https://sputnikportal.rs/20250601/1186373959.html
Непоновљиви Младомир нашег филма
Непоновљиви Младомир нашег филма
Sputnik Србија
01.06.2025, Sputnik Србија
2025-06-01T16:00+0200
2025-06-01T16:00+0200
2025-06-01T16:00+0200
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/06/01/1186373838_0:3:1036:586_1920x0_80_0_0_57fa45633dd8d18f19a6c315cffc8b17.jpg
Непоновљиви Младомир нашег филма
Sputnik Србија
Зашто „реализована реконструкција“ готово никада није вреднована као нова архитектура, шта је све потребно да би се један урушени споменик културе обновио да би му се вратио првобитни сјај, али и аутентични изглед, шта јој значи награда Друштва конзерватора Србије и управо примљена награда града Београда – деспот Стефан Лазаревић, које су јој додељене за реализовани Пројекат реконструкције, санације и адаптације Централне куле у комплексу Старог сајмишта – питамо архитекту Александру Шевић, вишег конзерватора Завода за заштиту споменика културе града Београда.
Како је овогодишња главна награда Канског филмског фестивала додељена Џафару Панахију још једном скренула пажњу на јединствени феномен иранског филма, чиме су светску кинематографију обогатила јединствена остварења Кјаростамија, Маџидија, Фархадија, Панахија… да ли и колико политички мотиви утичу на доношење ових одлука – питамо Властимира Судара, редитеља и теоретичара филма.
Како се међу корице једне књиге смешта живот и стваралаштво Пурише Ђорђевића, човека који је сопственим примером сведочио оно у шта је веровао – да живот није проблем који треба решити, него мистерија и игра које треба доживети, како се дух непоновљивог „Младомира нашег филма“ прати кроз биографију, библиографију, текстове пријатеља, колега, ћерке Лидије и све то потом „монтира“ – на Пуришин начин, тако да тече као дах и као вода – о свему томе разговарамо са Мајом Медић, приређивачем обимне и раскошно илустроване монографије „Пуриша“, коју су објавили Културни центар Чачак и Филмски центар Србије.
А како ће и у којим нотама протећи свечано затварање сезоне Београдске филхармоније заказано за 6. јун у МТС дворани, ко ће од светских звезда увеличати овај догађај – сазнајемо од Јелене Милашиновић из Београдске филхармоније.
Зашто „реализована реконструкција“ готово никада није вреднована као нова архитектура, шта је све потребно да би се један урушени споменик културе обновио да би му се вратио првобитни сјај, али и аутентични изглед, шта јој значи награда Друштва конзерватора Србије и управо примљена награда града Београда – деспот Стефан Лазаревић, које су јој додељене за реализовани Пројекат реконструкције, санације и адаптације Централне куле у комплексу Старог сајмишта – питамо архитекту Александру Шевић, вишег конзерватора Завода за заштиту споменика културе града Београда.Како је овогодишња главна награда Канског филмског фестивала додељена Џафару Панахију још једном скренула пажњу на јединствени феномен иранског филма, чиме су светску кинематографију обогатила јединствена остварења Кјаростамија, Маџидија, Фархадија, Панахија… да ли и колико политички мотиви утичу на доношење ових одлука – питамо Властимира Судара, редитеља и теоретичара филма.Како се међу корице једне књиге смешта живот и стваралаштво Пурише Ђорђевића, човека који је сопственим примером сведочио оно у шта је веровао – да живот није проблем који треба решити, него мистерија и игра које треба доживети, како се дух непоновљивог „Младомира нашег филма“ прати кроз биографију, библиографију, текстове пријатеља, колега, ћерке Лидије и све то потом „монтира“ – на Пуришин начин, тако да тече као дах и као вода – о свему томе разговарамо са Мајом Медић, приређивачем обимне и раскошно илустроване монографије „Пуриша“, коју су објавили Културни центар Чачак и Филмски центар Србије.А како ће и у којим нотама протећи свечано затварање сезоне Београдске филхармоније заказано за 6. јун у МТС дворани, ко ће од светских звезда увеличати овај догађај – сазнајемо од Јелене Милашиновић из Београдске филхармоније.
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/06/01/1186373838_126:0:910:588_1920x0_80_0_0_77f4e1e774694bbbb8253e7d9e40fa45.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
аудио
Зашто „реализована реконструкција“ готово никада није вреднована као нова архитектура, шта је све потребно да би се један урушени споменик културе обновио да би му се вратио првобитни сјај, али и аутентични изглед, шта јој значи награда Друштва конзерватора Србије и управо примљена награда града Београда – деспот Стефан Лазаревић, које су јој додељене за реализовани Пројекат реконструкције, санације и адаптације Централне куле у комплексу Старог сајмишта – питамо архитекту Александру Шевић, вишег конзерватора Завода за заштиту споменика културе града Београда.
Како је овогодишња главна награда Канског филмског фестивала додељена Џафару Панахију још једном скренула пажњу на јединствени феномен иранског филма, чиме су светску кинематографију обогатила јединствена остварења Кјаростамија, Маџидија, Фархадија, Панахија… да ли и колико политички мотиви утичу на доношење ових одлука – питамо Властимира Судара, редитеља и теоретичара филма.
Како се међу корице једне књиге смешта живот и стваралаштво Пурише Ђорђевића, човека који је сопственим примером сведочио оно у шта је веровао – да живот није проблем који треба решити, него мистерија и игра које треба доживети, како се дух непоновљивог „Младомира нашег филма“ прати кроз биографију, библиографију, текстове пријатеља, колега, ћерке Лидије и све то потом „монтира“ – на Пуришин начин, тако да тече као дах и као вода – о свему томе разговарамо са Мајом Медић, приређивачем обимне и раскошно илустроване монографије „Пуриша“, коју су објавили Културни центар Чачак и Филмски центар Србије.
А како ће и у којим нотама протећи свечано затварање сезоне Београдске филхармоније заказано за 6. јун у МТС дворани, ко ће од светских звезда увеличати овај догађај – сазнајемо од Јелене Милашиновић из Београдске филхармоније.