https://sputnikportal.rs/20250623/crna-gora-planira-do-2040-godine-623-kilometra-auto-puteva-poznate-su-i-trase-1187158524.html
Црна Гора планира до 2040. године 623 километра ауто-путева, познате и трасе
Црна Гора планира до 2040. године 623 километра ауто-путева, познате и трасе
Sputnik Србија
Црна Гора ће за 15 година имати 623 километра ауто-путева и брзих саобраћајница ако се испуне планиране активности предвиђене Просторним планом до 2040... 23.06.2025, Sputnik Србија
2025-06-23T21:29+0200
2025-06-23T21:29+0200
2025-06-23T21:36+0200
економија
регион – економија
саобраћај и инфраструктура
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/02/05/1182348404_0:0:1024:577_1920x0_80_0_0_36f8562bb9a35662186c199184a76af0.jpg
Од тог, 270 километара се односи на два коридора ауто-путева Бар – Бољаре (А1) и Јадранско – јонски (А2), а 353 километра су брзе саобраћајницена пет праваца – Будва – граница са Хрватском (Б1), Црнча – Пљевља – граница са БиХ (Б2), Смоковац – Тузи – Божај (Б3), Подгорица – Никшић – Шавник – Жабљак – Пљевља (Б4) и Андријевица – граница са Косовом (Б5).Почетком прошле године премијер Милојко Спајић је говорио о плану мреже ауто-путева и брзих саобраћајница кроз Црну Гору од нових 480 километара, што је око сто километара краће од мреже у новом Просторном плану, пише еКапија.Просторни план дефинише коридоре ауто-путева и брзих саобраћајница који су широки од 600 до 1.000 метара, а затим се идејним решењима утврђује најбоља и прецизна варијанта трасе.У односу на досадашње коридоре ауто-путева, дошло је до измене трасе ауто-пута од Подгорице до Бара, продужење тог ауто-пута до Улциња, као и прецизирање укрштања Јадранско – јонског са Бар – Бољаре у зони села Градац (између Барутане и Добрске Жупе).Код брзих саобраћајница у потпуности је додата нова такозвана северна развојна траса – од Црнче (петља на ауто-путу Бар – Бољаре код Бијелог Поља) према Пљевљима и граници са БиХ (даље иде ка Сарајеву) и од петље на ауто-путу код Андријевице према Пећи на Косову. Код осталих траса брзих саобраћајницадошло је до делимичних измена, као и код њиховог повезивања са ауто-путевима.Ауто-пут Бар – Бољаре у односу на раније три, сада је подељен на седам деоница. Већ изграђену Подгорица – Матешево од 42 километра, као и наредну од Матешева до Андријевице од 22 километра за коју је завршена документација и у току је одабир извођача радова код Европске банке за обнову и развој.Трећа деоница по овом Плану је Андријевица – обилазница Берана – Црнча (петља за везу са Бијелим Пољем и Пљевљима) – Бољаре (Боров до – граница са Србијом), укупне дужине 50 километара. Четврта деоница је Смоковац – Толоши (петља за везу са булеваром Подгорица – Даниловград у Толошком пољу између трафостанице и Ситнице), дужине 10 километара. Ова деоница обилази Рогаме и Дукљу, код Врањских њива прелази Зету и источном падином Вељег брда долази до петље у Толошком пољу.Пета деоница је од Толоша до укрштања са Јадранско – јонским путем у зони села Градац. Она би била дуга 16 километара и од Толоша прелазиће преко булевара Подгорица – Даниловград и затим се пење и обилази Бере, преко Бигора долази до Градца – Добрске Жупе, где ће бити петља за укључење на Јадранско-јонски ауто-пут. Ово ће бити и најближа веза Подгорице и овог ауто-пута.Шеста деоница је од петље Градац до Вирпазара дужине 25,5 киломатара, а седма од Вирпазара до Бара са 22 километра. На ове две деонице дошло је до значајних измена у односу на смернице из ранијег просторног плана због заобилажења Националног парка Скадарско језеро.Од укрштања са Јадранко-јонским ауто-путем деоница иде преко Метериза, обилази насеља Ријеку Црнојевића и Дубово, а затим се у зони између Дубова и Трнова укршта са приморском брзом саобраћајницом. На овој петљи моћи ће да се искључе сви који путују за Будву и Боку.Након овог укрштања деоница ауто-пута према Бару у зони Орахова наставља ка Созини, па преко Лимљана, Сутормана и Велембуса долази до Бара (петља Заљево).Јадранско-јонски ауто-пут, како је наведено, има улогу транзитног међународног саобраћаја. Кроз Црну Гору планиран је од границе са Босном и Херцеговином (у рејону села Нудо) – Грахово – Чево – Загора до укрштање са ауто-путем Бар – Бољаре у Добрској Жупи (петља Градац). Она даље наставља заједничком деоницом са ауто-путем Бар – Бољаре до Бара, а од Бара даље наставља преко Улциња до границе с Албанијом (Сукобин)."Ова саобраћајница, која је део европског транспортног коридора, има значајну улогу у јачању економских и туристичких веза у региону. Обухвата две деонице: петља Градац – Чево – Грахово – граница са БиХ у дужини од 58 километара и од Бара (петља Заљево) – Улцињ – граница с Албанијом, у дужини од 23,5 километара”, наведено је у Плану.Погледајте и:
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Вести
sr_RS
Sputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e9/02/05/1182348404_0:0:1024:768_1920x0_80_0_0_4bcd24bbeb2b3c2d9bc2cbf68b91e4db.jpgSputnik Србија
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
регион – економија, саобраћај и инфраструктура
регион – економија, саобраћај и инфраструктура
Црна Гора планира до 2040. године 623 километра ауто-путева, познате и трасе
21:29 23.06.2025 (Освежено: 21:36 23.06.2025) Црна Гора ће за 15 година имати 623 километра ауто-путева и брзих саобраћајница ако се испуне планиране активности предвиђене Просторним планом до 2040. године, којег је прошле седмице усагласила влада и послала Скупштини на усвајање.
Од тог, 270 километара се односи на два коридора ауто-путева Бар – Бољаре (А1) и Јадранско – јонски (А2), а 353 километра су брзе саобраћајницена пет праваца – Будва – граница са Хрватском (Б1), Црнча – Пљевља – граница са БиХ (Б2), Смоковац – Тузи – Божај (Б3), Подгорица – Никшић – Шавник – Жабљак – Пљевља (Б4) и Андријевица – граница са Косовом (Б5).
Почетком прошле године премијер Милојко Спајић је говорио о плану мреже ауто-путева и брзих саобраћајница кроз Црну Гору од нових 480 километара, што је око сто километара краће од мреже у новом Просторном плану,
пише еКапија.
Просторни план дефинише коридоре ауто-путева и брзих саобраћајница који су широки од 600 до 1.000 метара, а затим се идејним решењима утврђује најбоља и прецизна варијанта трасе.
У односу на досадашње коридоре ауто-путева, дошло је до измене трасе ауто-пута од Подгорице до Бара, продужење тог ауто-пута до Улциња, као и прецизирање укрштања Јадранско – јонског са Бар – Бољаре у зони села Градац (између Барутане и Добрске Жупе).
Код брзих саобраћајница у потпуности је додата нова такозвана северна развојна траса – од Црнче (петља на ауто-путу Бар – Бољаре код Бијелог Поља) према Пљевљима и граници са БиХ (даље иде ка Сарајеву) и од петље на ауто-путу код Андријевице према Пећи на Косову. Код осталих траса брзих саобраћајницадошло је до делимичних измена, као и код њиховог повезивања са ауто-путевима.
Ауто-пут Бар – Бољаре у односу на раније три, сада је подељен на седам деоница. Већ изграђену Подгорица – Матешево од 42 километра, као и наредну од Матешева до Андријевице од 22 километра за коју је завршена документација и у току је одабир извођача радова код Европске банке за обнову и развој.
Трећа деоница по овом Плану је Андријевица – обилазница Берана – Црнча (петља за везу са Бијелим Пољем и Пљевљима) – Бољаре (Боров до – граница са Србијом), укупне дужине 50 километара. Четврта деоница је Смоковац – Толоши (петља за везу са булеваром Подгорица – Даниловград у Толошком пољу између трафостанице и Ситнице), дужине 10 километара. Ова деоница обилази Рогаме и Дукљу, код Врањских њива прелази Зету и источном падином Вељег брда долази до петље у Толошком пољу.
Пета деоница је од Толоша до укрштања са Јадранско – јонским путем у зони села Градац. Она би била дуга 16 километара и од Толоша прелазиће преко булевара Подгорица – Даниловград и затим се пење и обилази Бере, преко Бигора долази до Градца – Добрске Жупе, где ће бити петља за укључење на Јадранско-јонски ауто-пут. Ово ће бити и најближа веза Подгорице и овог ауто-пута.
Шеста деоница је од петље Градац до Вирпазара дужине 25,5 киломатара, а седма од Вирпазара до Бара са 22 километра. На ове две деонице дошло је до значајних измена у односу на смернице из ранијег просторног плана због заобилажења Националног парка Скадарско језеро.
Од укрштања са Јадранко-јонским ауто-путем деоница иде преко Метериза, обилази насеља Ријеку Црнојевића и Дубово, а затим се у зони између Дубова и Трнова укршта са приморском брзом саобраћајницом. На овој петљи моћи ће да се искључе сви који путују за Будву и Боку.
Након овог укрштања деоница ауто-пута према Бару у зони Орахова наставља ка Созини, па преко Лимљана, Сутормана и Велембуса долази до Бара (петља Заљево).
"Даље до Улциња и границе са Албанијом, односно Сукобина, наставља као деоница Јадранско – јонског ауто-пута. Деоница од Добрске Жупе до Бара је заједничка за два ауто-пута: Бар-Бољаре и Јадранско – јонски ауто-пут. С обзиром на значај луке Бар предлаже се да деоница од излаза из тунела Созина преко Бара до Улциња има профил ауто-пута а не брзе саобраћајнице, како је то раније планирано”, наведено је у Плану.
Јадранско-јонски ауто-пут, како је наведено, има улогу транзитног међународног саобраћаја. Кроз Црну Гору планиран је од границе са Босном и Херцеговином (у рејону села Нудо) – Грахово – Чево – Загора до укрштање са ауто-путем Бар – Бољаре у Добрској Жупи (петља Градац). Она даље наставља заједничком деоницом са ауто-путем Бар – Бољаре до Бара, а од Бара даље наставља преко Улциња до границе с Албанијом (Сукобин).
"Ова саобраћајница, која је део европског транспортног коридора, има значајну улогу у јачању економских и туристичких веза у региону. Обухвата две деонице: петља Градац – Чево – Грахово – граница са БиХ у дужини од 58 километара и од Бара (петља Заљево) – Улцињ – граница с Албанијом, у дужини од 23,5 километара”, наведено је у Плану.