди и зашто је важна посета руског председника Индији?
16:30
30 мин
ОД ЧЕТВРТКА ДО ЧЕТВРТКА
Да ли ће преговори Русије и Америке укључити – Србију
17:00
60 мин
МИЉАНОВ КОРНЕР
Звездин Тома: Први интервју после победе над Фенером – сањамо Ф4
20:00
60 мин
ЈучеДанас
На програму
Реемитери
Студио Б99,1 MHz, 100,8 MHz и 105,4 MHz
Радио Новости104,7 MHz FM
Остали реемитери
 - Sputnik Србија, 1920
ЕКОНОМИЈА
Спутњик Економија прати најновије вести, анализе и извештаје из Русије, региона и света.

Од 1. јануара 2026. године ступиће на снагу правило за све аутомобиле

CC0 / Unsplash/Frank Albrecht / Аутомобилски точак
Аутомобилски точак - Sputnik Србија, 1920, 24.04.2025
Пратите нас
Од јануара 2026. године, сви нови аутомобили који се продају у Европи мораће да имају физичке тастере за основне функције попут сирене, брисача, светала за опасност и контроле климе – уколико желе да добију максималну оцену од 5 звездица за безбедност од стране Еуро НЦАП-а, саопштила је ова организација.
Одлука је донета након пораста броја саобраћајних незгода изазваних одвраћањем пажње возача услед коришћења комплексних екрана осетљивих на додир, који доминирају у савременим аутомобилима. Стручњаци упозоравају да додирни интерфејси могу возачу одвући пажњу чак и до 40 секунди – довољно да возило пређе више од једног километра без потпуне контроле.

Тестови показују предност физичких команди

Студија шведске компаније Ви Билäгаре упоредила је 11 модерних аутомобила са екранима осетљивим на додир и један старији модел – Волво В70 из 2005. године. Резултат: док су основне функције у старом Волвоу активиране за свега 10 секунди, савремени модели захтевају у просеку 24,7 секунди – а у најгорем случају (МГ Марвел Р) чак 44,9 секунди.

Ауто-индустрија признаје грешке

Многи произвођачи већ реагују. Шеф дизајна Хјундаија, Сангјуп Ли, изјавио је да компанија задржава физичке тастере из безбедносних разлога, јер су једноставнији за употребу у вожњи. Волквсаген је већ вратио физичке команде на волан новог Тигуана, док Тесла уводи додатак треће стране – Цтрл-Бар, са физичким тастерима за управљање климом.

Проблеми и са другим напредним функцијама

Према истраживању J.D. Power-a, број притужби корисника на квалитет нових аутомобила је на рекордно високом нивоу – највише због система за помоћ у вожњи и конекције са Андроид Ауто и Епл КарПлеј. Повлачне кваке, бежични пуњачи и друге иновације такође су често мета критика, јер у одређеним ситуацијама могу чак отежати интервенцију спасилаца.
Иако препоруке Еуро НЦАП-а нису законски обавезујуће, оцене независне организације имају велики утицај на репутацију произвођача широм света – и индустрија их схвата озбиљно.
Погледајте и:
Све вести
0
Да бисте учествовали у дискусији
извршите ауторизацију или регистрацију
loader
Ћаскање
Заголовок открываемого материала